Prolog

680 31 0
                                    

Oscar
Jag satt längst bak i bussen på väg till Base23 för att dansa med grabbarna. Mina fingrar dansade på mitt knä i takt med musiken i mina hörlurar.
Jag kollade ut genom fönstret och kände igen mig direkt. Jag skulle precis trycka stopp men någon hann före. Jag tog min träningsväska och hoppade till sätet bredvid mig och reste mig för att gå ut ur bussens dörrar. Jag kollade åt vänster för att se vem som gick av samtidigt som mig. En kort tant med en ful hatt, spännande, notera ironin. Jag vände blicken åt hållet jag skulle gå åt och såg dansstudion på andra sidan gatan. Jag började gå, snabbare än vanligt för att komma fram fortare. Jag kom fram till övergångstället kollade åt höger och vänster och joggade över. Jag gick fram till dörrarna, öppnade och klev in. Jag tog av mig min militärgröna bomberjacka och hängde den på en av krokarna vid alla andra jackor. Sen trampade jag av mig skorna för att ställa dom under min jacka.
"Oscar?", Hörde jag någon ropa.
Där kom Omar spingande och hoppade på mig. Jag tappade balansen och ramlade bakåt men Omar över mig. Han började garva, som vanligt.
"Omar vafan!" Skrattade jag fram.
"Tja Oscar" hörde jag Ogge säga.
Jag puttade bort Omar från mig och reste mig upp för att gå fram till Ogge.
"Tja bro", sa jag med ett leende och gav honom en brohug.
"Är Felix här?", frågade jag killarna.
"Nope", svarade Omar lätt.
"Han messade att han var på g för typ en kvart sen", sa Ogge.
"Han har säkert börjat på en ny match", sa jag.
"Vadå en ny match? Spelar han fotboll nu oxå, jävla svikare", sa Omar.
"Omar, ibland undrar jag om du har nåt där uppe", sa Ogge och pekade mot Omars huvud.
Jag skrattade lite och började gå mot spegelsalen.
"Ska vi vänta på Felix eller börja utan honom?", Frågade Ogge och kopplade in sin mobil i högtalarna.
"Jag tycker att vi väntar", svarade jag.
"Men han kommer komma om typ hundra ååår!", gnällde Omar och gick fram till Ogge och satte på Watch n' Learn - Rihanna och började röra på sina höfter.
Precis när Omar satt på låten och börjat dansa smått öppnades dörren och han kom in.
"Hola amigos" sa han med sin vackra, anfådda röst. Han gick in i salen, lade sina skor och jacka i ett av rummets hörn.
"Hej Felix", mumlade Ogge från sin mobil. Felix tog av sig sin t-shirt och blottade sin mage. Jag gjorde allt för att inte stirra, okej inte allt det är typ omöjligt, men mycket. Okej ja, jag gillar Felix, jag är gay, bög, homosexuell eller nu vad du vill kalla det. Jag har gillat honom ganska länge nu. Men jag vet att han bara tänder på tjejer, och att han aldrig kommer gilla mig mer som en vän.
**********
Okeeeeej, nu har jag gjort en foscar bok helt spontant! Det här var prologen till Osäker som boken heter dårå. Så om ni gillar den så får ni kommentera idéer och rösta eller gilla, whatever..
Hejdå, vi ses, adjö, farväl, godnaaaatt (cred: nalle har ett stort blått hus)

Osäker | FoscarWhere stories live. Discover now