Dera

44 4 0
                                    

' morago ?! '

' yes ... Ni la jalan nak ke rumah gangster tu . Awak x takut ke ? '

' errr.....Hhahah ..... Apa yg nak ditakutkan ? errr..... Just simple je La .... Hhahahahhhha .... '

KIM HANEUL !!

kami berpaling ke arah empunya suara . Aku sudah tidak sng duduk .

' Eh , kau ni klau x susahkan aku x boleh kan ?!! kau tahu tak aku lapar ! pergi masuk and buatkan makanan untuk aku !! '

ya , dia ialah omma tiriku . Baru sahaja berkahwin dngn appa 3 minggu lepas . Aku perasan rae ni agak takut . ye la , omma tiri kan ... Mana x garang .

' mianhae .... Jeongmal mianhae .... Haneul baru balik s-sekolah ..... '

' habistu kenapa x terus masuk ?!! sial la kau ni ! lebih baik mampus je ! sng sikit hidup aku !! patutlah appa kau asyik marah aku sbb x siapkan food . Rupanya kau yg x buat !! go in there and preparing the dinner now !!! '

' d-dae .... Arasseo omma ... Errr.... Rae ni - ah , aku .... Aku masuk dulu '

PAPP !!

aku menahan perit di pipi kanan . Terasa air hangat mengalir jatuh ke atas baju . Rae ni yg dari tadi membeku terkejut . Aku menahan malu .

' lagi sekali kau lambat , jangan pernah jejakkan kaki lagi !! '

omma tiri aku ataupun lebih dikenali dengan nama ' Mrs , Jung ' mnarik hairband yg terikat kemas dikepalaku seraya bergerak masuk . terpampang kesan jahitan yg panjang di dahi ku . Rae ni Terkejut dan segera mendapatkan tubuhku yg terduduk di tanah .

' haneul , l-luka tu .... Haneul ! kenapa dngn dahi awak ?! yah kim haneul ! '

Aku segera berlari masuk meninggalkan rae ni diluar . tidak mahu rahsiaku terungkai setelah 5 tahun ku pendam .

>>>>>>>>>>>>>>

' om-omma , haneul .... Haneul rindu omma ...... Omma kat mana sekarang? mana janji omma yg dulu ?'

' appa selalu dera haneul .... Dia bukan appa haneul .... Haneul nak ikut omma .... Nak ikut ! '

' t-tunggu haneul kat sana eh ? haneul janji haneul akan susul omma kemudian hari . '

Aku mengusap gambar terakhir mendiang puan kim selaku omma kandungku di atas riba . Kini aku berada di beranda rumah tingkat dua. Aku terlalu rindukan kasih sayangnya .

>>>>>>>

( flashback )

' haneul , nanti kalau kamu dah besar, Omma nak kamu jadi student kolej yg berjaya . '

' yeay ! kalau haneul dah berjaya ? '

' kalau dah berjaya , omma janji omma bawak kamu pergi melancong ke korea ... Kan kamu suka tengok salji ? lepastu kita pergi blueberries park , And namsan tower . '

' yeay !! sayang omma ... Janji eh ? '

' iye sayang .... '

------------------

' omma !! omma !! omma !! '

' maafkan saya dik , puan kim mengalami kecederaan teruk di tulang belakang dan kpala . Kami tidak boleh berbuat apa apa .... '

' doktor , lepas ni saya nak tinggal dngn siapa ?! doktor ..... Saya nak omma saya !! omma !! '

---------------------------------

' haneul , kenalkan .... Jung Hana . Omma kamu yg baru .... '

' bo ?! appa , igae boya ?! haneul x nak ! '

' sayang , please .... Ni untuk kebaikan kamu jugak . hana boleh jaga kamu .'

' appa !! haneul x nak dia ni jadi pengganti omma !! x nak dan x akan ada sesiapa yg boleh ganti omma ! '

PAPP !

' dia ni omma kamu , jadi jaga sikit percakapan kamu tu !! '

Aku memegang pipi yg memerah ditampar oleh appa kandungku sendiri . Aku lihat jung hana hanya memandangku sinis .

' haneul benci appa .... Mana janji appa ?! nak jadi pencinta sejati !! kalau haneul tahu benda ni akan jadi , haneul x akan benarkan omma kahwin dngn appa dan haneul x akan lahir kat dunia ni !! '

' HANEUL BENCI APPA !! '

aku naik ke atas dan menghempas pintu bilik . Punat di tombol pintu ditekan laju . Diriku disandarkan ke belakang pintu .

' omma , haneul nak omma .... Omma !! haneul nak omma !! '

' appa jahat .... Omma , appa tu penipu ... '

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

' haneul !! beware !! '

BAMM !!

kepalaku berpinar . Terasa ada cecair mengalir laju dari hidung dan kpala . Mataku kabur . Serta merta dunia ku menjadi gelap ...

' haneul ! ireona !! haneul ireona !! '

©©©©©©©

' haneul , x kan awak x kenal saya ? saya namja chingu awak .... Haneul ! '

' pergi !! aku x knal kau siapa !! jngn ganggu aku !! '

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

( end flashback )

' h-hong ji soo , yah neo-eodigayo ? jeongmal bogoshipeo .... Mianhae sbb aku marah kau dulu .... Kenapa kau tinggalkan aku waktu aku dah mula ingat masa silam aku ? '

' kau kat mana ? i need you ..... '

WOI POMPUAN ! KAU DENGAR TAK AKU PANGGIL KAU TADI HAH ?!

aku tersentak . Kelihatan wajah bengis kai selaku abang tiriku terpacul di muka pintu .

' m-mianhae , oppa . Haneul ---- "

' Kau ni mmg nak kena kan ?!! selalu buat aku marah !! sini kau !! '

Kai mengunci pintu dan berjalan mendekatiku di beranda rumah . Tali pinggangnya direntap kasar dan ....

ZASS !! ZASS !! ZASS !!

' ahhh !! oppa appayo !! mianhaeyo !! haneul janji x buat lagi !! '

' sakit ?! padan muka !! sapa suruh berangan ?! ni la akibatnya kalau x buat apa yg aku suruh !! ambik ni !! '

DUSHH !! ZASS !!

' ahhh !! oppa mianhae ..... Tolong !! omma !! '

' omma kau x da !! dia dah mampus !! sekarang ni x de sape yg nak tolong kau !! esok aku x nak tngok muka kau !! '

>>>>>>>>>>>>>>>

 Diamoniq Love Where stories live. Discover now