missing

41 4 0
                                    

Joshua pov

>>>>>>>>>>>>>>>

' weh , siapa namja tu ? ' - hoshi

' dia tu bukan ke ..... ' - jun

' kawan kpda musuh ketat laura ' - joshua

' huh ?! '

' sekarang ni aku x tau apa jadi kat laura . I really really miss her ! aku harap dia x buat something kat yeoja aku .... '

' maksud kau ? ' - dino

' rape '

KEPALA HOTAK KAU !!

' well ~ mana tahu . Eh , mana mangsa buli kita hari ni ? aku nak lepaskan geram kat dia . ' - joshua

' shua , kau ni ... Hutang kita dah langsai kan ? ' - jeonghan

' dah bagi korg tapi masih belum bagi aku . Aku x kan buangkan dia dari list mangsa buli kita and dia , Aku letakkan sbgai org pertama . '

' beb , smpai bila ko ni ? mana tahu tiba tiba kau fall in luv kat dia , cam mana ? '

' hahah ! siapa yg nk dkat yeoja tu ? x de nilai langsung .... dah la .... Jom teman aku carik dia . '

' kami ikut tapi x nak masuk cmpur . '
' fine ... '

>>>>>>>

' beb , perluke kita bagitau kat dia ? '

' belum sampai waktunya . Aku nak biar joshua yg tahu sendiri rahsia besar haneul . '

' tapi kalau ..... '

' trust me . kita x yah kisah pasal haneul . Kita just ikut cakap joshus je . Belasah , bunuh , dera or whatever . Just follow his fucking instrustion . '

' alright '

( mianhae joshua . Aku x berniat nak tipu kau . Aku cuma nak kau sedar yg aku tahu semua pasal korg - ? )

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

' ok ... Sehun , tandas lelaki dekat sana. Sebelah ICT room tu . Blok 3 tingkat 2 . pejabat kalau awak masuk sekolah , dekat bahagian kiri blok 7 tIngkat 3 . '

' wow .... Errr , btw ... Haneul ... Sorry la klau question saya tadi merimaskan awak ... '

' gwenchanna .... Maybe saya belum kenal siapa awak tapi ... Kita masih boleh jadi kawan kan ? '

' sure '

' well ~ ... ouh sebelum tu .... Hari ni dengan esok awak kena ikut saya je boleh ? x de la , cuma ... Kan awak masih baru so takut awak sesat . '

' ok .... sekarang ni saya nak pergi library . Saya dengar---- '

HAI MANGSA BULI !

aku berpaling kebelakang . Terpacul wajah musuh ketatku . Kelihatan sehun sedikit menggelabah . Waeyo sehun - ah ?

' nampaknya sekarang ni kau dah maju , sehun . Tapi tu dulu .... ' - joshua

' awak nak apa lagi ? hutang kita dah selesai kan ? awak dah belasah and dera saya macam macam . Apa yg awak x puas hati lagi ? ' - soalku kasar

' kau x payah masuk campur la yeoja murah ! kau siapa nak halang aku ? junior je ... X yh nak tunjuk berlagak !

' habistu , knpa setiap hari awak nak kacau hidup saya ?! kalau dah tahu saya ni murah knpa masih layan ?! '

' better , you just shut up your mouth! if you're hate me , just go away from this college ! '

' not me but you ! setiap hari awak kacau saya . Apa salah saya ?! disebabkan oleh hal kecil sebulan lepas awak masih berdendam ? x matured langsung !! "

PAPP !!

' onetime if you say like that , i'll kill you !!

' laura , hajima .... Khaja ' - sehun menarik tanganku seraya meninggalkan kawasan tersebut . Enth knapa tba tba sahaja diriku sebak . Entah kenapa ok , entah kenapa . Kebelakangan ni aku selalu saja menghadap perasaan tersebut .

Ya , aku rindukan omma .... Dan jisoo

' wait ...what are sehun said just now? ' - joshua

>>>>>>>>>>>>>>

' m-mianhae sbb saya , awak jadi macam ni ' - sehun

' gwenchanna .... Lagipun , memang betul cakap dia ... Saya ni yeoja tak ada nilai ... Dah la gaya budak nerd . rambut tak ikat biar lepas lpstu pakai hairband sesuka hati .... Sape yg nak ?'- haneul

entah bila pun aq tak tahu hairband aku tiba tiba dibuka . lantas aku menutup kesan jahitan panjng di dahi kerana terkjut .

' haneul , x payah nak tutup kesan luka tu .... Saya tahu la ' - sehun

' bo ?! geundae ... Eottokhe ?! '

' haneul , please remember me ! you need to remember me . You're not haneul ! laura anderson . anak uncle John , pemilik syarikat terkaya di LA ,right ? '

' wh-who are you ? how did you know all about myself ? and my life ?! '

' laura , that is the reason why i'm asking you to remember me back . Did you can reflash about 4 years ago ? your best friend leave you before you're in excident ? it's me , Henry . But now my name are OH SEHUN '

serta merta air mataku jatuh setitis . Insan yg sentiasa berlegar di fikiran akhirnya muncul jua .

' s-sehun.....aw-awak s-sehun..... ' - kataku sambil menggeletar menahan sebak .

' sorry sbb tinggalkan awak 5 tahun '

' s-sehun ..... '

Perlahan lahan tubuhku ditrik kemas kedalam dakapannya . Terasa hangat dan ... Selesa .

' forgive me , please ... ' - shun

' d-dae ...j-janji jangan tinggalkan saya lagi .... ' - haneul

' i'm promise '

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

' laura --- errr .... I mean , haneul ... Jom rehat ? ' - hun

' khaja ! awak belanja '

' wae irae ? '

' denda '

' fine . Ptg ni jom lepak dekat bluebubbles cafe . Saya dtg dngn chingu saya yg lain . Sape lambat kena belanja makan seminggu '

' deal ! '

---------------

mataku melilau mencari dompet kulit biru laut di dalam poket . Hilang ?!

' haneul - ah , awak cari apa tu ? '

' eo ? err ... Eobseoyo .... Errr , awak pergi la cari port dulu . Nnti saya datang '

' dae ... '

________

' aigoo , yah neon-eodigayo ? '

CARI NI KE ?

aku berpaling . O_O

' a-awak ? '

 Diamoniq Love Where stories live. Discover now