Kejam

32 4 0
                                    

' Jisoo ... '

mataku perlahan lahan mencelik . aku mengamati tempat itu . Sungguh asing sekali .

' kat mana ni ... ? '

Mataku melilau sekeliling . Sepertinya sebuah bilik .

' dah sedar ? '

Aku berpaling ke arah sofa . Kelihatan 13 orang namja sedang mengelilingiku . pelik o-o

' please ... Jangan ganggu saya ... Tolonglah lupakan ---- '

' kenapa dengan kau ? ' - mingyu

setiap percakapan yg dihamburkan membuatkan aku terhinjut sedikit . Gerun juga dngn gangster sekolah . Tambahan pula , suara mereka yg garau itu .

' eo-eobseoyo .... ' - aku menunduk menahan takut . Hendak saja aku lari tetapi pintu kulihat telah pun dikunci.

' tipu . Kenapa dahi kau ada kesan jahit ? kenapa tangan and kaki kau luka , lebam , berbirat sana sini . Setahu aku , Kami x belasah kau seteruk ni .... ' - joshua

(..... suara tu .....) - haneul

' aku nak balik . Please la , ' - haneul

' aku tanya kenapa dengan kau ?! lebam sana sini . Apasal ?! '

' ......... Hmmmm ...... aku nak balik '

' mak bapak kau x ajar kau untuk hormat org ke ? ' - joshua

Aku tersentak . Air mataku mula berlinangan ditubir mata . Pandanganku ditundukkan . Ya , aku sangat sensitif pabila org lain mengungkit hal yg lepas .

' korang nak apa ? '

' kitorg nak tahu kenapa kau jadi macam ni . Tu je !! ' - DK

' MINE OF YOUR BISSNESS !! '

Aku turun dari katil dan berlari keluar Meninggalkan mereka . Ku lihat , semua kelas sudah kosong . Hanya tinggal beg galas ku yg tersusun kemas di kerusi .

' woi !! tunggu !! '

' blah la !! jangan kacau hidup aku ! '

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

' huhh huhh huhh huhh .... Huhh huhh huhh huhh ..... Diorg ikut aku lagi ke x ? maybe x kut .... '

Baru saja aku melangkah masuk ke halaman rumah , tubuhku ditolak kasar menyebabkan aku jatuh di atas jalan tar . Wow bagus ! luka baru T^T

' oppa .... Waeyo ? haneul nak masuk '
' semalam lambat . Hari ni lambat . Kau buat apa kat kolej hah ?! mengadu kat cikgu sbb kena dera ?! '

' aniyo , tadi ... Haneul ada class tambahan ..... Tu sbb nye balik lambat ' - dalihku .

' sini kau !! '

PAPP !! PAP !! PAPP !!

' ahh ! oppa ... Sakit !! sakit !! mianhae !! haneul janji x balik lambat lagi ! oppa , jeongmal mianhae .... '

" kau ni memang pembawa malang !! suka sangat susahkan hidup aku !! hari ni omma dengan appa outstation. Aku tahu , lepas ni kalau aku balik kerja , kau X ada .... Mmg nahas kau aku kerjakan !! '

' a-arasseo .... '

Aku menahan perit di pipi . Sudahlah luka lama belum sembuh . Dapat lagi luka baru di lutut dan kesan merah di pipi .

' malam ni kau tidur luar !! '

' oppa ?! andwae ! bahayalah !! kalau ada penjahat macam mana ?! '

Aku mula risau . kaki kai ku peluk erat minta belas kasihan darinya . Nasib rumah kami jauh dari rumah jiran lain . X de la org tahu sangat tntg kehidupanku .

' lepas la !! kesah apa aku ?! kalau kau mampus sekali pun , mati hidup semula aku x kan ambik tahu pasal kau !! Dah tepi !! '

Kai menolak ku seraya mengatur langkah mnuju masuk ke rumah meninggalkanku yg dilanda sebak , geram , takut dan kecewa .

Tidak kusangka nasib ku akan jadi begini .

---

Tanpa haneul sedari , ada mata-mata yg sedang ligat memerhatikannya Dari sudut jalan sehala tersebut .

 Diamoniq Love Where stories live. Discover now