Felix
Oscar öppnade dörren och klev in i rummet. Jag kände hur madrassen på sängen trycktes ner bakom mig och ett par armar under mina. Oscars huvud dök upp i mitt synfält och satte sin haka på min axel.
"Felix..", sa han dröjande.
"Mm?", mumlade jag som svar.
"Hur mår du?", sa han lungt och hade kvar sin haka på min axel.
"Jag mår bra, hur mår du?", svarade jag och log ett falskt leende.
"Felix", sa han med en suck och ställde sig på knä framför mig.
"Oscar", sa jag och kollade på honom.
"Ska du och jag ha en Felix och Oscar kväll som Omar sa?", frågade han och kollade mig i ögonen.
Jag log ett riktigt leende mot honom och nickade. Då började han oxå le.
"Kan vi kolla på film?", frågade jag exalterat.
"Om jag får välja", sa han bestämt.
"Okej då", sa jag med ett skratt och reste mig upp från sängen.
Oscar ställde sig upp men tappade balansen samma sekund och ramlade över mig.
"Asså du borde kolla om du har ett balanssinne", sa jag med ett skratt.
Han fick en rodnad på sina kinder och skrattade nervöst. Men han är söt ändå, vänta va? Vad tänkte jag nyss?
Han reste sig upp från mig och räckte sin hand mot mig. Jag log tacksamt och tog tag i den. Han drog upp mig på fötter och började gå mot dörren. Jag tog på mig ett par marinblå mjukisbyxor och gick efter honom. Vi gick ner till köket för att hämta lite snacks till filmen men då såg vi en sak som hade försvunnit ur våra minnen.
"Fan, vi ska ju städa", suckade Oscar och kollde in i köket.
"Vi gör det först sen kollar vi på film", sa jag och gick till tvättstugan.
Jag hörde steg bakom mig och en röst som nynnade på en låt.
"Oscar?", sa jag med en frågande ton.
"Felix?", svarade han med samma ton på rösten som jag hade.
"Har du någon gång tänkt på att du sjuger bra?", frågade jag och vände mig om för att kolla på honom.
"Jag sjuger inte bra", sa han generat och gömde sitt ansikte genom att kolla ner i golvet så att hans hår föll ner framför hans ansikte.
Jag skrattade lite åt honom och tog fram en mopp. Jag gav honom moppen och gick ut till köket.
"Så du ger mig moppsaken?", sa han med ett förvirrat ansiktsuttryck.
Jag ryckte bara på axlarna med ett flin.
"Så du menar att jag ska städa?", sa han och gick sakta mot mig.
"Eh n-nej", sa jag och började backa.
Jag skrattade dovt och humorlöst samtidigt som han kollade mig djupt in i ögonen. Jag stannade och kollade in i hans också. Jag var son hypnotiserad. Jag stod helt stilla och kunde inte röra mig.Oscar
Jag kollade djupt in i Felix ögon och han stannade. Han kollade in i mina ögon och nu var det jag som stod stilla. Hans ögon är så sjukt vackra, hela han är vacker. Jag skakade lätt på huvudet och började springa mot honom. Han släppte ut ett "tjej"-skrik som hade lite voicecracks, målbrott skrik med andra ord. Han sprang förbi mig och in i vardagsrummet. Jag släppte moppsaken och sprang efter honom med ett skratt. Han sprang up på soffan men ramlade och då tog jag min chans. Jag slängde mig över honom och höll fast honom. Han skek sitt målbrott skrik igen och försökte lossa på mitt grepp.
"Oscar släpp", skrattade han fram och försökte få bort mitt grepp.
"Ett villkor", sa jag bestämt.
"Det beror på", sa han fundersamt.
Jag kollade på honom med en mödande blick och han ändrade sig fort.
"Okej! Du sa ett villkor", sa han och kollade på mig.
"Villkoret är, Felix städar och Oscar fixar", sa jag med ett litet leende.
"Okej då", suckade han och jag släppte honom. Han gick med tunga steg mot köket och plockade upp moppsaken på vägen in dit. Jag log lite för mig själv och började bädda lite i soffan med kuddar och filtar. Mina öron fylls av skrammel från köket, ett bevis på att Felix faktiskt städar. Det var nytt.
"Oscar!", hörde jag honom ropa från köket.
Jag gick in till honom och kollade frågandes på honom.
"Jo, vad ska jag.. Eller hur ska jag..", han försökte hitta ord men jag fattade nog.
"Bara torka upp det", sa jag med ett flin.
"Det är inte så lätt Oscar", svarade han irriterat tillbaka.
Jag suckade lågt och gick fram till honom.
"Såhär", sa jag och tog tag i moppen där hans händer va. Våra händer fick kontakt och jag kände hur en härlig känsle spred sig i min kropp. Jag började röra moppen över golvet och Felix hängde med i takten. Jag släppte hans händer och han fortsatte. Jag log lätt mot honom när han moppade golvet. Ganska creepy ändå.
"Det va väl inte så svårt", sa jag till honom med ett leende.
"Nej, men du hjälpte ju", sa han och kollade ner i golvet.
Jag skrattade doft och gick fram till ett av skåpen i köket. Jag tog fram chips och en marabou choklad. Felix gick ut ur köket med städgrejerna och jag tog fram en skål. Jag öppnade chipspåsen och hällde ut det i skålen. Jag gick ut ur köket med chokladkakan och chipsskålen i famnen och in i vardagsrummet. Jag lade ner det på soffbordet och gick upp för trappan för att hämta datorn. Jag tog fram min MacBook ur min sportbag och gick ner igen. Jag såg Felix sittandes i soffan och åt chips. Jag log lite när jag såg att drickan var på bordet.
"Vilken Film ska vi se då?", frågade Felix när jag kopplade in datorn i TV:n.
"Harry Potter of course!", sa jag och klickade på filmen som jag laddat ner för cirka 100 år sedan.
"Vilken är det?", frågade han sen när jag sattit mig bekvämt bredvid honom.
"Den första, jag menar du är ju så liten så du kanske blir rädd om du ser dom andra", sa jag och flinade mot honom.
Inte för att dom andra är läskiga men aa.
"Jag är inte alls liten!", sa han surt och vände ryggen mot mig.
"Är lilla Felix sur nu", sa jag barnsligt och han fnös till och satt bara kvar i sin position.
Jag struntade i honom, eller försökte. Jag vände diskred blicken på honom då och då. Efter några minuter så suckade Felix och lutade sig bakåt och hans huvud landade i mitt knä. Han vände sig så att han låg åt sidan med ansiktet mot TV:n. Jag log lite för mig själv och började pilla honom i håret. Jag såg hur han började blunda med ett leende.
"Oscar", sa han försiktigt och jag mumlade tillbaka som svar.
"När vi var hos Ogge förut..", började han och fortsatte blunda.
"Mm?", mumlade jag igen innan han fortsatte.
"Vem är den där tjejen du pratade om?", frågade han försiktigt.
Somsagt, du ska bara veta.
***********
Happy valentines day♡ eller som man säger på svenska, glad alla hjärtans dag!
Har alla haft det bra? Det har jag:)Jag vet att det här kapitlet inte var så händelserik, tror jag..
Men aa.. Vi får se vad som händer i nästa;)Byeeeeee!
YOU ARE READING
Osäker | Foscar
FanfictionOkej ja, jag gillar Felix, jag är gay, bög, homosexuell eller nu vad du vill kalla det. Jag har gillat honom ganska länge nu. Men jag vet att han bara tänder på tjejer, och att han aldrig kommer gilla mig mer som en vän. ****** Det här e en foscar b...