i hate you mr.popular

4.6K 273 35
                                    

Ep23(final):i hate you mr.popular...
Di rumah song ji hyo..
Joong kook memulas tompol pintu bilik adik perempuannya..
Kelihtn song ji hyo sedang menyikat rambutnya dihadapan cermin...joong kook meletakkn sampul surat diatas meja solek....
*reunion universiti hangul*
Song ji hyo tersenyum....sedikit mse lagi dendamnya akn terbalas dan dia tdk perlu lagi berpura-pura...dipndng biasan wajah oppanya dicermin dia mengeluh...
Diambil tempat disebelah joong kook..
Ji hyo:oppa wae???
Joong kook:sung im oppa merayu sngt jngn teruskn lgi dendam sung im...semua ini dh x de guna sung im kena belajar melepaskn semuanya...
Ji hyo:oppa sung im dah hampir dipenghujungnya x kn sung im nak berhenti...oppa kn kenal sung im kan?sung im x kn berhenti selagi mereka xrse apa yg sung im rse...
Joong kook:oppa x nk sung im menderita..
Ji hyo:sung im dgn derita x kn dpt dipisahkn sejak sung im kenl mereka..biar sung im derita sekali pun sung im sanggup asalkan sung im dpt buat mereka menyesal pernah kenal dengan sung im..kalau oppa sayangkn sung im please biarkan sung im buat apa yg buat sung im bahagia(menangis)apa yg sung im buat x sejahat apa yg mereka pernah buat dekat sung im...
Song ji hyo terddk dsan menangis...setiap kali soalan itu diajukan joong kook padanya
Melihatkan itu joong kook segera memeluk sung im erat....
Joong kook:mianhae...mianhae...sung im....oppa sayangkan sung im walau apapun terjadi lepas nie..oppa akan sentiasa mendokong sung im....

Di dorm exo...
Suho mencapai surat yg terletak diatas meja bulat didapur...diambil dan dibaca isi kandungan surat itu...
*reunion universiti hangul*
Suho tersenyum dan memanggil sehun...
Sehun yg berada ditingkt atas segera berlari mendaptkn suho...
Sehun:wae???
Suho:(menghulurkan surat kpd sehun)kita perfi nk??
Sehun:(diam)
Suho:aku berharap sangat dpt jumpa chun sung im dekat sana nnti aku nak jelas semuanya dekat sung im...dan aku nak sangat tengok anak aq...
Sehun:song ji hyo mcm mne???jgn hyung  ckp hyung  nk tingglkn ji hyo semata-mata nk pergi ke sung im...
Suho:(diam)siapa ckp aq nk tingglkn ji hyo...aq cuma nak jumpa anak aku je...
Sehun:rsenya sung im nak jumpa ke.dgn  hyung setelah apa yg hyung buat dekat dia...(senyum sinis)
Sehun terus bangun dan menapak naik keatas...tiba2 langkah kakinya terhenti pada bilik song ji hyo...tergerak hatynya untuk masuk...
Perlahan-lahan sehun memelas tompol pintu bilik yg baru dua minggu ditingglkn song ji hyo...
Sehun menghampiri meja yg dipenuhi dengan buku-buku tebal...sememngnya ji hyo sngt suka membaca jdi tdk heranlh dia mempunyai selonggok buku tebal diseleruh biliknya...sehun tertarik dengan buku yg berjudul ~listen~
Sedang sehun membuka helaian kertas ada sesuatu yg terjatuh dicelahan buku itu...sehun membongkok...dan mengutip sekeping gambr...
Menggigil tangan sehun apabila gambr itu terpampng wajah sung im...
Ye ini memang sung im...mukanya dan senyumannya milik sung im...
Sehun:jadi sung in dan song ji hyo...adalh orng yg sama???
Sehun terddk merenung gambar itu dia sendiri tdk percaya apa yg dilihatnya...jadi selama ini dia cintakn orng yg sme...dan selama ini sung im berpura-pura menutup identiti sebenarnya...apa motifnya...Knp dengan cre ini sung im munculkn diri...

