special necklace

44 5 0
                                    

' x kan la ... '

Aku duduk mendagu sambil termenung . Student lain sibuk mengisi perut sedangkan aku hanya duduk diam di taman rekreasi di belakang bangunan lama sekolah .

'kai x sanggup , omma ... Kai x boleh '

' kai x akan dera dia lagi !! '

' yes , i love her so much ... '

aku menggeleng kepala berkali kali . Tidak mahu lagi fikiranku kusut dngn masalah semua ini .

' aniyo ~ x kan la oppa fall in love kat aku . Aku hanya mangsa dera dia je . Maybe aku salah dngar kut ... Tapi , oppa aku dngn gangster tu sama umur , apa salahnya kalau aku cuba berbaik dngn dia dulu ... '

' tapi kalau tekaan aku salah .... mesti aku malu ... Aigoo ... Eottokhe ? '

aku menggenggam rantai diamond dan memandang ke arah bentuk hati yg terdapat didalamnya .

' jisoo , i know you are trying hard to forget me .... Thanks a lot for this necklace ... I love it ... But , where dis you go ? how far that can i try to search you ? '

' saya dah kehilangan omma . Saya x nak kehilangan awak . Siapa je yg saya ada sekarang ni ? '

Aku menjilat bibir seraya bersandar di bangku bawah pohon . air mataku menitis . Perasaan ku bercampur baur . Nasib baik kesan lebam , luka dan birat hampir pulih sepenuhnya . Kesan koyak di lutut masih berbalut . Tapi , aku x kisah . bukan aku sorg saja yg jadi mangsa pembuli tu . Pasti ramai lagi ...

' Haneul ? '

Aku mendongak . susuk tubuh namja yg tinggi lmpai itu mmbuatkan leherku sakit . Tinggi sangat -- '

Serta merta air muka ku berubah . Rasa menyampah , geram , marah dan sebagainya sudah pun sebati . Hnya perlu dilepaskan saja untuk mendapatkan rasa lega .

' cepat la , panggil yg lain untuk buli saya lagi . ' - aku berlalu pergi meninggalkannya .

Tanganku direntap kasar menyebabkan aku terpaut di dadanya. dadaku berdetak laju .

' awak nak apa lagi ? x cukup lagi ke ? kalau nak buli , sampai mampus sekali pun x pa . Korang memang nak saya mampus kan ? lagipun saya teringin nak jumpa omma saya kat sana . '

Ujarku lemah . Malas ku mahu memandang wajahnya .

' dngar dulu . Actually , aku nak minta maaf kat kau sbb ... Aku la yg belasah kau paling teruk dulu , '

' aku wonwoo , please .... Forgive me . Aku thu aku salah tapi , x sampai hati pulak aku nak biarkan je . Lagipun luka dah berlambak kat badan kau . sebagai tanda ikhlas , aku tolong ubatkan luka tu '

aku memandang tajam ke arahnya dngn muka selamba .

' habistu , siapa yg nak ubatkan 1001 luka kat dalam hati ni ? '

Soalku siniS . Kelihatan wonwoo sedikit kekok . Mungkin perasaan bersalahnya semakin menebal .

' for your information .... Please , tell kat leader group awak yg kalau nak bnuh saya , dipersilakan . '

aku menyelak rambutku kebelakang . Entah kenapa matanya terbuntang luas .

' waeyo ? '

' r-rantai .... Kau dapat kat mana rantai tu ? tu bukan laura punya ke ? '

' wait ... Macam mana awak tahu nama sebenar saya ? and rantai ni namchin saya yg bagi . Awak x payah nak ambil tau . Oh yeah , sebelum saya lupa ... Kata kat leader awak , yg sebenarnya penyamaran biul tu bukan rekaan . My real name is laura.'

' jap !! siapa namchin kau ? tell me who's your namchin ! '

' go away , bitch ! '

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

' joshua !! joshua !! '

' we , rleks ... What happen ,huh ? '

' beb , haneul ... Haneul beb ... We, memang haneul .... !! '

' gila eh ? ' - joshua

' no !! joshua , apa barang last kau bagi kat laura ?! '

' rantai diamond biru langit . Dalam rantai tu ada bentuk hati ... Wae irae ? '

' HAH ?!! joshua !! memang betul ! haneul la org nya !! '

' wait ! knpa dngn yeoja murah tu ? '

' dia pakai rantai tu !! nama sebenar dia adalah laura !! trust me !! '

' hahahahahahahahaaahahahahah !! yah wonwoo-ah , apa benda la kau merepek ni ha ? laura kat australia '

' betul !! aku nampak sendiri !! laura is haneul !! haneul pakai rantai tu !! and ada cincin warna pink kat jari dia ! '

joshua tersentak .

>>>>>

( flashback )

' Here , laura . This is special to you '

' janji eh ? jangan pernah tanggalkan cincin pink and rantai diamond ni ? '

' kalau awak pergi korea and jumpa saya , saya janji akan kahwin dngn awak '

' jaga barang ni elok elok eh ? '

( end flashback )

>>>>>>>>>>

' laura ... ' - joshua

 Diamoniq Love Where stories live. Discover now