2.9

276 16 2
                                    

Oscar

Jag lyfte fort ur Felix från det blodiga vattnet och la honom på det varma golvet.
"Felix vakna!", sa jag i ren panik men jag fick ingen reaktion tillbaka.
"Cecila!", skrek jag ut och jag hörde fort steg utanför.
"Vad händer Os- FELIX!", hon skrek ut hans namn i ren panik.
"Ring efter ambulans Oscar", sa hon och försökte hålla rösten stadig.
Jag nickade och sprang in till Felix rum. Första bästa telefon tog jag och tryckte in 112 på nödsamtal. Efter ett kort snack mee en man så var ambulans påväg. Jag gick fort in till Cecilia som hade virat om hans armar och ben med handdukar för att stoppa blodet.
"Du får gråta Cecilia", sa jag lungt och hon brast.
Jag sträckte ut armarna och hon gled in i min famn. Inte förens nu märkte jag att jag också grät. Tårarna rann ner som ett vattenfall för mina kinder och jag fick snörva till då och då. Det knackade på dörren och Cecilia var snabbt nere för att öppna.
"Al-Allt kommer bli bra älskling", sa jag lågt till Felix och strök bort hår från hans panna.
När jag skulle luta mig mer för att kyssa honom så hörde jag snabba steg i trappan. Jag hoppade snabbt ifrån Felix och två personer kom in i badrummet, en man och en kvinna. Båren dom hade med bar dom upp Felix på och gick ut igen. Allt hände så snabbt. Jag gick fram till badkaret och min underläpp började darra.
"Varför Felix", sa jag med en sprucken röst.
Jag doppade ner armen i det röda vattnet och sökte efter proppen med min hand. När jag fann den så drog jag i den och ett rinnande ljud hördes. Min arm var täckt av blod när jag drog upp den ur vattnet, Felix blod. Jag sköljde av det i handfatet och gick in till Felix rum ännu en gång. Jag tog upp min mobil och låste upp den. Min bakgrund ploppade upp och ett skratt for ur mig. Det var en bild på Felix när han hade ätit Ben and Jerry glass och fått hälften av burken i ansiktet. Jag kommmer ihåg det minnet så väl.

"Jag slår vad om att jag kan äta upp glassen snabbare än va du kan", sa Felix utmanande och jag höjde ett ögonbryn.
"Vad ska vi slå vad om?", frågade jag och tog fram två Ben and Jerrys.
"Ehm, om jag vinner ska du köpa senaste FIFA, om du vinner.."
"Ska du springa naken på stan och sjunga gospel", avbröt jag honom ironiskt och han spärrade upp sina ögon.
"Deal", sa han och skakade om min hand.
"Tre, två, ett, ÄT!", Felix smaskade i sig som en hund medans jag åt som vanligt.
Jag tog upp min mobil för att fota honom.
"Felix", sa jag och han kollade hit.
Snabbt tog jag kort och han spärrade upp ögonen.
"Om du lägger ut den där nånstans, då jävlar", sa han hotandes och jag flinade.
"Du är söt ju, titta", sa jag och visade honom bilden.
"Nej radera!", skrek han och jag sträckte på mig så att han inte kunde nå min mobil.
"Aldrig", skrattade jag fram ondskefullt.
"Jag ska fan ha den som bakgrund", sa jag och han suckade.
"Då ska jag ha dig som bakgrund", sa han och drog fram sin telefon.
"Felix gå och skölj av ditt ansikte", skrattade jag fram och han suckade.
"Hjälp mig då", sa han och vi gick in till badrummet.

Jag klickade in på meddelanden och såg att jag fått ett mess från Cecilia.

Mamma Sandman
"Jag åkte med till sjukhuset stanna hemma okej? Ta glass i frysen och kolla på disneyfilmer tills jag kommer tillbaks, puss"

Jag suckade och gick ner till köket för att ta fram glassen från frysen. Jag kände hur det brast lite i mitt hjärta när jag såg att det va samma sort glass som Felix åt på bilden. Jag tog fram en sked och gick ut i vardagsrummet. Jag satte mig bekvämt i soffan och satte igång TVn. Med fjärrkontrollen satte jag igång TVn och bytte till Apple TV. Jag klickade in på Netflix för att välja någon film att kolla på. Jag bläddrade mellan massa filmer och bestämde mig för Shrek. Jag drog ett hackigt andetag och lutade mig bakåt i soffan. Locket på Ben & Jerry burken tog jag bort och började gräva runt lite. Vad hände igentligen.

*******
Nytt kapitel!

Yaa....¨

PAUSA HÄR NU LITE?!
Jag har haft ett färdigt kapitel hela tiden?
-.-...-.---.-.-.-.-.-.--

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 07, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Osäker | FoscarWhere stories live. Discover now