i hate you mr.popular

2.8K 178 3
                                    

Ep22:i hate you mr popular...
Di dorm exo...
Perlahan-lahan song ji hyo memulas tompol pintu bilik yoona ketika ini member girls generation tiada dirumah kerana mereka sedang mengadakan konsert...
Kesempatan ini diambil sepenuhnya oleh ji hyo...
Dia ddk dihadapan komputer milik yoona...
Di buka emel milik yoona...
Setelah menulis sesuatu dia menekan butang send..
Ji hyo tersenyum sinis..
Ji hyo:perfect..good bye yoona...
Setelah pasti dia sdh menutup semula emel yoona ji hyo segera keluar...nmn belum sempat ji hyo masuk kebilik tgnnya disambar seseorng...
Sehun merenung tajam kearahnya...
Sehun:who are you...
Ji hyo merentap tgnnya kasar dan menolak badan sehun sehingga terdorong ketepi...
Dia pantas memasuki biliknya dan dikunci...

Sehun meraup mukanya berkali-kali...dan kemudiannya dia terus masuk ke dalm bilik kejadian tengah hary tadi betul2 membuat dia ingin tahu siapa song ji hyo yg sebenarnya apa niatnya...
Dan peristiwa tadi mengingatkan dia pada sung im dri sikapnya persis sung im...bkn sehari dua dia perasan hal ini yg sung im dan song ji hyo ada persamaan...
Dia sdh bnyak kali perasan cma hatynya menidakan kerana sung im yg dia kenal sangat sopan dan baik haty berbeza dengan song ji hyo keras dan dingin..
sehun:aku perlu siasat...siapa dia sebenarnya...
Sehun memasang tekad dlm hty...

yoona yg sedang ditatarias termenung mengenang peristiwa tengah hary tadi...dia pasti cengkaman dilehernya milik si tembam sung im dia pasti...
Mana mungkin dia melupankn peristiwa 10 thn lepas...
Yoona:knp aq yakin sangat yg dia sung im... sung im dah mati...
Flasback...
Di london...
Sedang song ji hyo berjalan seorng diri dibahagian tempat letak kereta datang dua orng lelaki berkulit gelap tiba-tiba datang menyerangnya dia menyepak perutnya berkali-kali sehinggan ada cairan berwrna merah mengalir dicelahan kakinya...
Butir bicaranya sangat asing baginya...
Nmn selepas mereka menyepak perut song ji hyo berkali-kali seorng lgi lelaki bertindak mengeluarkan pisau dari koceknya sebelum itu dia menunjukkn video call..
Yoona:hai si tembam sung im...mcm mne sakit x...ala kesiannya...
Hey permpuan kau dengar sini ea...kau x layak kandungkn anak suho...aku tahu satu hari nnti kau gunakan anak kau tu untuk meraih simpati suho...
x mungkin suho sukakn bdk tembam mcm kau menyusahkn...dan ini sebenarnya kiriman aku dan suho...good bye sung im rest in peace...saranghae...
Talin dimatikan dan serentak itu perutnya ditikam oleh lelaki yg menerima arahan dri yoona..
Ji hyo:aku bersumpah yoona kau x kn selamat...
Aku akan cri kau even aku dah mati sekali pun...
Dan kemudiannya lelaki tdi membiarkan song ji hyo terbaring tdk sedarkan diri di tempat letak kereta...
End flashback..
Yoona mengelengkn kepalanya berkali-kali yakin yg tangapannya salah...

Di dorm exo...
Member girls generation baru saja pulang dri konsert mereka dan ddk disofa diruang tamu dorm...yoona terddk kepenatan...
Istirehat mereka terganggu apabila manager sm bertandang ke dorm...

Semuan member exo dan member girls gemeration berkumpul dibilik mensyuarat...
Manager:mminggu dpn kita akan adakan jamuan perpisahan...
Exo&girls generation:bo???
Suho:majlis perpisahan siapa knp kami tdk tahu pun..
Manager:majlis perpisahan untuk yoona yg telah membuat keputusan kelaur dri girls generation..
Yoona:(bangun)bo???sye x ckp pun...nk keluar dri girls generation...
Semua member girls generetion terperanjat dengan berita yg tdk disangka...
Manager:awak sendiri yg hantar emel pada sye untuk keluar dri girls generation...dan mengikut kontrak...awak sdh pun kelaur dri girls generation..kerana awak x bagi feed back pun selama 24 jam so dikira awak dah nekad dngan keputusan awak...
Yoona:x sye x pernah hanyar emel apa2 pun...
Nie mesti ada orng perangkap saya...
Yoona terus meluru kearah ji hyo yakin yg ini semua kerja ji hyo..
Yoona:aku tahu nie kerja kau kan..
Suho:lepaskn tgn dia ji hyo x de kena mengena dengan u dan i sebagai leader exo x ska u burukkn member i...
Yoona:ei suho bukaklh mata kau yg permpuan nie bkn perempuan baik...
Yoona bertindak menarik rambut ji hyo keadaan dibilk mesyuarat kucar kacir dan manager sm bertindak menelefon polis untuk keselamtan bersama...

Yoona dibawa kebalai polis kerana dia bertindak mencederakan ji hyo.... yoona hanya diberikan amaran keras dan larangn berjumpa dengan ji hyo buat sementara waktu...
Atas nasihat manager sm dan manager exo...song ji hyo dibenarkan pulang kerumah sehingga kes ini selesai...

P/s:next ep terakhir...esok sye post...
Enjoy reading.
Big love for my sweet reader

I Hate You Mr.popularWhere stories live. Discover now