2.3

305 21 6
                                    

Felix
Oscar hade somnat men jag var vaken, som vanligt. Jag stod vid det stora fönstret och kollade ut på den vackra himmlen fylld av glittrande stjärnor. När jag dör blir jag en av er. Jag vände mig om och kollade på Oscar. Han låg där, andades lungt. Drömmer om sina gurkor. Jag log smått av synen och gick fram till honom. Jag satte mig vid hans fötter och kollade på honom när han sov.
"Felix?", jag kollade mot dörren där Ogge stod i bara kalsonger.
"Sexigt Ogge", sa jag ironiskt och han flinade lätt.
"Varför sover Oscar med skor?", jag kollade konstigt mot honom och vände huvudet mot Oscars fötter.
Jag suckade och tog försiktigt av Oscars skor.
"Asså hur lyckas ni?, jag menar du sommade med byxorna halft nerdr-, Felix vad gjorde du då?", avbröt Ogge sig själv med ett skratt och gav mig ett flin.
Jag kände en liten rodnad på mina kinder men skrattade dovt.
"Du vet, jag är tonåring", sa jag och Ogge skrattade igen.
"Varför kom du in hit förresten?", jag ställde mig upp och tog på mig Oscars mjukisbyxor.
"Jag skulle göra en nattmacka och sen hörde jag att någon gick här inne och så öppnade jag dörren och såg att du satt på sängen och så sa jag.. Aa det jag sa och nu är vi här", svarade han och andades ut.
"Du och din jävla nattmacka", svarade jag och vi gick ut ur rummet och lämnade Oscar ensam.
"Vadå? Nattmacka är min framtida fru, jag skojar inte", svarade Ogge mig och jag flinade bara.
Vi gick ner till köket och jag satte mig på köksbänken. Ogge var snabbt framme vid kylskåpet och tog fram smör och pålägg.
"Ogge seriöst, allt förutom gurka?", sa jag och kollade på honom med en "är-du-seriös"-blick.
"Vadå? Gurka är liksom inte min grej", svarade han och öppnade smörpaketet.
"Nej, det är Oscars grej", sa jag och han nickade med ett leende.
Jag hoppade ner från bänken och ställde mig framför fönstret.
Himlen var fortfarande täckt av vackra glänsande stjänor, alla husen var släckta och Ogge gjorde nattmackor.
"Jag har fortfaramde inte släppt det där med kyssen", sa Ogge plötsligt och jag hoppade till.
"Vilken?", frågade jag och vände mig om mot Ogge.
"Amen du vet, fe-, osc-, Fosc-Foscar kyssen", sa han och la på två ostskivor på sin smörgås.
"Foscar?", jag såg på honom med en rynka mellan ögonbrynen och flinade.
"Felix, Oscar, Foscar!", jag skrattade åt honom och satte mig på köksbänken igen.
"Är det något mellan er?", frågade Ogge och tog en tugga av mackan.
"Du vet väl att jag är straight?, jag tänder på tjejer inte killar", svaade jag och han såg på mig med en otrovärd blick.
"Du kysste tillbaka"
"Jag kysser alltid tillbaka, det vet du", svarade jag och slog lite med hälarna på kökslådorna under mig.
"Så om jag kysste dig nu skulle du kysst tillbaka?", frågade Ogge och jag nickade.
"Men det kommer jag inte göra för jag kysser inte töntar som du", han flinade lätt och jag höjde mina ögonbryn.
"Vad sa du att jag var sa du?", sa jag och kollade strängt på honom.
"Omg Supersnälla Silver Sara!", sa Ogge exalterat och sprang iväg.
Han var snabbt tillbaka med Oscars dator under armen och gick in i vardagsrummet. Jag följde efter honom och såg hur han kollade fokuserat på datorskärmen och knappade på tangenterna.
"Ogge vaf-"
"Schhhh", ett ljud från datorn hördes och det var ett barn som ropade på hjälp.
Ogge fnissade och satte sig bekvämt i soffan. Jag skakade på huvudet och slängde mig ner i soffan på honom.
"Felix inte mig, hur många gånger har jag sagt det? Och akta", jag suckade och flyttade på mig för att kunna se vad som visades på skärmen.
"BARNDOM", skrek jag ut och började hoppa i soffan.
"Felix för i helvete, sitt och håll käft", jag satte munnen framför munnen för att hålla mig tyst och kom ihåg att det var natt.
