STEPA NOGAI- 25 SEPT.1941-OCT 1941
Pentru soldatii romani cazuti pe campurile de lupta din est si din vest..
Nu v-am uitat baieti!Odessa - noaptea 25-26 septembrie , 2:00 a.m.
Domnule capitan!
Da, spune baiete..
Sinteti chemat de Cartierul General.Sa traiesti Stefane!
Sa traiesti Magherescule!
Avem o urgenta!Rusii dau atacuri puternice pe linia Akimovka.Avem nevoie de tine si de oamenii tai in stepa Nogai!Cate tancuri mai ai disponibile!
80 colonele!
Bine trebuie sa le lasi sa lupte la Odessa si sa te duci in Ucraina la Corpul de vanatori de munte.Ia-ti oamenii de incredere.O sa-ti aloc 40 de T-28 uri capturate de cavaleria Armatei a 3-a in Transnistria. Transportul se face cu avionul.
In regula asa am sa fac. E situatia grea colonele?
Am fost atacati si s-a facut o bresa de 7 kilometri pe 4 adancime..
S-a-nteles .Venim urgent!
Comunica cu frontul corpului de munte si analiza rapid situatia..chema baietii si le expuse situatia strategicaIata care-i treaba! :
Intre 19 si 26 septembrie Armata a 3 romana a traversat Niprul la Berislav si a mers catre rusi in urmarire la cererea lui Erich Von Manstein noul comandant al armatei a 11 a, care ataca acum Crimeea impreuna cu trupe romane!
Uraaaa ...Bravoo! Izbucnira baietii!Sovieticii s-au oprit pe linia N-S Mihalovca-Melitopol sprijinita de Nipru la nord si pe Marea de Azov pe un front de 110 kilometri:armatele 18 si 9 .
Corpul de vanatori de munte cu brigazile N- S 4m , 2m , si 1 m apara frontul in flancul stang , corpul de cavalerie la mijloc si corpul 30 german in jos.
Spartura s-a facut la brigada 4 vanatori de munte si a ajunsa la pozitiile de artilerie ..
Rezerva de la 4m si brigada 2m au oprit bresa pentru noaptea asta.
Vom lua 40 de t-28 uri capturate si ne vom posta pentru aparare si contraatac in spatele liniilor Borgaziolor 4 m si 2 m.
Vreau 2 aripi puternice de cate 15 tancuri si o coloana de 10 ;l dispunerea in sageata !Transportul cu avionul!
Haideti! Plecam chiar acum!
Ii scoatem noi la ananghie pe ai nostri don Capitan!Ii privi..erau calmi ..concentrati..sosise ceasul marilor batalii si erau gata..mergeau in ajutorul fratilor lor si nimic n-avea sa-i opreasca..
Ucraina, Stepa Nogai, noaptea 26-27 septembrie , 11 p.m.
Linia frontului, Comandamentul Brigazii a 4 A Vanatori de munteTancurile mugira si se oprira cu un scrasnet metalic la comandamentul Brigazii 4 vanatori de munte.
Sa traiti
Sa traiti!Bine ati venit!Brava ma baieti! Brava! exclama comandantul brigazii atat de greu incercate vazand armurile celor 40 de tancuri in coloana si zambi , rasufland usurat :Acuma stiu ca-i batem!
Nu-i asa? Zambi si Stefan..coloana era impresionanta si se intindea pe 5 kilometri , cuprinzand si vehicule de alimentare, servicii, combustibil, ateliere..totul fusese organizat in cea mai mare viteza..
Care-i situatia ?
Se dau lupte grele baieti! Am fost putin impinsi inapoi dar am revenit si avem frontul stabil..Rusii nu mai stiu ce-i aia viata omeneasca!
Au fost trimisi de-ai lor in picioare la atac in valuri succesive ai ai nostri i-au lovit ca la vanatoare ...au cazut regimente intregi secerati cu artileria si mitralierele...prea mult sange! Ofta generalul..foarte multi dintre ei au fost gasiti cu sticle de vodca in buzunar..
Azi au atacat cu carele de lupta mai jos la brigada a 2a .Au trecut peste 50 de tancuri peste linia infanteriei si s-au oprit in stepa.Asa deci !Generale oamenii mei sint mai odihniti.O sa facem o recunaostere in intuneric!Fara tancuri!
In regula capitane! Faci cum crezi de cuviinta ..Va multumim ca ati sarit asa de repede si ca sinteti acum alaturi de noi ..acum sintem mult mai tari pe picioare cu matahalele astea urate si rase! O sa-ti dau 100 de oameni din rezerva mea..
Multumim! Doamne ajuta!
Doamne ajuta capitane!Stefan conduse recunoasterea ..isi aminti de timpurile de cand se juca la tara in jocuri nesfarsite de lupta ed-a somata .. si sentimentul acela de adrenalina, de intens , de placut si de pericol ii reveni ..dar de data asta era pe bune!
Inainta incet si se furisa printre ierburile inalte ale stepei si arbusti si asculta incordat..zgomotele preeriei..pasari, fosnete vantul printre ierburi..
Inainta ..haideti facu semnul rotind mana prin aer..toti erau manjitit cu namol sa nu se vada fetelesi inarmati cu festile din paie...ii punem pe jar le spusese..daca ies ii crutati !tancurile ma intereseaza..
s-anteles capitane!Las pe noi.. Le aratam noi primire romaneasca de sa n-o mai uite toata viata lor..
Care le-o mai ramane...Inainta iar.. aceleasi zgomote ..identic..dar ..mm simti un miros greu.. de alcool de la mare distanta..
Ia uite , gandi , vodca rusnacilor i-a tradat..ca si-n lupta..se intinse ca o pisica si mai facu cativa pasi..si inca cativa..si inca putin..acum vazu profilandu-se in intunericul stepei cateva matahale acoperite stangaci cu crengi si ierburi.. cate o garda la tanc sau la mai multe..restul dormeau!Se intoarse la trupa
E limpede.suprimati garzile si focul pe ei. Luam aripa asta..oamenii lui Racovita in spate.. si sa faca un al doilea cerc pentru fugari...dati-i bataie !Atacul se declansa fulgerator in noaptea rece de septembrie...Cum cazura pe garzile rusesti soldatii romani se reprezira la tancuri si pusera somoioagele cu paie pe tancuri .. si cu ierburile uscate de pe ele incepura sa arda
S-a-ncins un foc mai ceva ca alea de tabara Stefane , racnira baietii.. ca la o serbare campeneasca
Acum campul era al lor..ca la satele de unde veneau...atacau cu siguranta si agilitate.....ii somara pe cei din tancuri si dadura foc tancurilor..se auzira si grenade si rafale acolo unde nu vrusesera sa se predea..
In total 52 de bindate rusesti ardeau puternic ca niste torte uriase luminand pana departe in stepa Nogai noaptea de 27 septembrie 1941....
CITEȘTI
Spre zari albastre-Blue Skies 1941
RomanceTanarul Capitan isi trase cascheta si deschise geamul avionului Bf -109 F . de departe veneau versurile duioase ale unei melodii mexicane.. Obosit dar multumit privi cerul albastru si limpede..."cat e de fragila viata... asa incepi sa te gandesti c...