i hate you mr.popular

2.9K 180 3
                                    

Ep15:i hate you mr.popular...
Di rumah song ji hyo...
Hari ini mereka sekeluarga berkerjasama mengemas pakaian dan barangan song ji hyo yg akan berpindah ke dorm exo...sebenarnya berat hati joong kook melepaskn adik kesayangannya apatah lagi lepas ini rumah mereka akan sunyi tnpa celoteh ji hyo yg ska membuat huru hara dirumah...dipandang lama wajah song ji hyo yg sedang melipat baju...
Song ji hyo menoleh kearah jong kook yg melhat kearahnya sambil air mata menitis di pipi...perlahan-lahan dia mendekati joong kook dipeluk oppanya di usap belakang badan oppanya cuba mengurangkan kesedihan oppanya..
Ji hyo:oppa jgnlh mcm nie..sung im bkn pindh jauh pun bila2 je oppa bley jumpa sung im....
Jong kook:lepas nie mesti rumah nie sunyi....macm 7 thn lepas x bley ke sung im terus ddk disini..
Ji hyo:x bley...dh itu arahan pihak smtown lgi pun ini termasuk dlm kontrak...
Jong kook:sung im...
Ji hyo:yee...
Jong kook:jgn terlarut dlm dendam...oppa takut ji hyo semakin terluka...belajar memaafkn...
Song ji hyo hanya mmpu berdiam diri...peristiwa 7 thn lepas diungkit oppanya...
Hanya pada jong kook dia meluahkan segalanya dan oppanya itulah yg membuat dia jadi perempuan yg kuat...
Song ji hyo melempr senyum pada oppanya....
Walau apa pun jdi dia akan buat seperti apa yg dia rancang dulu...dia x kn berpatah balik....

Berbualn mereka terhenti apabila jae suk dan kwang soo masuk ke dlm bilik song ji hyo...
Jae suk:rancak berbual...
Ji hyo:x de apalah appa..nie ha oppa nngis x bagi sung im pindah...
Kwang soo:ee...bdn je ketak haty berbunga...dulu masa noona g london ok je...
Jong kook:(cubit telinga kwang soo)
Kwang soo:yah!!sakitlh...

Mereka nak beranak berguling di tengah bilik song ji hyo...song ji hyo dan jae suk pun turut serta..mereka memang betul2 keluarga bahagia...

Di dorm girls generation...
Taeyeon dri tdi memrhty yoona yg sedang bersenam...mukanya kelihatan ketat...yoona yg sedang berlari setempat kelihatan mcm mengejar musuh didepan....
Taeyeon:kau ok x yoona...aku tengok kau bersenam dh mcm askar dh...
Yoona:ok je wae???
Taeyeon:x delah..nie aq nk tnya kau dah pavk bju blum kn petang nie kita kena pindah..
Yoona:dh
Kelihatan taeyeon seakan-akan bersalah ingin mengutarakan soaln...
Taeyeon:yoona klu aq tnya kau jgn marah ea...
Yoona berhenti dripada berlari setempat dan mengelap peluh kemudiannya dia memandang wajah taeyeon.
Yoona:tanyalah...
Taeyeon:knp kau x ska kn song ji hyo...
Yoona:(merengus)bley x kau jgn sebut nma dia depan aku...menanh telinga aku taw x??
Taeyeon:relaks lh..lagi pun aq tengok dia baik je sopan plk tu...
Yoona:kau jgn tertipu dengan muka dia...
Taeyeon:ke kau jeles tengok dia rapat dengn suho dan dia lebih bagus dri kau...

Selepas mengutara soalan yg membuat panas di hty yoona taeyeon segera keluar sebelum telinganya panas dengan hujah yoona yg mcm peguam bela..bkn dia x thu yoona dengki dengan kejayaan yg dikecapi song ji hyo...cuma dia x berapa faham dengan sikap yoona yg x ska ada orng lebih bagus drinya.
member yg lain cuba untuk mengubah sikap yoona tetapi tdk berjaya kerana Yoona sendiri perlu mengubah sikapnya...

Di dorm exo...
Member exo gembira menerima housemate baru dan kli ini bkn lelaki ttpi perempuan....layanan mereka berikan pada song ji hyo lebih sikit berbanding member girls generation...
Di dorm yg telah dipecahkn menjdi dua bahagian iaitu satu bahagian untuk girls generation dan satu bahagian untuk exo dan song ji hyo.
Song ji hyo diberi bilik khas kerana dia adlh satu2nya member perempuan dlm exo...
Sekali imbas dorm mereka kelihatn seperti sebuah sekolah..ditengahnya adlah gelangng tari...tempat mereka berlatih vokal dan menari...

Member exo bersiap ke studio untuk merakam lagu growl versi english dan koreografi baru untuk growl...

Di studio..smtown
Song ji hyo,chanyeol,suho dan sehun diberi insyarat untuk memulakan nyanyian mereka...

(All)
Yo
Okay (sexy)
(Ji hyo)
Not sure what's happening now, I'm warning you (listen up)
It's gettin' dangerous (so dangerous)
You better stop provoking me now (you'll get hurt)
You better leave now (ow!)

I Hate You Mr.popularWhere stories live. Discover now