Mahasy Sayadaw

5 1 0
                                    


La malul oceanului...aterizara lin intr-un asfintit bland in luna decembrie pe un cer imens cum in orase nu puteai vedea...

Calugarul budist ii expuse invataturile religioase si ii vorbi despre practica meditatiei, despre nesfarsitele clatorii pe care ceva din noi le face in miile si miile de planuri ale existentei..


Ce este sufletul pereche?il intreba pe Mahasi
Ce este iubirea?

A fi cu cine nu iubesti inseamna suferinta a fi despartit de cine iubesti inseamna suferinta, astfel ne spune Buddha, afirma calugarul in toga portocalie..

Este o conditionare... in final trebuie sa ne eliberam de ea?..fata pe care o iubesc e o conditionare..?

Nu e chiar atat de simplu..fata pe care o iubesti..te poate face fericit.. : ) cu ea poti sa iti urmezi calea inimii sa atingi calea..pana la sfarisit : )

Priveau un porumbel care se apopiase curajos de ei.. stand aproape nemiscati si vorbind micuta pasare se apropie si culegea vioi franturi de pe jos...
Priveste aceasta pasare! ,exclama Mahasi
O privi..unul din picioruse era retezat sau nu crescuse, nu avea talpa..si punea doar un ciot jos dar cu toate acestea putea sa mearga..
Porumbelul e ranit..

Poate parea ca pe pamant in aceasta lume a oamenilor el are un handicap, un neajuns..dar in campul lui de lupta, in vazduh este rege! : ) asa este si cu omul spiritual..in aceasta lume materiala poate parea ca merge greu cand nu este printre ai lui, se loveste de obstacole, numeroase piedici ii stau in cale, dusmani il urmaresc si incearca sa –l atace, animale periculoase il inconjoara..
It is a hostile world, a middle, dificult world this one.. is much suffering..But it is an excellent world for meditation..


Dar in cerul albastru al spiritului el este adevaratul cuceritor, nimeni din cei de langa el nu il poate urma caci nu are aripi, aripile sperantei...


Spre zari albastre-Blue Skies 1941Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum