Last Part

2K 164 4
                                    

Last Part

"Kau tahu? Satu impian terakhir Sekyung yang tak sempat dia kecapi?"

Jihyo terkedu. Apa maksud Chanyeol?

"Kau tak nak tolong dia capai impian tu ke?"

"Apa maksud kau?" Soal Jihyo.

"Dia nak kau berkawan baik dengan Yi Xing. Dia cuba untuk satukan korang. Dia dah rancang... sayangnya, kau tak endahkan dia. Dia keliru, dan akhirnya dia pergi tanpa sempat buat apa²."

Air mata Jihyo jatuh ke pipi. Apa maksud semua ni? Disebabkan ego, cemburu tak tentu fasal. Aku kehilangan peluang untuk mendengar suara terakhir Sekyung.

Chanyeol hanya mampu merenung wajah sayu Jihyo.

"Tolong lah dia. Kau sendiri nak dia gembira kan?"

Jihyo masih lagi membisu. Jari jemarinya ligat mengesat air mata yang asyik membasahi pipinya.

"Jihyo. Jujur lah dengan diri kau. Kau kena ada keberanian. Atau kau akan terima nasib yang sama macam aku." Pesan Chanyeol lagi.

Jihyo hanya mampu mengangguk. Air matanya tidak dapat diseka lagi.

"Pilihan di tangan kau. Kau penentu kehidupan kau sendiri. Kau kena pilih jalan kau."

Selang beberapa minit. Lay tampil ke dalam kelas.

Jihyo mengesat air matanya sebelum bersuara. "Pilihan ditangan aku."

Jihyo terus bangkit dari tempat duduknya dan menerpa kearah Lay. Tubuh Lay terus di dakap erat.

Lay tergamam. Anak matanya membulat terkejut. Kaca matanya jatuh ke lantai dan retak.

Semua pelajar yang memerhati turut terkedu.

"Ji... Jihyo?" Lay masih lagi kaku.

"Please, be my waiter..." Luah Jihyo perlahan.

Lay tergamam. Tubuhnya sejuk kaku. Apakah maksud semua ini?!

Chanyeol yang dari tadi memerhati pula tersenyum kecil. Chanyeol berpaling kearah langit yang membiru mengharap wajah Sekyung tampil dari bayang² awan putih.

...

Di kafe.

Jihyo asyik merenung wajah Lay yang dari tadi sibuk kehulu dan kehilir membuat kerjanya.

"Eh, Lay... comel girlfriend kau." Bisik salah seorang pekerja disitu pada Lay merujuk kepada Jihyo lah tu.

"Bu... bukan lah!" Wajah Lay berubah merah padam serta merta.

"My waiter~ mana latte saya?" Jihyo bernada manja.

"Jangan lah buat macam tu. Aku bukan waiter peribadi kau." Rungut Lay sambil menghidangkan latte yang dipesan oleh Jihyo tadi.

"Tapi, kau kan boyfriend aku?"

"Mana ada! Sejak bila pulak!"

"Lay! Jangan tinggikan suara dekat pelanggan!" Tengking satu suara dari arah dapur.

"Ma.. maaf bos."

"Bos?" Bebola mata Jihyo mula bercahaya. "Bos!! Saya pun nak kerja dekat sini!" Jihyo terus berlari kearah lelaki yang menunggikan suaranya pada Lay tadi.

"Song Ji Hyo!!!" Teriak Lay geram.

...

Chanyeol berjalan sendirian ditepi taman. Tiba² bahunya dilanggar seorang gadis.

"Mianhe." Ucap gadis itu.

Anak mata Chanyeol membulat terkejut sebaik melihat wajah gadis itu. "Shin... Se Kyung?"

Gadis itu hairan apabila nama itu di sebut dihadapannya. "Ma.. maaf, encik salah orang ni."

Chanyeol tersedar dari lamunannya. Tapi wajah gadis itu memang ada miripnya dengan Shin Se Kyung.

"Ah, maaf... saya salah orang."

Mereka berdua mula berbual gembira. Akhirnya mereka mula berkenalan dan berkawan baik.

Lima tahun berlalu...

Jihyo dan Lay akhirnya bersama jua. Mereka telah menjadi pasangan yang bahagia. Tambahan lagi mereka sudah bekerja di kafe yang sama.

Joongki juga sudah kembali ketanah air. Begitu juga Joongki, dia bahagia bersama tunangnya. Entah gadis dari mana pun tidak dapat dikenal pasti.

Chanyeol dan gadis serupa Sekyung itu pula masih berkawan. Mereka masih belum membuat keputusan untuk ke dalam hubungan yang lebih serius.

Hasrat terakhir Sekyung di kecapi jua dengan berkat Jihyo dan Lay.

Hurm... Hara pula sehingga sekarang masih menyimpan dendamnya terhadap Jihyo. Ah, Hara~ kau kan comel, pergi carik lelaki lain lah.

-Tamat-

My WaiterWhere stories live. Discover now