hampir

40 4 0
                                    

Mataku dicelik perlahan . Terasa berat dan panas . Kat mana ni ?

aku mengerling sekeliling ruang tersebut . Kelihatan almari baju tersusun kemas , katil besar , meja belajar , almari solekan dan ..... Gambar ?

' gambar apa tu ? '

Aku mngambil bingkai gambar itu di birai katil . terpampang dngn jelas gambarku sdg memeluk erat lengan seorg lelaki .

' j-jisoo .... ' - haneul

CLICK !

' dah sedar rupanya . Bguslah tu .... '

' yah neon-nuguya ? jebal .... Don't hurt me ! '

' kau pahal ? aku dtg nak bagi food pun x nak ke ? '

' s-suara tu .... ' - haneul

' suara aku la ! kau ni dah kenapa ? gila ke ? dah cepat makan . Nanti aq hantar kau balik . Menyusahkan betul! org dah tolong , bkn nak balas ke apa ni tak .... Sengaja buat buat lupa '

' awak ?! yah ! awak buat apa kat dalam bilik saya hah ?! '

' hey ! this is my room ! i just bought you here because i saw you are fainted just now ! you know , it is 12:00 a.M ! '

' bilik awak ? '

aku memetik suis lampu disebelah . Yup . Perfume lelaki , poster yg melekap di dinding dan suasana yg agak ..... Bersepah --'

' habistu .... Gambar ni ? '

' yah ! awak ni klau x sentuh barang saya x boleh ke ?! ni bilik saya bukan bilik awak so jangan gatal tangan nak pegang macam macam !! '

' dia ' merampas foto tersebut dan menyimpannya ke dalam laci . Ok fine . Dia mmg marah gila .

' kenapa awak simpan gambar saya dngn namja chingu saya ? ' - aku bertanya perlahan .

PAPP !

' lagi sekali kau mengaku sebagai laura , aku bunuh family kau ! eh lagipun , yeoja dlm gambar tu laura ! yeochin aku ! and aku la namja yg duduk sebelah dia .... FYI , aku takkan pernah anggap kau sbgai yeochin aku la ! yeoja murah ! '

Aku tersentap dngn kata katanya . entah knpa terasa cecair hangat turun dri kelopaknya dn membasahi kesan merah darah di bibir .

' a-awak x pernah anggap saya sbgai yeoja yg mahal . Apa salah saya ?! '

' saya cakap macam ni sbb saya knal couple dlm gambar tu ! yeoja tu saya and namja tu jisoo !! awak tahu apa ?! gambar tu diambil sebelum jisoo tinggalkan saya . haritu jugak dia bagi necklace ni ------ '

Aku menutup mulut . Entah bila aku terlepas ckp tidak tahu . kelihatan matanya sedikit membesar . Mungkin terkejut ?

Laju saja langkahku dihayun keluar . Langit gelap yg disinari kerlipan bintang tidak ku hairan . Yg pasti , aku ingin pergi jauh dri rumah itu .

Kelihatan joshua mengejarku dri belakang . entah knpa hatiku tergerak utk berhenti mengadapnya ttpi fikiranku menghalang .

Aku melintas jalan raya yg lengang .

PINN !

KIM HANEUL ! BEWARE !

AHHH !!

 Diamoniq Love Where stories live. Discover now