Infruntand furtuna Atlanticului

6 1 0
                                    



Lungul sir de soldati cara materiale pentru noul pod peste Nipru...
De acuma nu mai este razboiul meu, nu mai este razboiul nostru.. gandea Stefan si ca el mai toti romanii..I-am alungat pe bolsevici si am eliberat teritoriul neamului...
Ne-am facut datoria ..
Ducea placajele albe catre fluviu si incepu sa viseze cu ochii deschisi la zborul catre Mexic...pornire de la Constanta.. Alimentare suplimentara la Calais si planare catre Pamantul Fagaduintei..
A doua zi se sui in avion cu aerul ce mai firesc din lume si decola catre Franta... intr-o Europa unita germana zborul era o joaca de copil...in Franta ocupata admira turnul Eiffel si se lasa exact la altitudinea varfului.
Misiunea era atat de secreta incat nimeni nu stia numarul pasagerilor..
.insemnele Romaniei aliata Germaniei deci din clasa conducatoare erau privite cu respect si orice asistenta era acordata de urgenta.
Dupa realimentarea cu carburanti porni motorul pentru decolare.
Prima faza era completata .

"romanian pilot to Pas de Calais airport...requesting aproval for take off...Romanian pilot ici Pas de Calais .. permission acorde!Bon Voyage les roumains!"
Bon voyage...sa fie.. Doamne ajuta!.. isi facu cruce si se ruga ..apoi porni voios si increzator in cautarea aventurii..
Pamantul se vede rotund de la 7000 de metri altitudine iar Pamantul este inconjurat cu un halou albastrui.. ce minunat..iata planeta albastra..isi turna un pahar de Bordeaux.. si il ridica in aer rubinul vinului se suprapunea peste haloul albastrui..pentru tine planeta albastra minunata purtatoarea vietii...may all people be happy and released from suffering!...
Se pregatise intens pentru traversarea Atlanticului..Calatoria urma sa dureze 27 de ore ..sfaturile inginerilor aeronautici romani erau sa foloseasca jumatate din puterea motorului pentru a nu se supraincalzi si sa faca pauze prin planare la fiecare 7 ore..pentru asta isi puse ceasul sa sune.
Jumatate din puterea maxima de 670km/h inseamna 335 o viteza care era garantata de specialistii romani pentru enduranta si functionabilitatea aparatului.
Avea se dureze mai mult dar era de departe mai sigur asa ca alese aceasta varianta..Rezistenta era specialitatea lui.isi planificase plecarea dimineata la 4 ...langa Brest privi deasupra oceanului...ce magnific era! : ) vaallurile sclipeau in razele soarelui
in stanga la ora 9 e apa verde a oceaunului scalda finele plaje de la Brest iar inainte orasul rasfirat pe malul continetului european..


puse cap compas pe Punta delgada , insulele din mijlocul Oceanului Atlantic

______________
Alimenta normal la Punta Delgada si -si lua zborul usurat de evenimentele din ultima vreme si .. parca ceva din spiritul lui detensiona incordarea din ultima vreme...
Era hotararea lui de a lupta cu toti in felul lui rebel si de a nu tine cont de nimeni...stilul lui care I dadea starea de bine , de gata de lupta cu oricine.. sa gandi sa prelungeasca sederea in America mai mult decat era permisia de 3 saptamani si gandul la inca o luna de loisir si studii spirituale ii dadu deodata o stare de linistire foarte mare... : )
Vroia sa iasa foarte mult din razboiul in care fara voie fusese aruncat.. nu mai e razboiul meu...la naiba cu sentimentul inradacinat al datoriei.. dar cum ramane cu datoria fata de mine?

_________________


Trecusera 23 de ore fara somn.. oboseala si nevoia puternica de somn isi spuneau cuvantul..
Mai era putin....trecuse de insulele din mijlocul Atlanticului minunat pozitionate si planase intins catre continentul american si Mexic..
Acum ar fi trebuit sa se afle dupa calculele lui la 200 de mile de coastele Bahamasului..
Cand deodata la oricont aparura cei mai negri nori pe care ii vazuse cu vartejuri in jos.. asta insemna averse de ploaie si furtuna de gradul 11 , posibil uragan.Metereologii de la centru il avertizasera ca frecvent zona e scuturata de cele mai puternice uragane ale lumii.
Calcula imediat evasive maneuvers, un curs cat mai departe de furtuna amenintatoare si incepu sa accelereze spre sud ..Parea ca vine de peste tot.. se intuneca rapid si soarele disparu ...un cer cenusiu domnea peste intinderile zburlite ale ocanului nesfarsit si dupa doar cateva minute picaturile incepura sa rapaie in fuselaj ...inainte printre nori gri si negri fulgere brazdau vazduhul si aburii incinsi ai apelor involburate..

_________________
Dream on!___
Ploaia se inteteste.. accelera la maximum... acul indicatorului urca 600, 630.. 70 ..672 km/h.. maximul posibil de viteza..Era la 4 ore de tinta calcula ca isi putea permite riscul accelerarii..
137,5 grade sud si dupa 50 de mile intoarcere in unghi drept catre continent..
In dreapta vazu trombe uriase negre involburate care smulgeau apa si o ridicau in sus la inaltimi ametitoare...de mii de metri " nu degeaba i se spune locul cu balauri , triunghiul bermudelor"..
Cilindri uriasi intre pamant si cer.. un fel de axis mundi mortali...se gandi zambind.
Iata ca mai am puterea sa zambesc.. : ) e bine.. inseamna ca am depasit momentul critic... hai sa ne concentram se mobiliza .Isi trase prelung de mansa evitand o noua tromba a uraganului
Naviga printre vartejurile uraganului cu siguranta , lasandu-se intuitiv intr-o parte sau alta.. lasase instrumentele.. simtea acel feeling energetic.."pipaia", scana zonele din fata lui..
Era o senzatie noua..incredibil ce poate face omul in conditii de criza.. : ) surase.. Simtea ca va iesi din furtuna.."si dupa orice furtuna in mod necesar intotdeauna iese soarele."
Amintiri din copilarie ii reveneau in minte..."Ploua ploua .. babele se oua..."
Bang! Metalul incins scrasni si simti imediat mirosul de ars.. Pericol...! Fulgerase..rezervorul suplimentar din dreapta se aprinse..


Trase instinctiv repede de mansa si inclina la 90 grade in sus si incepu sa urce.. ploaia stingea focul iar inaintarea in sus reduse flacara..
Asa inca putin .. incepu sa se roage..
Torentele de ploaie spalau rezervorul din care se scurgea benzina...brusc indoi avionul in picaj catre ocean si se lasa catre apa cea mare in noaptea intunecata ...prin torentele de ploaie , trambele de apa uriase, si tunete fulgere care ardeau aerul umed... singur ..in noapte... oare s-a sfarsit viata asta..?asa e si moartea.. neagra ..
Deasupra nemarginirii Atlanticului un avion cobora in noapte cu viteza catre apa cea intinsa si spumegand..amintiri din copilarie i se aratau in fata..la tara.. cainele balai ... primul de care si amintea.. cel atat de drag..mamaie.. cum e pe luna?.. primele mirari.. viata si entuziasmul cu care incepuse.. totul proaspat mirare, bucurie si minuni , mistere . farmec peste tot..doica Smarandica, dragostea lor..dealul , zanele.. povestile nespus de frumoase, primii cartofi copti la cazan la marginea satului..calul cu stea in frunte : ), moartea celor din jur, sufletul omului ca un porumbel...
Intorcandu-se copil de la tarla de langa dealul cu padurea draga, cu mamaia cu galetile cu lapte, cerul instelat deasura spatiului sacru al satului iubit.. pe langa biserica veche pe sub copacii batrani de ani ..timpul care parca nu se mai sfarsea.. zilele infinite de vara..zile dintr-un alt timp, uitat ..dar care isi trimitea energia catre acum..
Nu a sosit timpul meu inca, hotara si isi aduna toata energia si concentrarea si vira la stanga sus la 100 de metri deasupra oceanului agitat care-si trimitea valuri ca niste limbi uriase in aer.. o tromba era chiar in fata. Accelera in loc sa franeze.."nu mi-e frica de moarte!" striga ca stramosii lui acum 2000 de ani si impinse un val de energie in unda ridicata care indoi coloana de apa ..avionul patrunse fulgerator si iesi tiuind...
Norii de furtuna se indepartau si iesi din zona uraganului..picuri rari cadeau peste lume..



Spre zari albastre-Blue Skies 1941Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum