2.6

252 15 4
                                    

Oscar
"Home sweet home!", ropade Felix lyckligt när vi fick syn på hans hus.
Jag log mot honom när han sprang fram till dörren och tog upp sina hemnycklar.
"Är ingen hemma?", frågade jag när han öppnade dörren.
"Nope, bara du och jag", sa han och kollade intensivt på mig.
Jag höjde mitt ena ögonbryn och skrattade stelt.
"Vill du ha något att äta? Jag fixar vettu", sa han och hängde av sig sin jacka.
Jag skakade på huvudet och tog av mig min jacka.
"Säkert? Du har väl inte ätit något på hela dagen?", sa han och tog min hand.
Jag såg ner på våra sammankopplade händer och upp på honom igen.
"Jag vill bara sova", sa ja tyst.
"Du sov hela resan?", sa han och vinklade upp mitt huvud med sin andra hand.
"Tonåring du vet", sa jag och han flinade.
"Tonåringar vil göra fler saker än att bara sova", sa han lågt och flyttade sin hand neråt.
Han la sin hand på mitt skrev och pressade sina läppar mot mina. Jag flämtade till när hans hand rörde in sig i mina byxor.
"Fe-Felix jag-", jag avbröts av hans läppar.
"Säg inget", viskade han fram och klädmde till när nere.
Jag fick ur mig ett stön och hans blick mörknade.
Vi båda ryckte till när dörren öppnades och Felix händer var snabbt borta från mig.
"Felix kan du hjä-, hej Oscar!", Cecilia lät överraskad när hon såg mig och jag log mit henne.
"Felix kan du hjälpa mig med matvarorna?", sa hon stressat och Felix var snabbt med skorna på.
"Eh Oscar du kan gå upp", sa han och jag nickade.
Jag gick upp till Felix rum och slängde mig i hans säng med en suck. Jag kollade upp i taket med Felix i tankarna. Varför gör han såhär? Varför kysser han mig när han gillar tjejer? Varför får han mig att tro att jag har en chans? Felix är ju straight och har alltid varit. Han har varit säker på sin läggning så länge jag kännt honom. Men jag fattar inte?
"Oscar?", jag kollade upp och såg Felix stå i dörröppningen.
"Luta huvudet bakåt och blunda", sa han och jag kollade konstigt på honom innan jag gjorde som han sa.
Jag hörde hur han stängde dörren. Jag kunde inte låta bli att tjuvkika lite och jag såg hur han drog av sig tröjan. Snabbt blundade jag igen och kände hur mitt hjärta dunkade hårt i mitt bröst.
"Felix va-"
"Tyst", sa han och jag kände hur han kröp upp över mig.
Min andning blev tyngre och blodet i mig rusade. Hans läppar gav ifrån sig blöta kyssar längs min nacke och jag rös till.

"Oscar", jag ryckte till och mötte Felix lugna ögon.
"Asså du får sova men asså i natt, vill du sova på madrass eller ska jag sova på madrass eller ska vi sova tillsammans eller så kan jag sova i ett tält-"
"Tillsammans?", avbröt jag honom och han nickade med ett leende.
"Asså jag tvingar dig inte", sa Felix snabbt och jag suckade.
"Får jag sova vidare nu?", frågade jag och han skakade på huvudet.
"Inte om jag inte får sova med dig", sa han och jag slöt ögonen.
"Bra då får jag sova", svarade jag och jag kände hur sängen sjönk ner bakom mig.
Ett par armar slöt sig om min kropp och jag log.
"Sov så gott", sa Felix barnslig röst och jag vände mig om.
Våra ögon möttes och nästipp nudda min.
"Kyss mig då", viskade han och jag höjde ett ögonbryn.
Jag vred lite på huvudet och lät mina läppar möta hans i en lugn kyss.

*****
Nytt kapitel!

Vad ska komma i nästa kapitel? ;)

Osäker | FoscarWhere stories live. Discover now