V [I FOUND MY LOST WIFE]

1.1K 57 0
                                    

Request by Rae_Min

"Oppa! Tolong Min oppa! Oppa!!"

"Chagi?? Chagi!! Jngn tinggalkan oppa!!"

SKIP (8 TAHUN KEMUDIAN)

TING... TONG...

Dngn malas, Kim Taehyung atau dikenali sebagai V membuka pintu rumahnya.

"Annyeong V!!" Chingu² V iaitu BTS terus menyapa V sebaik sahaja V membuka pintu rumahnya. V hanya tersenyum hambar.

"Hey korang. Masuk la." V membuka pintu rumahnya dngn luas supaya BTS boleyh masuk. Setelah semua dah masuk, V menutup pintu rumahnya. Dia menghempaskan pungungnya di atas sofa.

"V, aq tngk kau ni kan, dah tak terurus dah. Tak handsome mcm dulu. Kalau Mi--" Belum sempat Rap Mon nak menghabiskan ayatnya, Jin terlebih dahulu menekup mulut Rap Mon dngn tngnnya.

"Kau jngn sebut nme dia. Makin sedih la dia nnti." Bisik Jin kpd Rap Mon. Rap Mon mengangguk fhm. Jin melepaskan tngnnya dari mulut Rap Mon.

"V Hyung! Jom main nak tak? Dah lama kita tak main kan Jimin Hyung?" Jungkook menyiku lengan Jimin. Jimin mengangguk.

"Ye la V. Jom la main." Ajak Jimin.

"Korang.." V memanggil mereka semua. BTS memandang V.

"Korang tak payah la nak ceriakan aku balik. Korang pon tahu yg korang takkan berjaya buat aku happy balik mcm dulu. So, give up la." Ujar V.

"Kitorang takkan give up utk happykan kau balik. Mne V yg dulu? Yg selalu ceria. Kitorang rindukan V yg dulu." Kata J-Hope. Yg lain mengangguk.

"Kalau Min tahu perangai kau mcm ni, mesti dia kecewa dngn kau." Suga berkata. Member yg lain terkejut dngn ayat Suga. Bukan ayat Suga yg membuatkan diorang terkejut tapi, nme tu yg membuatkan diorang terkejut.

"Suga Hyung.. knp ckp nme tu?" Soal Jungkook dngn gelisah.

"Rilex la. X payah nak menggelabah sngt. V ni kena sedar." Ujar Suga. Semua memandang V yg hanya diam je dari tadi.

"Aku tak kuat hyung. Aku rindu dkt dia. Dah bertahun aku cuba cari dia. Pihak polis pon tak jumpa Min lagi. Seluruh Seoul ni aku dah cari dia. Tapi..." Air mata V mengalir.

"Satu Seoul? Kau tak fikir ke nak cari Min tu dkt Busan ke? Pulau Jeju ke? Daegu ke?" Jin menyoal.

"Pulau Jeju dah. Tapi, Busan dngn Daegu je belum." Kata V.

"Mcm ni la V. Kitorang tolong kau cari Min." Jimin berkata.

"Betul tu V. Kitorang akn tolong kau." Sokong J-Hope.

"Thanks korang. Aku beruntung sbb dpt chingu yg baik mcm korang. Aku syng korang." Luah V.

"Nnti² la kita habiskan drama ni. Skrng ni, kita kena berpecah. 4 orng pergi Busan. 3 orng lagi pergi Daegu." Ujar Rap Mon.

"Aku dngn Jungkook pergi Busan la hyung. Kitorang kan orng Busan." Jimin berkata. Jungkook mengangguk.

"Aq dngn V pulak pergi Daegu." Suga memaut bahu V.

"Kalau mcm tu, Rap Mon dngn hyung ikut Jimin dngn Jungkook pergi Busan and J-Hope ikut Suga dngn V pergi Daegu. Deal?" Cadang Jin.

"DEAL!" Kata mereka semua dngn serentak.

"Baiklah. Skrng, semua berpecah! Ape² nnti, calling² la ye." Ujar Suga. Mereka semua mengangguk lalu berpecah.

SKIP (BUSAN)

BANGTAN ONESHOT [OPEN]Where stories live. Discover now