JUNGKOOK [SARANGHAE MRS. TOMBOY]

922 47 22
                                    

"Kau ni, nak buat apa pun susah la! Benda simple pun kau tak boleh nak buat!"

"Mianhae Hika Sunbae. Jeongmal mianhae." Berkali-kali hobae (junior dalam bahasa Korea hobae kan? Kan? Ah.. lantak je la 🌚) tersebut menundukkan badannya.

"Ah.. malas aku nak layan. Semuantak boleh pakai. Bodoh." Hika menolak hobae tersebut dengan menggunakan bahunya dan pandang hobae dengan pandangan yang tajam. Dia pun pergi dari situ.

"Kalau dah tau benda tu simple, buat la sendiri." Gumam hobae tu lalu beredar dari situ.

Hika duduk di bangku yang berada di taman sekolah. Dia mengipas-ngipas mukanya dengan menggunakan tangan.

Tiba-tiba dia terasa angin di sebelah kanannya.

"Hurm.. sejuknya.." Hika memejamkan matanya menikmati angin tersebut.

"Eh? Tapi dekat sini mana ada orang. Ada aku je. Habistu, sape pulak yang kipaskan aku ni?" Hika membuka matanya lalu menoleh ke sebelah kanan.

"Hoi! Kau sape hah?" Hika menyoal. Namja tersebut pun berhentikan aktivitinya.

"Aku orang la. Takkan la hantu pulak." Jawab namja tu dengan selamba.

"Aku tau kau ni orang. Apa nama kau?"

"Cakap la awal-awal. Ni tak, terus soal 'kau ni sape?'." Haki mencebik.

"Nama aku Jung Kook. Jeon Jung Kook. Aku dari kelas 5-B3." Jung Kook memperkenalkan dirinya.

"La.. kau sekelas dengan aku rupanya. Kau duduk dekat mana?"

"Belakang kau je."

"Eh? Asal aku layan kau pulak? Dah la.. aku nak pergi cari mangsa." Hika bangun dari bangku. Baru je dia nak beredar, tangannya dipegang oleh Jung Kook.

"Apa pegang-pegang ni?" Dengan kuat, Hika merentap tangannya dari dipegang oleh Jung Kook. Merah! Dia mengusap-usap pergelangan tangannya dengan muka tak puas hati.

"Kau ni, berubah la sikit. Tiap-tiap hari kau nak belasah hobae-hobae tu. Kesian la dekat diorang." Ujar Jung Kook dengan nada yang serious.

"Lantak aku la. Yang kau nak semak hal aku apahal? Aku tak kacau kau pun kan? So, tak payah la nak kacau hal aku." Kata Hika .

"Tapi masalahnya, benda yang simple pun kau suruh hobae yang buat. Dah tau benda tu simple, buat la sendiri. Nampak sangat kau tu bodoh kan?" Jung Kook smirk. Nafas Hika turun naik. Kecik besar kecik besar je dia tengok Jung Kook tu.

"Lantak aku la aku nak suruh budak-budak tu buat benda simple ke susah. Dah la.. malas aku nak layan kau." Hika ingin beredar. Sekali lagi, tangannya dipegang.

"Hish kau ni! Kau nak apa lagi?!" Hika merentap tangannya.

'Tak habis-habis nak pegang orang.'

Getus hati Hika .

"Tolong la. Kau jangan la kacau diorang lagi." Jung Kook merayu. Hika menyilangkan tangannya.

"Okey. Aku tak kacau diorang dah. Tapi, aku nak kau jadi pengganti diorang. Amacam?" Hika smirk.

"Ah.. memang tak arr aku nak jadi kuli kau!" Bentak Jung Kook.

"Kalau kau tak nak.. tak boleh buat apa la. Aku tetap akan kacau budak-budak tu."

"Ergh.. fine! Aku jadi pengganti diorang." Jung Kook mengalah. Hika tersenyum kemenangan.

"Okey la. Kerja kau start esok. So, datang la ye. Kalau kau tak datang sekolah, aku akan cari hobae untuk gantikan tempat kau. Bye~~" Hika pun pergi dari situ. Jung Kook mengeluh.

BANGTAN ONESHOT [OPEN]Where stories live. Discover now