Steg i trappan hördes och jag var snabb med blicken på trappan. Där kom Oscar med försiktiga och trötta steg. Ett litet leende placerades på mina läppar när jag såg honom. Varför blir det såhär?
"Vad gör ni?", Oscar stog framför oss i bara kallingar och gnuggade sig i ögonen.
Hans hår stod åt alla håll och hans magmuskler var tydligare än vad jag tänkt. Sen när började han träna?
"Jag och this kiddo kollar på barnprogram", svarade jag och Ogge slog till mig på armen.
Jag flinade bara åt honom och vände blicken åt Oscar igen.
"Och då behöver man skrika så att halva Göteborg vaknar?", svarade Oscar och jag nickade med ett leende.
"Aja, det är erat fel att jag inte kan somna om igen", sa han sen och satte sig bredvid Ogge i soffan.
Mitt leende sjönk lite då han satte sig bredvid Ogge och inte mig. Plötsligt kände jag mig oälskad och tårar var på väg. Jag svalde bort dom och spelade omärkt och kollade på programmet med dom andra.
"Hur kunde inte Omar vak-"
"Men käft Oscar", Ogge avbröt Oscar och han skrattade dovt.
"Sorry, men-"
"Men håll din jävla käft", Ogge satte sin hand framför Oscars mun.
På något sätt känner jag mig avundsjuk. Varför håller Oscar på med Ogge och inte mig? Han ska sitta bredvid mig, inte Ogge.
"Jag är trött", jag reste mig ur soffan och gick upp på övervåningen utan svar.
Väl inne på rummet så drog jag av mig Oscars sweetpants med en suck och slängde mig i sängen. Jag sträckte mig efter lampknappen till vägglampan över sängen. Ett mysigt ljus spred sig snabbt och jag satte mig upp med ryggen lutad mot väggen. Jag bet mig löst i läppen och växlade blicken mellan mina lår. Mina händer drog upp kalsongen högre upp och det ända som befann sig på övre delen av låret var ärr. Synen triggade igång mig och jag brast ut i gråt. Fan, jag måste vara stark. Jag kände hur mina händer började darra och mina andetag blev mer ojämna för varje sekund. Inte panik, inte nu. Jag tog djupa andetag och torkade bort tårarna. Men det var lönlöst då jag brast igen. Jag reste mig ur sängen och gick fram till min sportbag på skakiga ben. Ur ett sidofack tog jag ur min lilla necessär med dom vassa plåtbitarna i. Jag placerade mig i sängen igen med necessären i handen och okontrolerande tårar rinnandes nerför kinderna. Med skakiga händer drog jag upp blixtlåset på den lilla väskan och öppnade upp den. Mina darrande fingrar tog upp ett rakblad. Många minnen ploppade upp i mitt huvud, bra som dåliga.
"Ett för hur värdelös jag är", jag drog bladet över mitt lår och blod sipprade ut ur det lilla strecket jag bildat på låret. Jag har saknat den här känslan.
Skratt hördes från nedervåningen och jag bet mig hårt i läppen för att inte skrika av ilska och psykisk smärta.
"Ett för hur oälskad jag är"
"Ett för dig"
"Ett för rädsla"
"Ett för smärta"
"Ett för hur jävla misslyckad jag är"
En efter en skar jag mig på mina lår med rakbladet så högt upp som möjligt och mer blod befann sig på mina lår. Jag la ner det blodiga rakbadet i necessären igen och torkade bort blodet på mitt ben med en av mina svarta tröjor som låg på golvet.
Jag drog ner kalsongerna över mina lår igen och jag andades ut ett hackigt andetag. Jag torkade tårarna under mina ögon och drog mina händer över kindera. Snoret som befann sig i min näsa drog jag in. Jag la mig på rygg under det fluffiga täcket i sängen och slöt ögonen. Inte långt efter hörde jag ett klick-ljud över mig och ett mörker befann sig i rummet. Plötsligt kände jag en hand mot min vänstra kind och ett par läppar mot mina.
"Godnatt Felix", viskade han med sin vackra röst och la sig ner bredvid mig med sina armar runt mig i ett beskyddande försvar.
Godnatt Oscar.

********
Ett nytt kapitel ute!
Asså IIH jag ska se Fooo den 30e maj *182826228 fangirlemojis* ska nån mer dit? Någon?
Kommentera och rösta blablabla..
Puss och kram<3

Osäker | FoscarWhere stories live. Discover now