GEUNYANG HANBO TEUGEUK USOYEO ~
' omma suka lagu tu kan ? geundae .. Wae ? wae omma , wae ?! kenapa tinggalkan haneul ? '
' omma ..... Kenapa dia ungkit pasal omma ? ap-apa salah ... Haneul ? '
' haneul memang x layak hidup lagi ..'
' haneul teringin nak jumpa omma '
' hong ji soo !! kau kat mana ? jeongmal mianhae ! i need you now ! '
' ARGHH !! 'aku membaling batu kerikil di dalam kolam . Lega sikit setelah melepaskan rasa geram dan sakit hati melalui jeritan . Bayu malam bertiup lembut di kawasan taman rekreasi hospital . Ingin saja aku mncari jisoo sekarang
>>>>>>>>>>>>
' rae ni , kenapa haneul ---- '
' yes ... dia ada kena mengena dngn life sunbae '
' ah hohoho .... x payah tipu la ! yeoja aku pindah afrika ! '
' haneul duduk LA , pindah afrika and excident . Lepastu pindah sini sbb nak cari namchin dia . Haneul tell kat saya semuanya , sunbae . '
' Penipu ! '
Joshua bangun dan berjalan laju menuju ke pintu . Pandangannya tajam . Dada tegap naik turun berulang kali menahan geram .
' yah jisoo-ah , nak pergi mana ? ' - soal jeonghan cuba menghalang .
' pergi tempat yg boleh aku bunuh yeoja tu ' - joshua
Mereka tersentak . laju saja joshua keluar dan mencari mangsanya
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
' jisoo .... Kat mana lagi saya perlu cari awak ? kenapa awak x pernah call saya ? '
' mianhae ... Just forgive me ... At that time , i ' m not remember your face . I'm sorry because i must leave you alone there . '
' awak masih marahkan saya lagi ke? '
Aku meneliti rantai diamond biru yg berkilat itu . Sungguh cantik . Tidak kusangka pemberian jisoo tepat mengena cita rasaku . belum pernah aku menanggalkannya dari leher .
' saya janji ... Saya x akan tinggalkan awak lagi ... Awak boleh pegang janji saya ... '
PAKK !
aku jatuh terjelopok di atas rumput . terasa perit di pipi kanan . Rantai diamond cepat Saja disorok ke belakang .
( means pusingkan rantai tu supaya dia ke belakang . tapi masih kat leher lagi )
aku bangun dan menangankat pandangan ke hadapan . Hendak saja luruh jntungku ketika itu . titisan jernih kuseka perlahan .
' aw-awak kenapa ?! x cukup lagi Ke nak s-sakitkan hati saya ?! '
aku nampak tangan joshua sedang mengambil sesuatu dari poket jaket kulit nya . Wait ...
' aw-awak nak buat apa dengan pisau tu ?! '
' heh , kim haneul . Yeoja murah yg x pandai nak hormat kingka kolej yg digeruni ramai . Menyamar jadi laura dengan sebab excident sewaktu berpindah ke afrika . Apa motif kau menyamar jadi laura hah ? sebab nak pikat aku ? '
' t-tolong jangan apa apa kan saya ... '
' sekali lagi aku ulang . Apa tujuan kau sebenarnya menyamar jadi laura ?! dia yeochin aku and kau nak menyamar jadi dia sbb nak pikat aku ?! macam tu ?! '
' pikat ? siapa yg sanggup pikat awak ? and .... How did you know my real name , huh ? ' - aku bersuara tegang .
' macam mana awak tahu saya excident kat australia ? macam mana awak tahu saya dari LA and pindah ke afrika ? ' - sambungku lagi .
' heh ... masih x nak mengaku ? hey , remember .... ' - joshua memeluk belakang ku seraya meletakkan dagunya di bahu kanan . Nafasnya yg bersahutan di telinga membuatkan aku menjadi seram sejuk .
' aku x kan bunuh kau , kalau kau jujur dengan aku . ' - joshua mendekatkan wajahnya di pipiku .
Mukaku membahang . Bukan kerana malu , tetapi geram , marah , takut dan seram .
' lepaskan saya la !! ' - aku cuba meronta . Pelukannya semakin kuat membuatkan diriku sesak nafas .
' huh huh huh huh .... Lepas !! tolong!! rae ni !! omma , tolong haneul !! '
HERE YOU BULLSHIT !!
DUSH !!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
' eh , kau ni memang menyusahkan aku kan ? nasib baik aku datang ambil ubat appa . Kalau x , maybe kau dah mmpus . Bersyukur la sikit ! '
Aku hanya diam sambil mengusap air mata . Bucu pisau yg ditusuk sedikit membuatkan bahagian tulang leherku luka .' eh kau bisu ke , huh ?! sebab kau , aku dngn rae ni putus . Sebab kau , aku menderita !! '
' oppa ..... Pernah anggap haneul ni dongsaeng oppa x ? '
Baru pertama kali aku memotong percakapannya . Aku yg sedang duduk mendagu di beranda rumah mengalihkan pandngan ke langit gelap yg dihiasi bintang . baki air mata masih galak kuseka berkali kali.
' pernah x oppa anggap haneul sbagai dongsaeng oppa ? kenapa oppa x biarkan je haneul mati kat tangan dia tadi ? '
Hambik kau ! bertubi tubi soalan aku tuju . Kulihat , kai sedikit terkejut .
' apa kau cakap hah ?! michin !! '
Kai berlalu pergi meninggalkan ku sendirian . entah kenapa tiba tiba kai mematikan langkahnya . Aku dipandang sekilas dari bahagian sisi .
' satu hari nanti , kau akan tahu sebab apa aku dera kau macam ni ... '
kai meneruskan perjalanannya dan meninggalkan aku seorg diri . Aku terkesima mendengar suara kai yg mendatar Dan memandangku dngn pandangan redup .
K fine ! aku melt T^T
>>>>>>>>>>
YOU ARE READING
Diamoniq Love
RandomHaneul , gadis bermata biru gelap dan mempunyai rambut panjang berikal merupakan seorang gadis yg sering dibuli oleh kingka sekolah . Siapa x kenal , hong ji soo atau lebih tepat dngn nama joshua . Bersifat dingin , kacak , bergaya dan tidak suka te...