Ep21:i hate you mr.popular...
Di bilik song ji hyo...
Song ji hyo memeluk lututnya dan menhamburkan tangisan selepas mengetahui insan yg berhaty murni menyelamatkannya dri maut adalh suho...orng yg sngt dibenci....
Knpa semua ini harus terjadi padanya dlm pada yg hampir sma knpa???dia perlu memilih antara meneruskan dendamnya atau membalas jasa baik suho yg telah menyelamtkannya....
Dia tahu ketika ini dia benar2 berada di tengah2 antara dendam dan cinta serta pengorbanan...
Dia jatuh cinta pada sehun...dan dlm pda masa yg sma dia juga perlu melunaskan dendam yg membawa dia sejauh ini...x kan dia nk lupakn semua itu...sme juga seperti dia tdk mendapatkan keadiln untuk anaknya...
Selama ini dia cuba memupuk rse dendam dlm dri...tpi knp sekarang dendamnya itu semakin lama semakin memudar...
Song ji hyo mengelengkan kepalanya berkali-kali...
Anni aku kena teruskn juga apa yg aku dah mulakan...kau kena ingat siapa yg buat anak kau mati???siapa yg jatuhkn maruah kau???siapa yg buat kau mcm sampah seolah-olah kau tdk berhak mendapat kebahagiaan???
Tpi mcm mne dengan sehun dia tdk bersalah...mcm mne kalau dia tahu niat aq yg sebenar mesti dia akan bencikan aku...
Song ji hyo berperang dengan perasaannya sendiri dia tahu untuk berpatah balik itu agak mustahil...jdi dia harus juga meneruskan niatnya....
Song ji hyo memasang tekad....2 bln kemudian...
Semakin hari semakin lama hubungan suho dan song ji hyo menjadi bertambah mesra...dan sehun hanya mampu berdiam diri dia tahu yg saat ini ji hyo telah pun membuat keputusan walaupun keputusan itu membuat hatynya sakit lagi dan lagi...
Sebulan yg lepas ji hyo dan suho telah mengumumkan percintaan mereka pada semua...
Dan sehun tahu kesempatannya untuk memiliki ji hyo sdh pun dirmps suho...
Tpi knp htynya merasakan song ji hyo tdk bahagia bersama suho...sering kali dia melihat dan mendengar song ji hyo menangis pada waktu malam...
Dan melalui bening mata song ji hyo dia tahu yg song ji hyo tdk bahagia...
Sehun mendekati ji hyo yg sedang menunggunya di sebuah meja yg tersorok dicafe love...
Sehun mengambil tempat dihadapn ji hyo...
Ji hyo:ada apa awak nk jumpa saya???
Sehun:ji hyo please jujur dgn sye awak x bahagiakn dengan suho..
Ji hyo:siapa ckp??(merenung sehun)
Sehun:mata awak yg menceritakn segalanya...
Ji hyo:(ketawa kecil)awak x yah nk buat lawak basi dekat sini....
Sehun:saya tahu awak x cintakn suho awak cntakn saya...
Ji hyo:(diam)awak jgn nk perasanlh sye cntakan suho dan x lama lagi kami akan bertunang...itu x ckp ke bukti sye cintakn dia...
Sehun:sye x tahu apa niat awak tpi sye yakin awak x cintakan suho...
Ji hyo:(bangun)kalau awak nk jmpa sye semata-mata nk provokasi sye...nk ckp benda2 yg bukan2 baik kita x yah jumpa buang masa saya je...And one more thing...sue x cintakan awak...
Song ji hyo keluar dri cafe love....kali ini dia tdk menangis kerana dia buat benda yg betul dia x nk sehun juga rse sakit...seprtimana yg dirasakan kini...
Dia tahu bila tiba masanya dia akan pergi tingglkn sehun...dia akan menamam rse benci dihaty sehun bila dia tahu niat sebenarnya...Dalam pada yg sme yoona meyaksikan semuanya pertemuan antara sehun dan ji hyo digengam camera yg merakam segala aksi mereka dicafe love....
Yoona:aku yakin lepas nie suho akan tinggalkan kau dan balik pada aku....bijak juga kau kan bila nnti suho x de kau pergi ke sehun...ingtkn dlm duni nie aku je yg licik rupanya ada yg lagi licik dri aku.
Yoona tersenyum sinis dan menghidupkan enjin keretanya dipecut keretanya ke dorm exo...
Yoona:ji hyo wait and see...Di dorm exo..
Member exo terkejut dengan bunyi pintu yg dikuak kasar dri luar...
Yoona masuk dengan senyuman sinis dibibir sambil ddk diantara sehun dan suho...Direnung ji hyo yg sedang ddk disebelah suho...
Yoona bgn dan menarik tgn ji hyo dan menolak ji hyo dipangkuan sehun...
Suho:yoona kau dh melampau...
Yoona:ops...melampau ke???ish2 kesiannya you kn suho...naif.sangat....
Suho:apa yg you merepek nie...yoona dh gila ke apa???
Yoona:(menyerahkan kamera pada suho)
Suho:(melihat gambar ji hyo dan sehun)
Yoona:klas kan bakal tunang you...tipu sana tipu sini...entah2 kn ji hyo nie pelacur kelas atasan...
Song ji hyo bangun dan menampar pipi yoona kuat sampai berbekas merah dipipinya...
X ckp itu dia mencengkam leher yoona rapat kedinding...mata song jinhyo dan mukanya menunjukan yg ji hyo betul2 sedang marah...
Yoona tergamam..dan terimbau kembali peristiwa lehernya dicengkam kuat oleh sung im...
Ji hyo:lebih baik kau jaga mulut kau tu...sebelum aku jadi lebih marah...aku yakin kau akan lebih takut dri ini
Semua member exo dan girls generation cuba menenangkn ji hyo yg sdh hilang sabar...
Suho memeluk ji hyo dri belakng dan menarik tgn ji hyo dri leher yoona...
Lepas dri cengkaman tgn ji hyo yoona terbatuk-batuk kecil...
Suho: i dah tahu lah sehun dan ji hyo jumpa tadi apa motif you???you ingat dengan cre nie i akan peegi ke you in your dream kan i dah ckp dri dulu kita x pernh ada apa2 dan x kn ada apa2 arreso...
Mendengarkan itu yoona mencapai begnya dan keliar sebelum.itu sempat dia memberi amaran pda ji hyo...
Yoona:kita x hbis sampai sini....
Ji hyo senyum sinis...
Ji hyo:welcome to my world...Sehun yg melihat adegan itu terpana...
Sehun:chun sung im????
YOU ARE READING
I Hate You Mr.popular
FanfictionHai...assalammualaikum... Memandangkan ff see you again telah pun melabuhkan tirainya semalam.... Sye nak buat ff bru tpi still ada exo(sbb sis ska exo) Tajuk:i hate you mr.popular... Watak utama:song ji hyo&suho exo... Watak sampingan:sehun exo,yoo...