Ep6:i hate you mr.popular...
Hari kekasih...di universiti hangul...
Song ji hyo masuk ke kelas namun heran apabila kelas kosong...mungkin mereka belum sampai lagi fikir ji hyo dia ddk ditempatnya dan meletakkan sekotak coklat,kotak kek dan sekuntum mawar putih diatas meja...dia mula membongkar begnya dan akhirnya tersenyum melihat buku koleksi gambar k idolnya...hari ini dia nak selesaiKn masalhnya dengan suho dan yoona dgn meminta maaf atas kejadian tempoh hari...
Dia tersenyum sendiri mungkin lepas pemberian hadiah ini mereka boley berkawan...
Matanya terarah pada sekeping kertas dibawah meja...
'Jumpa saya di kolam berenang ada sesuatu yg sye nk ckp dengan awak'-suho k idol pujaan awak...Sementara itu sehun yg Bergegas berlari ke kelas dia perlu cepat menegah ji hyo daripada menemui suho di kolam berenang...
Sampai saja di pintu kelas kelhtn ji hyo sedang menutup pintu kelas...
Sehun:(menghalang laluan ji hyo)awak sye...sye(tergagap)
Ji hyo:wae...
Sehun:(menghulurkan bunga mawar merah dengan akarnya sekali pada ji hyo)untuk awak...
Ji hyo:untuk sye siapa bagi...
Sehun:sa..sa...kawan sye...
Ji hyo:suho ea...(senyum)..
Sehun baru tersedar yg dia lupa nak bagitaw tujuan sebenarnya...
Sehun:awak...please jgn pergi jumpa suho...please...
Ji hyo:wae???
Sehun:(memandang coklat ditangan ji hyo dirampasnya dan dengan segera menghabaiskan coklat buatan ji hyo)...please jgn pergi sye x nak tengok awak terluka...
Ji hyo:yah!!sehun kenpa awak mkn coklat tu....klau ye pun awak x skakn sye jgn mcm nie sekli...walau apa pun awak ckp sye ttp nk pergi....sama ada awak larang atau x(menolak sehun ketepi)
Sehun termenung memandang bayang ji hyo yg sdh menjauh...dia menangis sepuasnya...dia bkn menangis kerana bunganya disalah erti ttpi dia menangis atas nasib yg akan menimpa ji hyo...
Sehun:chun sung im...sarangahae...please dont be hurt...Di kolam berenang...
Song ji hyo tersenyum-senyum memandang suho yg sedang menunggu dihujung kolam berenang...
Suho segak mnggunakan tuksedo berwarna putih...
Dlm haty suho amat berdebar melihat wajah ji hyo entah knpa walaupun ini hanyalah stu permainan ciptaan yoona....Yoona dan rakan kelas yg lain bersembunyi dan sedang menyaksikan ji hyo yg tersenyum...
Dlm diam yoona menyimpan senyun sinis...
Yoona:hri ini merupakan hry kekasih terbaik untuk kau...Suho:(menghulurkan sejambak mawar merah kpd ji hyo)happy valentine chun sung im...
Ji hyo:gomawo...my k idol suho...(menghulurkan kotak kek dan sekuntum mawar putih)sye nk mnta maaf..klu selama nie sye malukan awak...dengan(belum sempat ji hyo menghabiskan kata jari suho menutup mult ji hyo)...
Suho:(memeluk ji hyo)saranghae...chun sung im...(menunjukkn isyarat ok pada yoona)
Ji hyo:(terdiam)betul ke???Yoona keluar dri tempat persembunyian dengn rakan sekelasnya dan berapa fan suho dan yoona...
Yoona:(tepuk tgn )mestilah x gila ke k idol pujaan ramai suka si tembam...
Ji hyo:(memandang yoona dan suho silih berganti)
Suho:betul tu...knpa kau dh feeling ke???dasar perempuan x taw malu....aku taw jenis permpuan macam kau nie....
Yoona:eh apa tu kek ke jagi(mendekati suho yg sedang memegang kotak kek dibukanya kotak itu dan keluar kek)em...entah2 ada racun x???
Suho:aarlah i pun rse gitu...sebenarnya kek nie x layak pun i pegang(ambil kek pemberian ji hyo dan dilumurnya dimuka ji hyo)sesuai sangat dekat muka dia...(mencengkam dagu ji hyo)...and sekarang dah lawa...
Sehun:hyung cukuplah tu...
Suho:shut up...
Song ji hyo menangis melihat penghinaan yg mereka lakukan pada dirinya x cukup itu rakan sekelasnya turut mengejeknya...
Yoona:(ketawa)hei!!si tembam kau tengok bunga kau(pijak bunga mawar putih sampai lumat)
Yoona bertindak menolak tubuh ji hyo kedalam kolam renang sehun yg melihat segera menjerit dan turun mendaptkan ji hyo...nmn pegangan tg sehun ditepis kasar...
Suho:dasar perempuan murh agaknya kalu aq ajak kau ke hotel mesti kau terkinja-kinja nak...perempuan x taw malu...lebih baik kau cermin diri kaulah...
Ji hyo yg berada di kolm segera naik dan dengan kekuatan yg dia ada dia mencengakm leher yoona dan suho rapat kedinding...
Ji hyo:aku bolh terima kalau kau ejek fizikal aku tpi aq x bley trima kau jatuhkan maruah aku...suho dan yoona aku akan pastikan kau bayar setiap penghinaan kau pada aku...one day aku akn menjadi lebih popular dri kau orng dan kau suho aku akan pastikan kau tergila-gilakn aku...dan bile hry itu tiba aku akan pastikan kau menyesal pernah kenal dngn chun sung im...satu hari nnti aku akan kembali...just wait and see...(ji hyo melepaskan cengkaman tgnnya dan keluar dri ruangan kolam berenang...)
Mereka yg berada dikwsn kolam berenang terkedu melihat ji hyo yg berani bersuara selama nie ji hyo yg mereka kenal sngt sopan tpi hri ini ji hyo tunjukkn sisi yg x pernah disaksikan mereka suho terddk dan termenung...yoona tersenyim sinis...Di rumah song ji hyo...
Song ji hyo menhemps pintu sekuat hati dan menjerit sekuat hty...
Ditatap poster suho dan yoona...dikoyak dan dibuang segala barang yg berkaitan dengan suho
Ji hyo berdiri dihadapan cermin ditumbuk cermin yg memaparkan biasan wajahnya tgnnya yg berdarah tdk dihiraukan..htynya sngt sakit....
X cukup itu ditumbuk dinding dan poster suho...
Ji hyo:(tersenyum sinis)fine let's start the game...
Dipandang tiket kapal terbang ke london pemberian joong kook...
YOU ARE READING
I Hate You Mr.popular
FanfictionHai...assalammualaikum... Memandangkan ff see you again telah pun melabuhkan tirainya semalam.... Sye nak buat ff bru tpi still ada exo(sbb sis ska exo) Tajuk:i hate you mr.popular... Watak utama:song ji hyo&suho exo... Watak sampingan:sehun exo,yoo...