Ep13:i hate you mr.popular...
Song ji hyo menilik biasan wajahnya dicermin secalt gincu berwarna merah dioles dibibirnya untuk menambh keseriannya...
Gaun pendek separas lutut berwarna putih emas dibetulkn...rmbutnya yg terurai pnjng dibiar lepas...setelah yakin dengan penampilannya song ji hyo segera mencapai beg tangannya...dan turun kebawah...Diruang tamu...
Kwang soo dan joong kook yg berada diruang tamu segera mengalihkn perhatiannya pada ji hyo...mulut kwang soo ternganga meliht penampilan ji hyo...
Kwang soo mengelilingi ji hyo dan matanya terkebil-kebil...
Kwang soo:wah!!daebak kyeopta....
Ji hyo:baru tahu ke???
Joong kook:sung im nk pergi mne..
Ji hyo:sung im nak pergi party smtown...oppa nk ikut..
Joong kook:x pelah...sung im have fun je...dh pergi top ngn gd dh lme tunggu...
Ji hyo:krey...Nampak saja kelibat song ji hyo gd dan top melambaikn tgnnya....
Song ji hyo terus mengambil tempat disebelah top yg memandu...
Top:you look great to day...(senyum)
Gd:ji hyo u dh tndatgn kontrak smtown...
Ji hyo:dah...wae???
Gd:anni...Ji hyo...u masih marahkn mark..
Top:(memberi isyarat senyap pada gd)
Ji hyo:sekali lagi you sebut nme dia...u pun akan trima nsb yg sme mcm mark...Selepas pentengkaran antara mark dan ji hyo...mark telah berundur dri dunia seni...
Top dan gd tahu yg ini semua atas kuasa yg ji hyo miliki dan dengan senang dia mmpu buat mark tersungkur.....mereka sendiri tdk mmpu menandingi ji hyo...yg hnya mmpu mereka buat adalh jgn buat seorng song ji hyo marah...kerana jika ji hyo marah apa saja dia mmpu lakukan...dan mereka tdk boleh memandng rendah pada kemampuan ji hyo...Di atas bumbung bangunan smtown...
Selepas top dan gd menghantar song ji hyo sampi ketingkt terakhir pejabat smtown mereka pulang...
Dri jauh suho melihat kelibat song ji hyo yg sedang beramah mesra dengan kakitangn smtown dan beberapa artis...
Yoona yg meliht suho ingin mendekati ji hyo segera menghayun langkah ke arah suho...
Tnpa sedar kelakuannya diperhtykn ji hyo...
Song ji hyo mendapt akal...
Dia juga datang kearah suho...
Ji hyo:wow you look smart and hensem tpi knpa you punya muka comot(menyentuh wajah suho lama)
Yoona yg melihat segera mencengkam tgn ji hyo...song ji hyo berpura-pura merintih...
Yoona:don't you dare touch my boyfriend..
Suho:yoona apa nie lepaskn tgn ji hyo
Ji hyo:auch...
Suho:yoona i said lepaskn(menepis tgn yoona)kau jgn berani mengaku aku boyfriend kau...arreso.. (menarik tgn ji hyo kehujung meja)
Sempat song ji hyo memandang yoona dan melemparkan senyuman sinis....Di dlm tandas...
Yoona menghentak kuat cermin didepannya...dia membayangkan yg cermin itu adalh wajah ji hyo...
Ji hyo:dh puas melepaskan kemarahan...(bersandar dipintu sambil tersenyum sinis...)
Yoona:kau...
Yoona berlari kearah ji hyo dan ingin mencengkam leher ji hyo nmn ji hyo lebih tangkas dengan mengunci tgn yoona kebelakng...
Ji hyo:i nk ingtkn you....i realy like suho...dan i akn dptknnya...dan you...(mencengkam mulut yoona )x kn dpt mengalahkn i...arreso(menolak muka yoona dan keluar dri bilik air)...Di bumbung smtown...
Song ji hyo member exo dan bbrpa artis mengelilingi meja bulat yg menempatkan kek sempena menyambut kedatangnnya di smtown...
Seorng petugas bertindak menyalakan api lilin nmn belum sempat api itu dinyalakn dililin...
Ia sdh jatuh dan terkena kain alas meja...
Song ji hyo yg melihat alas meja itu terbakar segera mengundur...dan menutup telinga...
Ji hyo:no...no...tolong...(terddk dan menangis)
Sehun yg meliht segera mendaptkan ji hyo yg sedang menngis...
Sehun:ji hyo wae??(mengoncang badan ji hyo)
Ji hyo memluk erat sehun dan menunjuk pda alas meja yg terbkar..
Ji hyo:i takut please padamkan api tu...(pengsan)
Semua orng yg berada disitu menjadi panik apabila meliaht song ji hyo pengsan...
Sehun terus mengoncang tubuh ji hyo...Walaupun pengsan air mata song ji hyo terus terusan mengalir...dia amat takut pada api dan kegelapan sejak peristiwa kebakran itu....
Yoona yg meliht tersenyum sinis...
Yoona:aku ingt kau nie perfect sangat rupanya kau juga ada kelemahan...(ckp dlm hty)
YOU ARE READING
I Hate You Mr.popular
FanfictionHai...assalammualaikum... Memandangkan ff see you again telah pun melabuhkan tirainya semalam.... Sye nak buat ff bru tpi still ada exo(sbb sis ska exo) Tajuk:i hate you mr.popular... Watak utama:song ji hyo&suho exo... Watak sampingan:sehun exo,yoo...