CRIMEEA 1944
Europa era stransa intr-o menghina :sovieticii si anglo americanii
Crimeea era e punctual de a fi evacuata pentru ca rusii taieasera culoarul cu continentul iar frontul de nord si central se prabuseau sub loviturile a 100 de divizii si sute de tancuri, se incerca o retragere controlata dar in nord dupa patrunderea primelor zeci de tancuri retragerea lua forma unei fugi haotice.
Cu toate astea trupele s-au retras in majoritate in coeziune.retragerea din vest s-a facut in conditii mai bune, insa destul de proaste pentru romani unde lipsa de mobilitate isi spunea din nou cuvantul.
Factorul uman era uluitor si halucinant.Apararea germanilor si a romanilor era impecabila si chiar mai buna decat la carte, fata de normele militare noi forme de lupta cum erau apararea elastica si miscarile dinaintea masivelor bombardamente ale artileriei rusilor.
Doar un lucru scapase marilor strategi :ipoteza inumana si ca rusii vor impinge peste mii de mine mii si mii de condamnati si prizonieri de la batalioanele disciplinare, o grozavie nemaivazuta pana vor arrunca toate minele in aer si apoi vor impinge zeci si zecei de mii de oameni in gaurile create si mase de tancuri doar pentru a sparge frontal fara nicio pretuire pentru viata omeneascaSCHEMELEVedem mai bine prin tipuri umane , spuse incet Johansen
De ce ?
\pentur ca e mai usor .Intotdeauna alegem ce e mai usor..cand e vorbqa de ceilalti vedem si punem etichete, scurtaturi mentale cum a observat Lippmann, care nici macar nu era psiholog ci ziarist.Incredibil exclama Stefan este grila aceea despre care vorbesc toltecii.Aplicam o schema peste lume si tot ce nu ne convine refuzam..
Exact numai cei cu mintea deschisa isi restructureaza stereotipurile si primele impresii can acestea suint in conflict cu noile observatii, cu realitatea de fapt.
Nu stim foarte multe despre aceasta persoana sau despre acel rasarit de soare mai degraba observ ca acel lucru este o persoana si celalt un rasarit si raportam aceste idei la imaginile pe care le avem in mintea noastra despre ele spunea Lippman in 1922.
Noata maxima a avut-o marina romana care a evacuat zeci de mii de romani si germane sip e care numai ordinele aberante si ahaotice ale germanlor i-au tinut pe acestia pana cand portul era in bataia artleriei rusesti cand 45 000 soldati au fost prinsi in oras..
O ariergarda e intotdeauna necesara pentru a asigura spatele dar oricinea poate contrargumenta impotriva unei ariergarde nu de 100 de oameni ci de 45 000 ...5 divizii irosite complet gresit.
Marina a incercat sa minimalizeze cat a putut pierderile si a salvat mii de soldati insa si cu pierderi tot de mii de la avioanele sovietice, mine si nave rusesti si artilerie.
Blandu spraveghea apararea si retragerea catre Segvastopol.Divizia de vanatoari de munte mult slabita la jumatate se retrase si ea..Generalul Molcuiski era efficient si optimist insufland aceasta si soldatilor.Trupa se misca bine si era indoielnic ca s-ar fi miscat asa cu altcineva.
Inainte de retragere Radio Moscova intr-un gest neobisnuit premiase generalul roman, singurul de altfel pentru modul in care ocrotise populatia si o ferise de crime si dezastrele germanilor. Picasera niste tancuri light Grant de la debarcareile rusesti si 20 au fost preluate de Divizia 1o inf care facea paza coastei.Nu ii invidia nimeni pe cei din tancuri o bazooka iip utea scoate oricand din joc iar rusii spre desoebire de romani aveau destule.
CITEȘTI
Spre zari albastre-Blue Skies 1941
RomanceTanarul Capitan isi trase cascheta si deschise geamul avionului Bf -109 F . de departe veneau versurile duioase ale unei melodii mexicane.. Obosit dar multumit privi cerul albastru si limpede..."cat e de fragila viata... asa incepi sa te gandesti c...