In sala de curs.. Stefan urmarea macheta tancului F 17 In sala de curs.. Stefan urmarea macheta tancului F 17 si asculta lectia comparativa la cursul de tancuri..
Istoricul incepea din 1919 cand fusese creat primul batalion de care de lupta..
Urma sa se specializeze sa devina luptator de elita cu cea mai noua si puternica arma existenta.Primele tancuri erau echipate doar cu mitraliera Hotchkiss..
Se gandi..primul tanc avea doar mitraliera..ciudat
interesant de vazut cum a fost conceput primul tanc.
Primele tancuri aveau o lungime de . o latime , greutate de ..
Viteza pe care o atingeau primele tancuri era... km /h.Erau evident foarte greoaie..dar in 1919 nici nu prea erau masini de fapt..inceputurile motorului se gandi...
Tunurile erau de 37 mm. a doua jumatate a anului 1919 a luat nastere prima formatiune blindata romana, Batalionul Carelor de Lupta. Aceasta unitate avea in dotare 76 tancuri Renault FT-17, obtinute in urma colaborarii romano-franceze. 48 dintre acestea erau dotate cu un tun Puteaux calibrul 37 mm, iar 28 erau dotate cu o mitraliera Hotchkiss de calibrul 8 mm. Tancul Renault FT-17 avea un echipaj de 2 persoane: mecanicul si comandantul, acesta din urma manuind armamentul intr-o turela rotativa la 360°. In perioada interbelica, o parte din tancurile Renault FT-17 au fost reconditionate la Atelierele Leonida si la Arsenalul Armatei din Bucuresti. La inceputul razboiului impotriva Uniunii Sovietice, invechitele tancuri FT-17, denumite "FT", constituiau Batalionul Carelor de Lupta FT, o unitate independenta de paza si instructie
Sint folosite pentru paza marilor orase si centre industriale din Romania (Bucuresti, Ploiesti, Sibiu, Resita).La 1 aprilie 1936, militarii romani au acceptat in serviciul armatei tancul cehoslovac AH IV, fabricat de uzinele CKD (Ceskomoravska Kolben Danek), iar in august 1936 au fost comandate 35 de bucati. Inainte de livrare, tancurile AH IV au fost modificate corespunzator nevoilor armatei romane. Cupola comandantului a fost indepartata din varful turelei, grosimea blindajului a fost redusa de la 15 mm la un maxim de 12 mm, iar motorul original Praha de 60 CP a fost inlocuit cu unul mai usor, de 50 CP. Reducerea greutatii vehiculului original cu peste jumatate de tona a dus la un consum mai mic de carburant si la o crestere a autonomiei, pana la 160 km pe sosea. In serviciul armatei romane, tancul a fost denumit "R-1" si a echipat escadroanele de recunoastere mecanizate ale brigazilor de cavalerie. Brigazile 5, 6 si 8 de cavalerie au primit cate 6 tancuri R-1, iar Brigazile 1, 7 si 9 de cavalerie au primit cate 4. In perioada 1941-42 tancurile R-1 au participat la actiuni in cadrul Corpului de Cavalerie (Brigazile 5, 6 si 8 cavalerie), in sudul Ucrainei si in Caucaz, dar si pe alte fronturi unde au actionat unitati de cavalerie (Odesa).
CITEȘTI
Spre zari albastre-Blue Skies 1941
RomanceTanarul Capitan isi trase cascheta si deschise geamul avionului Bf -109 F . de departe veneau versurile duioase ale unei melodii mexicane.. Obosit dar multumit privi cerul albastru si limpede..."cat e de fragila viata... asa incepi sa te gandesti c...