Ep1:i hate you mr.popular...
Bunyi ketukan pintu yg bertalu-talu tdk dihiraukan song ji hyo malah dia menarik selimutnya dan kembali tidur...
Joong kook:yah!!!sung im bangun..palli...(ketuk pintu)
Owh x nak bgn ye siap kau(berlari kebiliknya dan ambil kunci pendua)Setelah berjaya membuka pintu song ji hyo. terngaga mulutnya melihat suasana bilik adik perempuannya yg bersepah dengan bungkusan plastik makanan ringan diatas katilnya bermacam warna bungkusan makanan...
Perlahan-lahan kim jong kook mendekati adiknya ditarik selimutnya...Jong kook:yah!!!gemuk bngunlah dah pukul berapa nie...
Ji hyo:oppa...5 minit please....
Joong kook:(tarik telinga ji hyo)bgn sekarng sebelum oppa sedut lemak sung im...
Ji hyo:yah!!!oppa lemak jgn ckplah(bgn)
Joong kook:bngunlah kan sekejap lagi sung im ada kelas...palli appa dngan kwang soo dh tunggu tu nk mkn sme2...
Ji hyo:whatever...(bgn masuk kebilik air sambil membebel)Song ji hyo pov:
Nme aq chun sung im...yg kuat membebel tu oppa kesayangan aku kim jong kook...omma dan appa aku???mereka sdh lma meninggl...dan aku dijaga oleh appa jae suk merangkap pakcik aq... kim jong kook dan lee kwang soo adalh saudara angkat aku.walaupun aq anak angkat mereka sngt sygkn aku...
Omma dan appa aku meninggl mse rumah kami terbakar..hnya aku yg selamat...
Kini aku bahagia bersama keluarga angkat aku.
Aq paling pantang kalau orng sebut pasal lemak aq...apa x cukup kurus ke aq???berat aku hanya 100kg je..kurus apa...(senyum)Di dapur...
Jae suk,lee kwang soo dan kim jong kook memandang ji hyo...
Ji hyo:good morning appa (ddk disebelah jae suk)wae???
Jae suk:sung im appa dh ckp kan jgn mkn lewat malam...
Ji hyo:(sengih)kantoi...
Kwang soo:entah tengoklah tu butang baju noona pun dan merekah...noona x teringin nak kurus ke???
Ji hyo:(ketuk kepala kwang soo)
Joong kook:kwang soo apa ckp mcm tu dekt noona...
Kwang soo:(tunduk)...
Jae suk:dah2 mkn cepat nnti lmbt pulak masuk kelas...
Masing2 diam dan menikmati makanan masing2...Di universiti hangul..
Kim jong kook menghentikan kenderaannya diperkarangan universiti...
Joong kook:sung im nnti dah balik call oppa tau...blajr rjn2..
Ji hyo:krey...Song ji hyo berjaln dikoridor...sambil menghirup suasan pagi diuniversiti hangul....
Dia melirik jam ditngannya...masih awal lagi...dia terus menukr arah ke cafe....Cafe universiti...
Song ji hyo mengambil tempat di barisan belakang sambil memandang sekumpulan pelajr yg berkerumun di meja depan...
song ji hyo terjengket-jengket memandang...
Walaupun tdk nmpak mka song ji hyo ttp mengukir senyum..thu yg dimeja hadapn adalh k idol pujaannya...suho exo,sehun exo dan yoona...
Mereka baru saja mendaftar masuk ke universiti ini seminggu lepas..
Suho dan sehun exo adalh k idol pujaannya dri dlu smpai sekarang..x sngka pulak yg k idolnya itu belajar disini... x pernah sekali pun song ji hyo cba berckp dengan k idolnya itu....dia berasa malu untuk mendekati k idolnya apatah lagi untuk mendptkan autografnya walaupun mereka satu kelas....Song ji hyo bergegas bgn apabila sedar yg dia sdh lmbt msuk ke kelas terkocok-kocoh dia berjln...
Tnpa sedar dia melanggar suho yg kebetuln sedang berdiri..
Suho:yah!!kau buta ke??(bgn dan memandang ji hyo)
Ji hyo:mianayo..sye x sengaja...
Yoona:x sengaja konon....kau thu x kau langgr siapa??
Ji hyo:(diam)
Yoona:dhlh gemuk x sedar dri...tepi sikit(menolk ji hyo)Serentak itu badan ji hyo dilnggr berkali-kali...sampai terddk..
Sehun yg memandang merasa simpati..tpi dia tetap melangkah msk ke kelas...
YOU ARE READING
I Hate You Mr.popular
FanfictionHai...assalammualaikum... Memandangkan ff see you again telah pun melabuhkan tirainya semalam.... Sye nak buat ff bru tpi still ada exo(sbb sis ska exo) Tajuk:i hate you mr.popular... Watak utama:song ji hyo&suho exo... Watak sampingan:sehun exo,yoo...