' haneul !! '
Aku menoleh ke arah empunya suara. Jelas menampakkan raup wajah seorg gadis sekelas denganku .
' err .... Dae ? '
' annyeong .... Jeoneun , Rae ni imnida.. Awak nak pergi mana ? '
tanya rae ni sopan . Nama itu sungguh sesuai dngn dirinya . Sudahlah cantik , peramah lagi .
' err.....Saya nak hantar bukubuku ni kat class 3-5 A . Tapi , saya tak tahu kat mana . '
' la .. Kenapa x ajak saya ? jom la saya tmankan ... ' - rae ni
' d-dae kamsahamnida ... '
' but .... please . Don't talk to the student in that class ok ? '
' why not ? '
' because ..... There have 13 kingka who are popular , handsome and fierce . I'm scared if they will --- '
' gwenchanna .... I'm here . So , can we move now ? '
' eo ? ok .. khaja '
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
' class hujung sekali . Yg ada namja tengah termenung tu . Errr.... Mianhae cause sampai sini je saya boleh hantar .... Saya takut la nak pergi sana .... '
' calm down . It is okay . Yeah , you may go now . See ya ? '
' arasseo ...... Annyeong '
Setelah kelibat rae ni tidak lagi kelihatan , langkahku diatur menuju ke class yg diperkatakan tadi . Sepanjang perjalanan ku , ramai mata yg memandang dari dalam class . Aku hanya mengendahkannya dan mnambahkan sedikit kelajuan . Malu juga . Mana tahu ada yg serba kurang di pakaian XD
' ahh !! '
Buku buku kelihatan bertaburan di lantai . terasa kaki ku sakit di bahagian buku lali .
' errr .... Mianhae .... Saya x sengaja '
' KAU LAGI ?! '
Kelihatan pelajar lain berpusu ke arah kami . Aku hanya pelik dan terpaksa menadah telinga mendengar rengekan ganas dari bayi sesat ini --'
' saya x perasan awak kat depan . Sorry it is my fault . I'm begging . just forget for that morning . ' - aku sedikit terketar ketar bila bersuara . Takut dipermalukan di depan org ramai . kalau diikutkan hati , hendak saja diherdik makhluk di hadapan Kembali . Sensitif sangat .
' kau ni kenapa ? pagi tadi cari masalah ngan aku . Sekarang pun nak cari lagi ke ?! ke kau nak aku buat lebih teruk dari tu ?! kau kenal x aku siapa ?! '
' saya x nak tahu apa masalah awak sekarang ni . Saya x nak cari gaduh dngn awak . Saya minta maaf . Saya betul betul x sengaja . memang salah saya and saya x kisah awak ni student hot or pekebun sekolah . Yg saya tahu saya dah minta maaf . Arachi ? so now , move ! '
Pecah gelak pelajar pelajar yg mengelilingi kami berdua . Lawak ke? aku sendiri x berapa pasti tapi ..... Aku tengok namja depan aku ni tengah pandang aku dngn pandangan yg tak puas hati . --'
' balik sekolah nanti jumpa aku kat belakang bangunan lama tepi hutan tu . Aku tahu kau datang kalau x ..... Maybe esok kau x akan datang sekolah ! '
Namja poyo itu pergi setelah memberi kata kata yg bebaur ugutan. buku buku dikutip dan diletakkan rapi di atas lengan . Aku bangun perlahan . Dah kaki terseliuh , x kan nak bngun lelaju .
' woi pabo ! esok cuti la !! memang aku x akan datang sekolah pun !! kalau kau nak dtg esok lagi bagus !! buat kerja amal sikit !! tolong siram bunga ke ... Tolong sapu sampah ke .... Kan ada faedahnya !! '
BWAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHHAHAHAHAHAAHAAHAHAHAHAHA !!
' hebat la kau ! dia kingka sekolah a.K.A. Leader group gangster . X sangka kau boleh lawan . Aku tabik ! '
' matta ! kau ni student baru tu eh ? patut la x pernah nampak . tapi mmg hebat la kau ! '
Aku tergamam setelah mendengar kata kata mereka tadi .
G-gangster ?! leader ?! GROUP ?!
KINGKA ?!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
' Haneul , kenapa awak lambat masuk class tadi ? nasib baik miss taeyeon x perasan . ' - rae ni
' err.....eob - Eobseo .... '
' jeongmal ? '
' d..Dae.... Btw , raeni sshi , s-siapa kingka kolej kita ni ? '
' wae irae ? '
' aniyo . Sebab tadi saya terserempak dngn 13 org namja yg tinggi tinggi dari class hujung tu . '
' awak ada cari gaduh x dngn joshua?'
' joshua ? nuguya ? '
' dia tu la leader group gangster kolej ni . Kalau dia kata bunuh , mmg bunuh betul . Saya harap awak x de la cari gaduh dngn dia sbb dia tu panas baran and dingin . X suka bising . '
Aku menelan perit liur . Badanku sedikit menggeletar . Mukaku pucat .
B-bunuh ? biar betul ... No ! maybe rae ni just x nak kau kenal dngn dia kut . Just relax haneul ..... You can do it .... '
' errr .... rae ni , joshua ke nama leader tu ? '
' a ah ..... Satu lagi , dia paling pantang kalau org sentuh lengan dia . Setiap tahun dia pakai baju lngan panjang . Ada budak lain cakap yg dia ni stress sebab yeoja chingu dia excident and hilang ingatan , lpatu terus hilangkan diri macam tu je . Ada yg kata diorg perasan macam ada something kat siku dia . Nk kata tanda lahir x juga . Saya dngar macam bekas kena jahit la .... '
' ouh .... Siapa yeoja chingu dia ? '
' mollayo ... Member dia cakap , dulu duduk kat LA , lpstu pindah australia.tapi x tahu la betul ke tak '
' oh .... Ok ....... '
' kenapa awak tanya macam tu ? '
' aniyo .... Just , yeah .... Saja . Kut la titiba salah maki org . Termaki kingka sekolah tu '
' ouh ... Eh , nanti balik dngn saya eh ? saya pun nak tahu mana rumah awak. '
' s-sure '
>>>>>>>>>>>
Loceng galak berbunyi nyaring tanda kelas sudahpun tamat . Ramai pelajar yg berpusu pusu ke arah pintu pagar crystal yg terbuka luas .
' haneul , khaja .... '
Baru saja dua tapak kami melangkah keluar dari klas , terasa pergelanganku direntap kasar oleh seseorg menyebabkan rae ni juga turut kena .
' aku dah agak mesti kau nak lari . Alang alang sini x de org , better kita langsaikan hutang kat sini je . '
' j-joshua sunbaenim ? ada apa apa yg boleh k-kami tolong ? '
Kedengaran suara rae ni agak bergetar . Mungkin kerana terlalu takut . Kesian pulak aku rasa .
' err .... Rae ni - ah , maybe awak balik dulu .... Tunggu saya kat chanyeol ' s italian cafe . Nnti saya susul dari belakang '
' jeongmal ? '
' yeah . Just wait for me ok ? i promise that i would not being too late '
' arasseo '
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
YOU ARE READING
Diamoniq Love
RandomHaneul , gadis bermata biru gelap dan mempunyai rambut panjang berikal merupakan seorang gadis yg sering dibuli oleh kingka sekolah . Siapa x kenal , hong ji soo atau lebih tepat dngn nama joshua . Bersifat dingin , kacak , bergaya dan tidak suka te...