Hari reunion universiti hangul...
Dewan dipenuhi dngn bekas mahasiswi dan mahasiswa...suho dan sehun segak mengayakn tuksedo hitam...
Manakala yoona jga tdk melepaskan peluang hadr..ke majlis reunion...dia hendak pastikan sama ada sung im masih hdp atau telah mati...
Yoona datang secara berasingan...semenjak dia keluar dri girls generation popularity nya semakin berkurng...kalau dlu nmpak mukanya sje ada yg menjerit-jerit nmenya...
Dipandang suho yg sedang berbual dengan sehun...
Dipandang sekeliling masih belum nmpk kelibat sung im...

Dlm pada yg sme sehun juga sedang mencri song ji hyo...
Sehun:hyung ji hyo x ikut ke??
Suho:x dia ckp x sedap badan wae???
Sehun:hyung ada...benda sehun nk ckp...
Belum habis sehun menyambung ayat seorng permpuan datang kearah mereka dan menghulurkan sepucuk surat...
Suho teruja dan membuka sampul surat itu...
*datang ke swimming pool ada kejutan untuk awak*chun sung im...
Suho memndang wajah sehun...
Tanpa banyak soal suho terus berlari kearah swimming pool tnpa sempat sehun menegah...
Yoona yg melihat suho berlari segera mengikuti...
Sehun pun turut serta...

Swimming pool..
Song ji hyo membetulakn gaun merah pendek..separas lutut dia tersenyum sinis menunggu kehadiran suho...
Dipndang sekeliling swimming pool terdapt bnyak kuntuman mawar putih menghiasi permukaan air...
Song ji hyo meamndang pintu yg sedang dibuka...
Suho dan yoona serentak masuk...
Suho terdiam meamndang song ji hyo yg merenung matanya tajam...
Suho dan yoona perlahan-lahan mendekati ji hyo...
Ji hyo:(menghulurkan sejambak bunga mawar putih pda suho)masih ingat bunga ini suho???
Suho:song ji hyo apa semua nie...??
Ji hyo:call me chun sung im...(senyum sinis)
Yoona:sung im???
Ji hyo:ye chun sung im yg kau sangka dah mati...knp??terkejut ha???
Suho:jdi awak dan sung im orng yg sme??
Ji hyo:pandai pun....
Yoona:x aq x percaya...
Ji hyo:x percaya??mungkin ini akan buat kau percaya..
Ji hyo menolak yoona kedalam air dan tersenyum sinis...
Ji hyo:dah ingat semuanya yg kau buat pada aku dulu ha??
Suho:(diam)
Ji hy0:(membaling sekuntum mawar putih dihadapn suho dan dipijak lumat)masih ingat saat nie suho...saat awak  hancurkn hty sye???ingt??
Suho:awak bohong kami..awak bohong sye...mne pergi sikap sung im yg lemah lembut...
Ji hyo:sikap sung im dah lama mati dlm hidup sye...
setelah apa yg awak dan yoona buat dekat sye...
Suho:sye mnta maaf...
Ji hyo:itu jeke yg awak mmpu ckp minta maaf...adakah dengan maaf awak dpt kembalikn hdp sye mcm dlu...dpt pulangkan anak sye???ha???
Suho:maksud awk???mne anak kita sung im...
Ji hyo:bkn anak kita tpi anak sye...dia dah mati dibunuh perempuan jahat nie...
Yoona yg baru saja naik keats di tarik ji hyo dan tgnnya dicengkam...
Ji hyo:anak sye mati dan hidup sey musnah disebabkan awak dan dia...awak dan yoona yg bernait nk bunuh sye...Knp yoona terperanjt bila tahu aku masih hidup...
Suho:sye x pernah pun berniat nk bunuh awak...sye x sekejam itu...
Ji hyo:(senyum sinis)x sekejm itu? awak juga dah bunuh rse belas dlm diri saya awak tahu siapa dalang disebalik gosip yg melanda awak dan perempuan ini???sye...sye yg rancang semuanya...sye yg buat exo x de job dan juga buat yoona tersingkir dri girls generation...
Suho:tolonglh berhenti sye dah x nak dengar...sye tahu sye salah...sye minta maaf buat hdp awak merana klu awak ckp awak terluka jgn ingt sye gembira sye juga terseksa...lma sye cri awak nk mnta maaf...
Yoona:x guna punya permpuan kau yg buat aku keluar dri girls generation aq dh agak nie semua kerja kau..
Ji hyo:(menampar pipi yoona)baguskan permainan aku...

