1.4

341 25 4
                                    

Oscar
"Vad ska jag göra?", frågade Felix som dök upp vid min sida.
"Om du tar fram mjöl och sånt så tar jag fram mjölk och sånt", svarade jag och gick mot kylen.
"Och vad är sånt om jag får fråga", frågade Felix och betonade ordet sånt.
Jag tog fram mjölk och ägg, stängde kylen och gick fram till honom. Jag lade sakerna på köksbänken.
"Jamen du vet.. Ehm.. Ta bara fram mjölet", sa jag och tog fram en bunke.
Han skrattade dovt och öppnade ett av skåpen.
Jag hörde hur han sträckte på sig och jag stod lutat mot köksbänken kollade på honom med ett flin.
"Men kan jag få lite hjä-", mer hann han inte innan han fick ur sig ett konstigt ljud och jag var dränkt i mjöl.
Jag hörde hur han började skratta och jag stod bara helt stilla.
"Du ser lite blek ut", sa han och fortsatte att skratta.
Jag skakade på huvudet för att få bort all mjöl från håret och tog tag i två ägg. Han kollade upp på mig och slutade skratta när han såg äggen.
"Os-Oscar, du skulle inte", sa han och började backa långsamt.
"Åh jo, det skulle jag", sa jag och gick efter honom.
Han fortsatte att backa tills han stötte till en vägg. Nu har jag min chans. Jag tog ett steg och jag knäckte äggen på hans huvud.
"Fan va äckligt!", stönade han fram och drog bort ägg med händerna från sitt huvud ner på golvet.
Nu var det min tur att skratta. Jag hörde hur han morrade till och jag kollade på honom. Han tog tag i det som var närmsat honom. Mjölken. Åh nej. Den hör gången var det jag som började backa. Han gick framför mig med ett elakt och busigt flin. Det flinet hatar jag. Jag kände en vägg bakom mig men Felix fortsatte gå med det öppnade mjölkpaketet i handen. Nu vet jag hur han kände sig för någon minut sedan.
"Felix nej", sa jag varnande.
"Oscar jo", sa han med samma flin och plötsligt kände jag något kallt rinnandes från mitt huvud och ner på min kropp.
"Felix vafan", sa jag och tog det som var närmast mig. Olivoljan.
Jag hällde oljan över honom och han stelnade till. Han sa ingenting utan kollade på mig. Om blickar kunnde mördat så skulle jag varit död nu. Jag såg hur han tog sats för att springa efter mig så jag började oxå. Men jag halkade på oljan som var utspridd över golvet och på något sätt fick jag med mig Felix i farten. Vi hamnade på golvet ovanpå varandra och började skratta. Han skulle resa sig upp från mig men våra blickar möttes och fastnade i varandra. Är det nu jag ska ta chansen att kyssa honom? Jag svalde salivet som bildats i min mun och bet mig löst i överläppen.
"Och vad händer här då?", hörde vi en röst säga och Felix flög av mig på direkten.
"Eh.. Jag eller jag menar vi skulle laga pankakor.. Men det gick lite fel.. Heh", sa jag och kände hur rodnaden besökte mina kinder.
"Det är kul att du säger lite fel", sa Ogge och kollade obrytt på oss och sen ner i sin telefon.
"Ni får iallafall städa upp det här", sa Omar och pekade på allt vi hade stökat ner.
"Men kanske duscha först..", sa Ogge och gick ifrån köket.
"Och sen städa undan det här, jag och Ogge ska på bio by the way", fortsatte Omar glatt.
"Va!?, men vi då?", sa Felix surt och kollade på Omar med en dryg blick.
"Ikväll är det Omar och Ogge kväll på bio, ni får ha Felix och Oscar kväll", sa Omar och gick ut ur köket som Ogge.
"Jahopp, men du Oscar..", började Felix försiktigt.
Vad ska han säga nu?, tänk om det är om blickarna på golvet?
"Du Felix?", svarade jag honom lika försiktigt.
"Jo..", började han och kollade på mig.
"JAG DUSCHAR FÖRST!", skrek han och sprang förbi mig.
"FAN HELLER!", skrek jag tillbaka med ett skratt och sprang ut i hallen, uppför trappan och förbi Felix.
Jag kollade på honom och såg hans min, helt oförstådd.
"Men va?, jag är ju snabbare än dig", sa han förvirrat och stannade upp.
"You wish", svarade jag, gick in i badrummet och låste.
Jag satte på varmvattnet och tog av mig alla kläder och började duscha. Nä du vet, började åka bil.
När jag stått i duschen i drygt 40 minuter så knackade det på dörren och Felix röst hördes på andra sidan dörren.
"Är du klar eller har du hittat en annan ingång till Narnia?", sa han och jag skakade bara på huvudet samtidigt som jag stängde av duschens strålar.
Jag tog en vit handduk som hängde på väggen och knöt den runt midjan. Jag hörde hur någon började låsa upp låset och jag kollade mot dörren. Den öppnades upp och där stod en fiskmås a.k.a Felix.
"Jag tror att låsa upp lås är min grej", sa han och kollade nöjt på låset medan han höll på med matkniven i sin högra hand.
"Fattar du varför jag vill döpa om dig till Felix Dum Blondin Sandman?", sa jag till honom samtidigt som jag tog mina kläder och gick ut.
Jag gick in i vårt rum och lade kläderna på golvet. Jag tog fram rena underkläder och ett par mjukisbyxor.
"Vi drar nu!", hörde jag Omar ropa från nedre våningen.
"Okej, gör inget dumt!", ropade jag tillbaka och jag drog på mig kalsongerna under handduken. När jag hade tagit av mig handduken och skulle kliva i byxorna så plingade det till från Felix telefon. Jag tog upp den i mina händer för att kolla vad det var.

