Haneul melangkah masuk ke dalam kolej pelajar yg tersergam indah di hadapannya . bayu pagi yg menampar lembut tubuh gadis itu membuatkan tuan empunya badan teruja ingin bekenalan dngn teman baru .
Baru 2 hari aku menjejakkan kaki di bumi korea . Ingin juga ku rasa bagaimana ramahnya org luar yg dijadikan buah mulut di tempatku .
' jinjja yeoppuda .... '
Aku berjalan di sekeliling sekolah . Masih ada lagi 45 minit sebelum loceng perhimpunan dibunyikan .
Kolam ikan yg bercorak bintang itu dikelilingi dengan hiasan bunga yg sudah pasti dijaga oleh kasih sayang pekebun kolej tersebut .' bersihnya .... '
Mataku tertancap pada suasana padang sekolah yg dikepung oleh dua buah bangunan kolej . Hijau , tenang dan bersih .
' agak agak ... Kalau aku tengok class aku nnti , macam mana eh budak budak dia ? '
Aku mula mengatur langkah ke kelas yg terletak di tingkat 3 . besar sungguh bangunan tersebut kerana setiap tingkat mempunyai 4 buah blok yg luas . WOW !!
' Ahhh !! '
Terasa tubuhku terjelepok di atas lantai mar mar putih berkilat . Pandanganku diangkat .
Segera aku bangun dan perbetulkan sedikit pakaianku .' aku ni manusia ! bukan tiang ! suka suki je langgar aku ! mata kau tu smemangnya letak kat mana ?! '
' mianhae ..... Jeongmal minhae .... Saya x sengaja ... '
' baju aku ni macam mana ?! GANTI BALIK !! '
Kecut bila aku dngar suara garau itu .
Matanya tajam memandang tubuhku dari atas ke bawah .' m-mianhae..... Saya betul betul x sengaja '
' kau ingat sng ke aq nak maafkan kau ?! baju aku ni dah la mahal !! lain la baju murah macam kau !! '
' APA BEZANYA BAJU TU ?! SETAKAT BAJU MURAH MACAM KAU NI BUAT SENDIRI PUN BOLEH LA !! '
ambik kau ! panas je telinga aku .
Aku segera meninggalkannya . Sesekali mataku melirik ke belakang . Wow ... Berapi ! bukan berapi , Dah hangus !! ada aku kesah ?>>>>>>>>>>>>>>
' annyeong haseyo , kim haneul imnida . I'm from Australia . Nice to meet you . I hope you guys can talk friendly with me '
Kedengaran sorakan para pelajar setelah aku habis perkenalkan diri . Aku tersenyum senang . Baru sehari sekolah , para pelajarnya sudah pun beramah mesra denganku .
' wow . Your language are really really good . That was what I want . Give a big clap to her , class '
' kamsahamnida .... ' - pipiku membahang setelah dipuji . Dari jauh memang jelas lagi nyata boleh perasan pabila aku mula berasa malu.
' ehh dia blushing la ... Omo , jinjja kyeopta ! '
' rasa nak cecubit ja ! comell sangat ! '
' yuhuww !! student australia weh !! '
' ok class !! calm down !! err...Haneul , you may have a seat ...There ! '
' kamsahamnida .... Missss ---- Bomi '
kataku sedikit kekok .
>>>>>>>>>>>>>
' baik la , sampai sini je . Ingat . Esok , saya akan bagi ujian sikit so saya nak semua org lulus . '
' arasseo miss ! '
' dae . Boleh keluar rehat . Lepasni subjek apa ? '
' sains fizik '
' buat sehabis baik . Fighting ! '
' wuhuwww !! '
Ya , miss bomi adalah guru kesayangn mereka . aku yg melihat dari belakang hanya tersenyum . Guru dan student apa kurangnya ? childish xD .
' haneul , '
' dae ? '
' boleh x saya nak minta tolong awak hantarkan buku buku ni kat class 3-5 A ? sbb lpsni diorg dngn saya so saya takut x smpat ' - pinta miss bomi ramah . Senyuman tidak lekang dari bibir . Cukup manis pabila dipandng .
' s-sure ... '
entah kenapa mulut aku terlepas cakap . Ye la , aku masih baru so manalah tahu jalan ke kelas tu T^T
' gomawo haneul sshi '
Balasnya sebelum berlalu meninggalkan ku sendiri di dalam class . Org lain sibuk makan , sedangkan aku ? T^T
YOU ARE READING
Diamoniq Love
De TodoHaneul , gadis bermata biru gelap dan mempunyai rambut panjang berikal merupakan seorang gadis yg sering dibuli oleh kingka sekolah . Siapa x kenal , hong ji soo atau lebih tepat dngn nama joshua . Bersifat dingin , kacak , bergaya dan tidak suka te...