<< Catre Domnul Capitan Stefan Avram
Va informam ca ati fost transferat in cadrul gruparii de lupta mobile - Divizia 1 Blindata romana incepand cu data de 15 iunie 1941 si avansat la conducerea Regimentului 1 de blindate R2 . Centru de concentrare Podul Iloaiei.
Felicitari pentru promovare, va uram succes in misiuni si sintem alaturi de dumneavoastra.
Statul major general al armatei romane
Sectia Operatii
General Gheorghe Magherescu
>>
Stefan citea si rasucea hartia intre degete gandindu-se ...deci in prima linie..mai aproape cu un pas de moarte...
Oare urmasii, nepotii si stranepotii mei isi vor aminti de mine?.. de noi ..generatia de romani sacrificata.. cei care am luptat pentru tara si am dat o jertfa atat de plina de sange.. incat toata tara a sangerat, fiecare casa si-a avut mortii ei si stofa neagra asupra casei fluturand ca un lup de demult al dacilor ... un lup al mortii..un semn al durerii asupra tarii indoliate..
Si pentru ce?..pentru ce toate astea.. pentru ce atatea morti...
In Germania se pregatise in noul mod de a purta razboiul :BLITZKRIEG. Tacticile se bazau pe forta motorului si a metalului , a blindajului...planurile de simulari prevedeau in cazul unei invazii a Rusiei atacuri masive cu 200 pana la 500 de tancuri in doua puncte cheie si fortarea frontului cu infanteria sprijinita de artilerie, aviatie si putine blindate. In fazele de inceput grosul aviatiei va sprijini inaintarea blindatelor pregatind-o dinainte prin atacarea tintelor strategice; aeroporturi, rafinarii, a cladirile administrative si militare, depozite de carburanti disruperea comunicatiilor, , ca si sprijinirea cu Stuka a atacurilor directe, lovirea maselor de tancuri si infanterie de pe teritoriul inamic si in special din calea avangarzii blindate.
Isi aminti limpede lectiile Blitz-ului, antrenamentele din Germania si Romania, invatamintele trase din campaniile poloneze, belgiene si franceze si alcatui zile intregi un minutios plan de atac pentru zona Basarabia.
Pregatirea minutioasa si anticiparea miscarilor era cheia pentru reusita celor mai bune operatiuni.. invatase asta la Statul Major –Sectia operatii cu Magherescu alaturi, care il si luase printre colaboratorii sai apropiati si ulterior in SSI....tobele razboiuluiincepusera sa bata..
Era timpul lor.. Si de data o sa fim pregatiti si o sa lovim mai tare ca niciodata gandi..
Hm...dupa atatea hotii la ce s-au dedat miseii.. sa fure si sa faca afaceri si la armele cumparate de tara pentru aparare.. acei imbogatiti temporar din clica din jurul regelui erau pur si simplu niste tradatori de neam care meritau inchisi pe viata, meritau sa fie ei trimisi in prima linie sa lupte impotriva tancurilor moderne si a armelor antitanc cu tancuri F17 din primul razboi mondial, sa traga cand vin asupra lor blindate moderne rusesti cu un tun antitanc de la 1800 sau de la inceputul secolului Bofors de doar 37 mm sau Bohler 47 mm.
Dupa jaful nenorocit la care se dedasera aceste gunoaie pana la mijlocul anilor 1930 tara avea pentru apararea frontierelor si pentru lupta doar 1000 de tunuri Schneider (FF) din 1897 de doar 75 mm, Putilov1902 76,2 mm, Krupp M1904/1912 77mm si peste 100 de tun uri capturate de la austro-ungari Skoda M1914 100mm howitzers
.......................
Ora 3 dimineata 22 iunie 1941 .. un zbarnait in aer.. zeci de avioane romanesti si germane de vanatoare trec pe desupra Prutului in Basarabia si ataca aeroporturile sovietice..3:15 un duduit greu si alte valuri de bombardiere trec granita spre bombardamentul obiectivelor..privim escadrilele cum trec si ne simtim invingatori..
Zilele urmatoare trecura in pregatiri..
Lua legatura cu comandantii de la aviatie si artilerie..vreau cooperare si sincronizare si-si antrena proprii oameni si facura simularile la nesfarsit..acum vedea punctele slabe si tari..
3 iulie 1941 .. orele 5 a.m.Nord-estul Moldovei, padurea de la Stefanesti
Hai baieti !..plecam primii!imediat dupa ce le servim ghiulele si rase..baietii incepura sa rada si ei .. aveau incredere in capitanul Stefan si in cele 126 de blindate ale lor rapide cu tunurile de 37 mm si blindajul de 25 mm care statau aliniate in formatii tragere de cate 10...
Ii facem praf noi dom Capitan!
Iata baieti.. atacati in formatii de 10 ..avem 13 valuri de atac..nimeni nu va putea sta in fata acestei forte..Beneficiem de o doua ore de suport de artilerie de la corpul nostru ....
Ura ura!.. izbucnira...
si ... Pornim spre Nistru la Mogilev !...o rumoare trecu printre soldatii..prin copacii din padurea in care erau si frunzele fosnira in tacerea care se lasa, fiecare gandindu-se ca s-ar putea sa fie ultima zi de viata...localitatea parea atat de departe...tocmai la capatul Basarabiei..
Iata planul!Corpul XI german a cucerit si pastrat un cap de pod pretios stiti unde?
Chiar in locul numit Stefanesti !!!
Iuuu iuuu ! izbucnira toti in chiote de bucurie.. castigarea capului de pod chiar la satul Stefanesti , ca si comandantul lor era un prim semn bun.. vedeau asta...
Pionierii nostri termina acum podul de vase...trecem pe el si fortam Prutul pe la Stefanesti .In primul rand o sa le spargem apararea care o sa fie lovita rau de artilerie si de aviatie.
Secondo :inaintam in formatiile aratate spre Branzeni si apoi spre Ataki si Mogilev.
Avem in fata elemente ale diviziilor 74 si 176 sovietice si corpul mecanizat 2.. ei se misca cu T 28-uri usoare apropiate de R2 urile noastre dar mai greoaie..
Terzo: misiuni de sprijinire a trupelor noastre in caz de nevoie de asistenta.
La 5 30 in frunte formatiilor ridica mana in semn de lupta si pornira la atac!
Padurea si pamantul duduiau sub senilele a peste 100 de tancuri ...comanda artileria sa-si mute raza pentru inca o jumatate de ora cu peste 10 km in adancime si intrara pe pamantul Basarabiei..
Fratilor! ne eliberam tara noastra scumpa de rusi!.. comunica prin radio tanchistilor
Ura ...ura....strigara cu totii in difuzoare...mama lor de bolsevici ii facem praf...
Zambi
CITEȘTI
Spre zari albastre-Blue Skies 1941
RomantizmTanarul Capitan isi trase cascheta si deschise geamul avionului Bf -109 F . de departe veneau versurile duioase ale unei melodii mexicane.. Obosit dar multumit privi cerul albastru si limpede..."cat e de fragila viata... asa incepi sa te gandesti c...