Okänt nummer 18:12
"Ditt jävla äckel"

Jag kollade länge på sms:et med en rynka mellan ögonbrynen. Jag öppnade sms:et men jag hade ett hinder. Koden. Jag vågade inte testa så jag lät det vara.
Jag hörde hur badrumsdörren öppnades och lade snabbt tillbaka telefonen där den låg och försökte ta på mig mjukisbyxorna men det gick inte så bra. Jag snubblade framåt och ramlade framför Felix fötter med ett konstigt ljud.
"Asså.. Jag vet att jag är kung och så, men du behöver inte buga inför mig", sa han malligt och gick till sin väska.
Jag suckade åt honom, ställde mig upp och satte på mig byxorna ordentligt. I samma sekund plingade Felix telefon till, igen. Han var fort framme vid den för att se vad det var. Jag såg hur han bet sig hårt i läppen och hur hans ögon tårades upp.
"Felix", sa jag lugnt och gick fram till honom.
"Jag mår bra, det är lugnt", sa han snabbt och puttade bort mig lätt.
"Jag frågade aldrig", sa jag och kollade på,honom.
Han satte sig på sängen och kollade ner i sitt knä. Jag satte mig bredvid honom i sängen och suckade lågt.
"O-Oscar, kan du, kan du gå?", sa han med en låg röst.
"Men Fe-"
"Gå!", avbröt han mig och pekade mot dörren snyftandes.
Jag sa ingenting utan styrde mina steg mot dörren, gav Felix en sista blick och gick ut ut rummet.
Felix
När Oscar gick ut så rann det första tåren ner för min kind. Jag kände smaken av blod i munnen och jag släppte genast min underläpp från mina tänder. Jag gick mot badrummet igen för att spotta ut blodet ur min mun. Jag sköljde bort blodet i handfatet med min hand och kollade mig i spegeln. Jag såg värre ut en Gollum. Jag torkade bort tårarna och tog ett djupt andetag. Jag drog in snoret i näsan och tog hängde av mig handduken. Naken gick jag ut ur badrummet men stannade upp när jag såg Oscar i trappan. Han kollade upp och stannade upp han med. Han såg på mig med stora, chockade ögon och fick en lätt rodnad på sina kinder. Han lade snabbt sin hand över sina ögon och jag sprang snabbt in i rummet. Jag tog på mig ett par kalsonger och kände hur varmt det blev om mina kinder.
"Kan eh, kan jag komma in?", hörde jag Oscars röst på andra sidan dörren.
"Visst, eller jag menar aa", sa jag och satte mig på sängen med ryggen mot dörren.
Vad kommer han säga nu?
***********
Ett nytt kapitel ute!
Asså något jag vill säga tack för är att jag har fått 800+ ögonsaker på min bok!? Asså jag vet inte hur det gick till? Men jag vill iallafall tacka för att jag har fått det och alla som trycker på stjärnan.. Asså tack!
Puss och kram!

Osäker | FoscarWhere stories live. Discover now