0.4

374 26 7
                                    

Felix
Jag ryckte till och satte mig upp. En mardröm. Oväntat? Nej. Jag kollade klockan på min telefon, 02:57. Fuck.
Jag reste mig ur sängen, försiktigt för att inte väcka Oscar och smög in till badrummet och låste dörren. Jag öppnade det höga badrumsskåpet och tog ut min låda. Lådan som ingen visste om att den existerade i skåpet. Jag öppnade den och tog ut sakerna jag behövde.

Oscar
Jag vaknade av att det skramlade lite lågt i något rum. Jag vände mig om och såg att Felix inte var där. Jag reste mig sakta och lyssnade vart skramlandet kom ifrån. Jag smög ut ur Felix rum och såg att det lyste inne i badrummet. Jag tassade bort mot badrumsdörren och knackade försiktigt. Inget svar.
"Felix?", sa jag frågandes och knackade en gång till.
"Eh aa?", svarade han med en hes röst och jag hörde hur han plockade ihop nåt.
"Vad gör du?", sa jag med en låg röst.
"Ehm, ja-jag letar efter en grej bara", sa han. Varför stammar han?
"Varför låste du dörren om du bara letar efter
en sak?", frågade jag sen.
"Eh, man kan ehm, kan väl passa på att, utföra sina behov", svarade han. Varför så nervös.
"Oscar gå och lägg dig, vi ska dansa imorn", sa han med en lite grötig röst.
Har han gråtit?
Jag smög tillbaks till Felix rum och kröp ner under det varma täcket. Sedan slöt jag ögonen och kännde hur jag försvann från medvetandet.
*
Jag vaknade med ett ryck av att Felix mobil ringde med volymen på max. Jag kollade på Felix som fortfarande låg och sov. Jag log lite över synen innan jag lutade mig över honom och kollade vem som ringde. Ogge. Jag kopplade ur telefonen ur laddaren och svarade.
(Os-Oscar
O-Ogge)
Os: Aa det är Oscar i Felix mobil
O: Hej Oscar, eller vänta, varför svarar du i Felix telefon?

Felix började gny och röra på sig.

Os: Jag sov här inatt bara.
O: aha okej, men när kommer ni då?

"Vem är det?", viskade Felix.
"President Obama", svarade jag ironiskt, men det förstod inte han för att hans ögon spärrades upp.

O: Hallå?
Os: Öh va?
O: Jag sa, när kommer ni?
Os: Vart?
O: Till danssalen? Jag och Omar väntar här
Os: Jaha, ehm vi vaknade typ nyss
O: Bra!

Jag hörde sarkasmen i hans röst.

Os: Men om en halvtimme, en timme?
O: Mm, hejdå
Os: Hejdå

"Var det verkligen Obama?", fragade Felix.
"Asså du är jävligt dum i huvudet när du är nyvaken", sa jag och petade på honom.
"Så det var inte Obama", sa han besviket.
Jag skrattade och klättrade över honom för att kunna göra mig iordning.
"Vart ska du?", frågade han och sträckte på sig.
"Kommer du ihåg vad dans är? Det ska vi göra idag, dansa", sa jag och tog fram ett par harembyxoer ur Felix garderob.
"Va? Ska vi dansa idag?", sa Felix.
Jag tog på mig dom svarta harem byxorna.
"Ehm Felix, vad är det med dig?", frågade jag honom och gick fram till honom.
Jag kollade in i hans ögon och på något sätt såg jag skam, rädsla och lögn. Men ändå lycka, glädje och kärlek men rädslans sida tog över. Varför ser jag det?
Han bröt ögonkontakten och gnuggade dig i ögonen.
Vad är han rädd för?
"Förlåt, jag är bara lite trött", sa han och satte sig upp.
Jag gick till hans garderob för att ta ut en tröja, ett par mysbyxor och underkläder. Jag kastade kläderna på honom som han fångade med ansiktet.
"Amen du kan väl sikta lite bättre", sa Felix lite irriterat samtidigt som han tog bort kläderna från sitt ansikte.
"Jag siktade ju, och jag träffade rätt" sa jag när jag hade fått på mig en grå luvtröja.
Han gav mig en dryg blick och jag skrattade åt honom. Han ställde sig upp och tog tag i sina kalsonger för att ta av sig dom. Jag kollade chockat på honom och han kollade upp på mig och släppte resårbandet på kalsongerna.
"Ehm jag eh.. Ka-kan du gå?", sa han generat.
Jag sa inget utan nickade stumt, gick ut och stängde dörren efter mig. Stelt...
Det var tyst i hela huset och jag bestämde mig för att vänta på Felix. Jag har alltid varit rädd för tysta hus, jag menar tänk om typ Hulkens kusins barn som är serie mördare är här, värsta mardrömmen!
Felix kom ut efter cirka fem minuter med ett stelt leende på läpparna.
"Ska vi äta nåt nu eller köpa nåt på vägen?", frågade han sen.
"Vi kan väl gå till subway?", frågade jag och började gå ner för trappan.
"Visst", svarade han enkelt och gick efter mig.
Vi satte på oss våra jackor och skor och gick ut. Ja, Felix låste dörren, jag lovar.
*
Vi gick ut från subway och som vanligt så flörtade Felix med kassörskan. Tänk om han gjorde samma sak, fast med mig.
Vi tog en promenad till Base23 i tystnad, en behaglig tystnad enligt mig. Jag har liksom bara tankar i huvudet som kommer och går. Tankar om allt och inget.
Tillslut var vi vid ingången och vi gick in. Vi hängde av oss jackorna och gick mot danssalen vi brukar vara i. Jag hörde att det spelades hög musik. Öppnade dörren och gick in med Felix bakom mig. Precis när vi kom in så började en ny låt. Jag hörde att det var Next To You - Chris Brown ft. Justin Bieber som spelades och jag började sjunga med för mig själv.
"You've got that smile, that only heaven can make
I prat to God everyday that you keep that smile". Felix.
"Va fint du sjunger", sa Felix bakom mig och jag hoppade till.
"Ehm d-det var inte meningen att du skulle höra", sa jag lite generat och kände hur rodnaden började sprida sig på mina kinder.
"Du behöver inte rodna, det var jättefint", sa han.
Jag kollade på honom och såg hur han log.
"Ehm Oscar, kan du följa med mig", frågade han sen.
Jag nickade bara och följde med honom. Han förde mig in till ett toalettbås som han låste efter sig.
"Ehm Felix, varfö-" mer hann jag inte förens jag kände ett par läppar som började jobba mot mina. Felix läppar.

"Oscar?", sa Felix och knäppte med fingrarna framför mitt ansikte.
Jag skakade lite på mitt huvud och kom tillbaka till verkligheten.
"Ta din macka innan den blir kall", sa han med ett skratt och gav mig min macka som jag beställde på subway.
Det var bara en dröm, en dröm som aldrig kommer bli sann.
*********
Bonjour!
Ett till kapitel.. Vad ska man skriva efter det?
Vad tyckte ni?
Jag tror att jag blev ganska nöjd.. Över 1000 ord oså, mjaarå (Morran in tha house)
Kommentera och gilla.. Asså seriöst, vad heter det när man trycker på den där stjärnsaken?
Snälla berätta någon?
Goooooooooodbye!

Osäker | FoscarWhere stories live. Discover now