1.2

353 26 3
                                    

Oscar
Jag låg i sängen och kollade på ett tråkigt tv program. Dörren intill rummet öppnades och jag vände snabbt på mitt huvud men ångrade mig direkt när jag kände huvudvärken igen.
"Godmorgon Oscar", sa mannen i långa vita rocken som jag fortfarande inte visste namnet på.
"Mm, hej", svarade jag och gnuggade lite på mina tinningar.
"Enligt mi-, våra beräkningar så får du åka hem idag", sa han med sin gubbröst.
Yeees, äntligen! Asså jaa!
"Okej, tack", svarade jag enkelt, fast jag typ dog av lycka innombords. Jag får äntligen slippa den här stela tystnaden med mig själv och den här obekväma sängen.
Han log mot mig och gick ut. Jahopp, vad ska jag göra nu? Jag suckade för mig själv men låg kvar i sängen. Jag kollade ut i fönstret och såg ut över vackra Göteborg.
"Oscar?", hörde jag en röst, Felix röst.
"Fe-", mer hann jag inte säga innan jag kännde ett par läppar mot mina. Läpparna försvann och ett par vackra ögon kollade in i mina.
"Hej", sa Felix med ett leende.
Jag svarade inte utan lade mina händer i hans nacke, drog honom närmre mitt ansikte och kysste honom. Våra läppar jobbade lungt och pansionerat mot varandra. Felix drog ifrån och kollade noga in i mina ögon.
"Du är så va-"

Jag skakade lätt på huvudet och blinkade till när jag hörde hur någon knäppte med fingrarna och sa mitt namn ett antal gånger.
"Oscar, vi sa dra nu", sa Omar och gav mig ett par marinblåa sweetpants och en svart hoodie.
Jag tog emot kläderna och tog av mig min tröja jag hade på mig innan. Jag hörde hur dörren stängdes igen och en låg suck lämnade mina läppar. Jag satte på mig den svarta hoodien och drog på mig mjukisbyxorna. Jag klev ur sängen och styrde stegen mot dörren. Jag öppnade den och gick ut ur rummet. Där i korridoren satt killarna vid en soffgrupp och snackade. Ogge fick syn på mig och reste sig upp från soffan. Han sa något till killarna som vände blickarna mot mig och reste sig från platserna dom satt på.
"Oscar is alive", sa Omar och började garva.
Vi kollade på honom som om han var en vild apa som äter strumpor. Eller vänta, han är en vild apa.
"Ska vi gå?", frågade Felix.
Vi nickade och jag gick mot hissen.
"Tack Oscar", sa Felix plötsligt.
"För vadå?", undrade jag.
"För att du tog hissen", sa han och tryckte på knappen.
Jag kollade konstigt på honom och han ryckte bara på axlarna. Vi gick in i hissen och åkte ner till bottenvåningen.
"Mamma väntar där ute i bilen", sa Omar när vi gick ut ur hissen.
Vi mumlade bara som svar och gick mot ytterdörrarna.
"Hejdå Oscar!", sa en tant från expeditionen.
"Ehm.. Hejdå?", sa jag tillbaka.
Hon log bara och vände tillbaka blicken mot datorskärmen. Och hon vet mitt namn? Läskig kvinna.
"Oscar, hitåt", sa Ogge och kollade på mig samtidigt som han gick långsamt baklänges.
"Jahopp", sa jag och gick efter honom.
Vi kom fram till Wilnurs bil där hon satt. Omar hoppade in där fram och vi andra i baksätet.
"Är det bättre nu Oscar?", frågade Wilnur med en snäll ton på rösten.
"Mm", svarade jag trött och lutade huvudet mot fönsterrutan med stängda ögonlock.
Vi var framme och jag öppnade bildörren för att kliva ut. Jag sträckte lite på ryggen och tog ett djupt andetag. Ett par armar slingrade sig omkring min midja och jag hoppade till. Jag vände mig om fort och där stod Felix. Jag suckade lättat och kollade på honom.
"Förlåt, det var inte meningen att skrämmas" , sa han med ett skratt och kollade på mig med ett busigt leende.
Jag skrattade dovt åt honom och vände mig om för att gå in i huset. Jag gick in, tog av mig skor och jacka och gick upp för trappan. Jag gick in till badrummet och kollade mig i spegeln. Jag kollade på varelsen som skulle föreställa min spegelbild. Det jag såg var Chewbacca 2.0. Jag suckade för mig själv och tog av mig mina kläder för att ta en dusch. Jag satte igång vattnet för att det skulle bli varmt. Samtidigt så kopplade jag in min telefon i högtaleren och satte på min spellista på shuffle. Lego House - Ed Sheeran spelades ur högtalarna och jag klev in i duschen. Varmvatten rann ner för min nakna kropp och jag slappnade av direkt.
"I gonna pick up the pieces and build a lego house, when things go wrong we can knock it down", sjöng jag med i Ed's ljuva stämma.
Jag hörde hur badrummsdörren öppnades och stängdes. Låset vreds om och volymen på låten höjdes. Efter några sekunder så kände jag ett par armar runt min kropp. Jag vände mig om och såg Felix. Han log mot mig och jag log tillbaka. Vi stod så i någon minut innan Felix blick gick ner på mina läppar och upp till mina ögon igen. Jag sa inget utan kysste honom. Han besvarade den direkt och våra läppar jobbade mot varandra i ett lungt tempo. Jag stängde ögonen och njöt av Felix kyssar. Han tryckte upp mig lätt mot duschväggen och kysste mig nerför halsen. Jag kände hur han stannade upp på min hals och började naffsa lätt. Ett stön slank ur min mun. Jag kände hur han log mot min hals och började suga lätt. Jag bet mig i läppen för att inte lämna ännu ett stön. Allt runt omkring mig hade försvunnit. Musiken hörde jag inte och duschens strålar kände jag inte. Det var bara jag och Felix. Hans läppar flyttades ner till mitt bröst och jag kände hur min lilla kompis vaknade till liv. Jag kände hur mina kinder fick en röd nyans när Felix kollade upp på mig med ett flin. Han satte sig på knä framför mig och kollade upp på mig ned samma flin, det busiga och sexiga flinet. Min personliga favorit. Jag fick ingen förvarning utan jag kände hur hans mun omslöt mig och ett oväntat stön for ur min strupe.

"Oscar, vi är framme", sa en röst och jag vaknade till. Jag kollade mig omkring och märkte att jag satt i en stillstående bil. Jag knäppte upp bilbältet och klev ut ur bilen.
"OSCAR HAR HAFT EN VÅT DRÖM IGEN!", hörde jag hur Omar skrek med ett skratt.
Eftersom jag var nyvaken så fattade jag ingenting utan kollade bara på Omar med en konstig blick.
"Din bästa vän har vaknat", viskade Ogge när han gick förbi mig.
Jag kollade diskret ner på mina byxor. En rodnad besökte mina kinder och jag gick snabbt in i huset. Jag trampade av mig skorna och slängde av mig jackan. Sen sprang jag upp för trappan och in i badrummet. Jag låste dörren och satte ingång duschen. Jag tog av mig kläderna och klev in. Det skulle vara skönt om någon annan fixade mitt problem åt mig.
*************
Ojojoj.. Oscar har en snuskig fantasi.

Jag är kär! Fooo släppte låten My Girl igår och.. Asså jaa! Jag dör! Okej okej, jag lever fortfarande! Tare lite lungt nu..

Fortsätt att skriva frågor till min Q&A som jag ska ha!
Hejdå, vi ses, adjö, farväl, godnatt!

Osäker | FoscarWhere stories live. Discover now