0.5

354 25 8
                                    

Oscar
Efter träningen hade jag och Felix gått hem till mig för att packa för att vi, alltså jag, Ogge och Felix ska till Omar och vara där i en vecka. Det kommer bli så skönt, slippa allt här i Stockholm och bara ta det lilla lugna i Götebotrg.
"Har du allt nu?", frågade Felix.
"Ja mamma", svarade jag med en suck.
"Om du glömmer nåt, skyll inte på mig", sa han sen och flinade lite. Vi gick ut och jag låste dörren.
"Ska vi till mig nu?", frågade han medans vi var påväg till bussen.
"Nej vi ska till Paris för att klättra upp på toppen av Eiffeltornet och hoppa bungyjump", sa jag ironiskt.
"Asså att du alltid ska vara så taskig", skrattade han fram och ställde sig vid bussskylten.
"Den kommer", sa han och plockade upp sitt busskort.
"Jag misstolkar det fortfarande", sa jag och tog fram mitt busskort.
"Jävla dirtyminder", sa han med skratt i halsen och gick på bussen.
"Alltid", sa jag med ett skratt och gick på efter honom.
Vi satte oss längst bak, jag längst in vid fönstret och Felix bredvid. Jag kollade på naturen som flög förbi. Det är som mina tankar, ena sekunden är dom där och i andra sekunden är dom borta. Jag vände huvudet mot Felix som kollade på sin telefon med hörlurar i öronen. På skärmen var en video med Beyoncé, Ed Sheeran & Gary Clark.
"Jag vill gifta mig med den bruden asså", sa han och tog bort hörlurarna.
Såklart du vill.
"Lycka till", mumlade jag till honom.
"Du tror inte på mig eller hur? Ouch, det sved", sa han och satte sin vänstra hand på höger sida av bröstet.
"Hjärtat sitter där", sa jag och pekade på vänsta sidan.
"Du tror inte på mig eller hur? Ouch det sved", sa han igen fast med handen på sitt vänstra sidan av sitt bröst.
Jag skrattade åt honom och tryckte på stoppknappen.
*
Vi, alltså jag, Felix, Ogge och Omar stod på tågstationen med all packning och väntade på tåget.
"Hinner jag köpa något?", frågade jag.
"Ja, tåget kommer inte förns om en kvart", svarade Ogge.
Jag nickade och gick till pressbyrån. Jag drog i dörren men den öppnades inte. Hur? Det är ju människor där inne. Jag kollade på handtaget. "TRYCK" stod det med stora bokstäver. Hur kunde jag missa det?
Jag gick in och tog en redbull och en festis flaska, ställde mig i kön och väntade några minuter.
"Ey, bögjävel!", sa en bekant röst. Adrian.
Jag bestämde mig för att stå kvar och inte se mig bakåt. Jag kände hur någon petade mig på axeln och mitt hjärta gick i 180. Jag kollade mig åt vänster och där stod han med sitt äckliga flin.
"Vad gör en bög såhär på en tågstation", frågade han.
"Det behöver inte du veta", sa jag drygt tillbaka.
Men det var ingen bra idé för jag såg hur hans ögon blev svarta av ilska.
"Du e så ful och tror att du är någon, men vet du vad? Bögar som du förtjänar fan inte ett liv", sa han, höjde sin näve och slog till mig på käften. Hårt. Jag kände hur allt snurrade och hur stjärnor i alla färgertäckte mitt synfält.

"Oscar", sa Omar och viftade med handen framför mitt ansiktet.
"Va?", sa jag dumt och kollade på honom.
"Kan du köpa den här också?", frågade han och gav mig en pollypåse.
"Nej köp det själv", sa jag och och lade fram varorna jag skull köpa. Omar lade fram pollypåsen och jag suckade men orkade inte säga emot. Jag betalade, tog drickorna och gick ut. Jag lutade mig mot dörren men den gick inte upp.
"Men vafan", mumlade jag för mig själv och drog upp dörren.
Omar skuttade efter mig och nynnade på någon låt.
"Redbull, till mig? Tack Oscar", sa Felix och sträckte ut handen för att ta in redbull.
"Näfan, den är min", sa jag och lade ner drickorna i min ryggsäck.
"Får jag inte ens smaka?", frågade han.
"När du säger 'smaka' så menar du att dricka upp hela burken, så nej", sa jag och hängde ryggsäcken över mina axlar igen.
Tåget rullade in på stationen och vi gick på. Vi satte oss på en plats med två stolar på ena sidan, ett bord i mitten och två stolar mittemot. Omar och Ogge satte sig bredvid varandra och jag och Felix mittemot.
"Nu sitter jag bredvid dig, det betyder att jag måste få smaka", sa Felix bestämt och tog min rygga och ställde den på det lilla bordet.
"Men neeej, du kommer drick upp hela", sa jag och ställde ryggan på golvet igen.
"Men snälla, jag kommer somna annars", sa han med det sista som en viskning.
"Vadå att du kommer somna annars?, Felix är det nåt?", frågade jag honom med lite allvar i rösten.
Han skakade på huvudet men jag såg fortfarande rädslan i hans ögon. Jag kollade noga i hans ögon men han vände huvudet snabbt. En mobil plingade till och Felix reagerade snabbt. Han tog upp sin telefon och kollade snabbt.
"Ehm.. Jag går på toa bara", sa han och fösvann snabbt innan någon hann svara.
Vad var det där om?

Felix
Fan.

*********
Ojojoj vad var det med Felix?
Fick jag till en cliffhanger nu?
Är det ens nån som läser sånt här? Asså "sista ord"om man säger så..(?)
Aja..
Vad tror ni det var med Felix och vad tror ni kommer hända i Göteborg?
Kommenteraaaa (ingen kommer göra det men ändå)
Puuuuss och kraaaam!

Osäker | FoscarWhere stories live. Discover now