Request by UmmiAirahYoo
HYE NEUL POV
Nme aku Min Hye Neul... umur aku dah 27 tahun. Tapi, aku masih tak ada namjachingu walaupun aku cantik. Eomma aku selalu beria-ria nak carikkan calon utk aku. Tapi aku tak nak sbb aku suka dngn seseorang iaitu Kim Namjoon atau nme panggilannya Rap Monster. Aku selalu perhatikan dia dlm diam.
Aku dah lama suka dkt Namjoon. Tapi aku tak tahu mcm mne nak luahkan perasaan dkt dia sbb aku malu. Namjoon ni jiran aku. Kiranya 'Crush Next Door' la. Aku selalu perhatikan dia siang malam pagi petang. Tak jemu² pon sbb Namjoon handsome and gentleman. Dia jugak pandai rap. Hari tu, aku pernah dngr dia rap. Dahsyat woo dia rap. Aku selalu nmpk dia bergurau dngn member dia dari tingkap bilik aku. Dia tak pernah pndng aku. Aku pon tak tahu yg dia suka aku ataupon tak.
[RUANG TAMU]
Sedang aku asyik tngk tv, tiba² chingu aku iaitu Joy, duduk dkt sebelah aku and bagi kertas dkt aku. Aku pelik.
"Ige mwoya?" Soalku kpdnya.
"Entah. Surat utk kau kott. Aku jumpa jertas ni tertampal dkt pintu rumah kau time aku nak masok tadi." Ujar Joy.
"Ouh, jinjja?" Joy mengangguk. Aku mengambil kertas tersebut dari Joy. Aku belek² kertas tu.
"Tak pyh belek² la kertas tu. Cepat la baca. Aku pon nak tahu jugak." Desaknya.
"Ye². Kau ni tak sabar langsung la." Dia mencebik. Aku mula membaca kertas tersebut.
To Hye Neul...
Mian sbb sye tak pernah tegur dngn awk sebelum ni. Ni first time sye tulis surat utk awk, Hye Neul. Awk la yeoja yg buat sye happy walaupon kita tak pernah berjumpa. Actually, sye..... suka dkt awk. Sye selalu perhatikan awk tanpa pengetahuan awk. Skrng ni, sye rasa... sye bukan suka dkt awk... tapi, sye cintakan awk Hye Neul. Saranghaeyo Min Hye Neul!
From: Rap Monster
Aku sungguh terkejut bila habis baca surat tu.
"Ni mimpi ke??" Soalku kpd Joy.
"Eommaya! Chingu aku dah berpunya! Chukahae!!" Kata Joy kegembiraan. Aku tersenyum.
"Gomawo Joy-ah~~" Skrng, hati aku berbunga-bunga. Aku tak sangka yg Namjoon pon suka dkt aku. Bahagianya~~~~~
KRING KRING
"Yeoboseyo? [Hey. Awk dah baca surat dari sye?] Nae.. sye dah baca. Tapi kan, mne awk dpt nombor phone sye? [Dari oppa awk.] Oppa sye? Min Yoongi Oppa? [Nae. Awk jngn la marah dia. Sye yg desak dia bagi nombor phone awk.] Ah okeyh. [So, jom jumpa nak?] Nak! [Jumpa dkt Cafe Angel ye.] Nae. [Nae, saranghae...] Nado saranghae." Aku meletakkan phone lalu bersiap. Lepas dah siap, aku pergi ke Cafe Angel.
[CAFE ANGEL]
Aku masuk ke dlm cafe tersebut lalu mencari kelibat Namjoon. Nmpknya, dia masih blom dtng. Aku duduk di meja yg berdekatan dngn tingkap.
SKIP
Dah 10 minit aku tunggu. Knp Namjoon tak dtng² lagi ni? Dia lupa ke? Ataupon, dia saje nak permainkan hati aku? Tiba², phone aku berdering. Aku melihat screen phoneku utk tngk sape yg call aku. Suga Oppa call. Aku terus menjawab panggilan tersebut.
"[Hye Neul! Ppali dtng hospital!] Waeyo oppa? [Rap Monster accident!] Mwo?! Hye Neul dtng skrng jugak!" Aku menyimpan phoneku di dlm beg tngnnku dan pergi ke hospital dngn tergesa-gesa. Patut la dia tak dtng². Rupa²nya, ade sesuatu yg buruk jadi dkt dia.
[HOSPITAL]
Aku berlari ke arah Suga Oppa yg sedang duduk.
"Oppa, mcm mne dngn Namjoon?" Soalku dngn hati yg cemas. Dia menarik tngnku utk duduk di sebelahnya. Aku hanya akur.
"Doktor blom keluar lagi." Ujar Suga Oppa. Aku mengeluh. Harap² tak ade benda yg buruk berlaku. Suga Oppa menggosok belakangku supaya bertenang. Tiba², pintu wad Namjoon terbuka dan doktor keluar drpd wad. Aku dngn Suga Oppa terus menerpa ke arah doktor tu.
"Mcm mne dngn member sye doktor?" Soal Suga Oppa.
"Dia okeyh. Tapi..." Aku memandang doktor dngn resah.
"Tapi ape doktor?"
"Chingu kamu tu akn hilang separuh drpd ingatannya sbb hantukkan yg kuat. Harap kamu berdua tabah ye." Terang doktor tu lalu pergi.. Aku memeluk Suga Oppa dan menangis di dlm pelukannya.
"Sabar ye Hye Neul. Kita akn cuba pulihkan dia sme²." Suga Oppa menggosok kepalaku.
2 BULAN KEMUDIAN
Dah 2 bulan aku cuba ingatkan Namjoon pasal aku. Tapi, yg dia ingat hanya la parents dia dngn member² dia. Aku buntu. Aku tak tahu mcm mne nak buat lagi.
DING... DONG...
Aku berjalan ke pintu utama lalu bukak. Tetkejut aku apabila Namjoon yg dtng.
"Awk, jom jumpa kejap." Pintanya. Aku hanya mengangguk lalu pergi ke pondok yg berada di halaman rumahku. Namjoon hanya mengekori aku
"Knp awk nak jumpa sye?" Soalku.
"Mianhaeyo sbb sye tak dpt nak ingat awk." Katanya lalu menunduk.
"Gwaenchana. Sye tak kesah. Tapi, awk kena tahu yg sye sngt² cintakan awk." Ujarku. Air mataku mula menitis.
"Walaupon sye tak ingat sape awk, sye akn balas cinta awk tu. Sbb, sye pon dah jatuh cinta dkt awk." Dia mengesat air mataku sambil tersenyum.
"Jinjja? Gomawo Namjoon. Hati awk tak pernah berubah walaupon awk lupa ingatan. Awk la namja yg paling baik yg pernah sye jumpa. Neomu saranghae." Kataku dngn sebak. Namjoon memelukku dan menggosok kepalaku.
END HYE NEUL POV
♥TAMAT♥
YOU ARE READING
BANGTAN ONESHOT [OPEN]
Short StoryTak tahu nak tulis ape. So, enjoy this imagine. Request? Of coz you can req. Tapi, kalau lmbt, sorry tau. DETAILS:- Your Name/Your Korean Name -> Bias -> Genre -> Short Synopsys/Description -> You Kim Seok Jin / Jin Min Yoon Gi / Suga Jung Ho Seok...