Sehun yg baru saja masuk terdiam melihat ji hyo mencengkam tgn yoona kuat...
Sehun:sung im tolonglah hentikn semua ini..balik pada saya...sye jnji akan bahagiakn awak...saya cintakan awak walau apa yg terjadi...
Ji hyo:(menangis)x sye belum puas selagi sye x hamburkn seglanya...
Suho:(mendekati ji hyo dan memluk ji hyo)mianhae...sye tahu awak terluka...maafkn sye...sye cintakan awak...
Ji hyo:(menolak badan suho)sye x pernah cintakan awak...selama nie ucpn syg yg terlhir dibir sye adalh sebahagian dri dendam sye...knp???awak dh terlnjur sygkn sye cintakan sye??maknanya sye dah berjaya...
Suho:sampai hty awak buat sye mcm nie....sye cintakn awak...
Ji hyo:(menolak yoona kedlm air dan mendekati suho)sye x mungkin jatuh cinta pada awak sekali lagi..cinta saya dh lama mati buat awak...
I hate you mr.popular....
Dan yoona aku dah buktikan jnji aku dulu aku dah pun jdi popular malah lebih popular dri kau...dan aku dah buktikn yg aku juga mampu menandingi kau...
Selamat tinggl suho...

Ji hyo mendekati sehun yg sedang menangis..dipeluk sehun lama..
Ji hyo:mianhae sehun...i have to go...
Song ji hyo melepaskan pelukan dan berlalu pergi panggilan dri sehun tdk dihiraukn...
Dia perlu cekal melupakn segalanya...segalanya tentang cinta...

Diluar swimming pool song ji hyo menarik bagasi besar dan dimasukkn kedlam bonet suho dan sehun berlari mengejar kereta song ji hyo yg sdh menjauh...
Ji hyo:mianayo...sehun...sye x layak untuk awak...

10thn kemudian...
Song ji hyo pening melayan song minguk yg sedang menangis dipangkuannya...
Ji hyo:yah!minguk jgnlh mcm nie mna appa??
Minguk:appa tdur omma(menangis)
Song ji hyo berlari naik keats ditarik selimut yg menyelumuti bdn suaminya...
Ji hyo:yah!oh sehun palli bangun minguk dah nngis nie.sye nk masak...
Sehun:meh..minguk dengan appa....omma kamu tu garang mcm singa...
Ji hyo:(ketuk kepala sehun)
Sehun:yah!chun sung im beraninya awak ketuk kepala sye...i hate you miss popular...
Ji hyo ketawa dan berlari apabila dikejar oleh sehun dan minguk..
Selepas peristiwa dikolam renang sehun tdk berputus asa mengejar ji hyo sampai kelapangan terbang....dan bila terpandangkn wajah sehun yg sugul niat ji hyo untuk balik kelondon terbatal dan song ji hyo dengan rela menerima sehun...
Suho pula dia menjalankan aktivitinya bersama exo mcm biasa...dan ji hyo sdh pun memaafkan suho..
Yoona telah ditahan dan didakwa atas tuduhan cubaan  membunuh...
Dan sekarang song ji hyo bahagia bersama sehun dan anak mereka song minguk....

The end...
Thanks pada readers yg sdi baca ff sye yg bnyak kekurangan thanks and big love for my reader...
Komen ye enjoy...

I Hate You Mr.popularWhere stories live. Discover now