New Student

39 4 0
                                    


' haneul ... Sorry eh sebab haritu saya sakitkan hati awak . Sumpah saya x berniat pun ... '

' gwenchanna rae ni - sshi .... Saya dah biasa ... '

' wow ! cantiknya cincin tu ! awak beli kat mana ? '

' eo ? aniyo ..... Namchin saya yang bagi ... Wae irae ? '

' bo ? dah ada namchin lepastu x nak bagitau . Ish ish ish .... Geundae , nuguya ? '

' dia x tinggal sini . Dulu kami meet kat flowers bouquet Shop LA , lpstu dia pindah afrika ... X lama lpstu saya pindah and dpt tahu dia kat korea . Saya dtg sini pun sbb nak cari dia ... '

' wah ... Sweetnyer ~ siapa nama dia ?'

' hong ji soo ... '

Rae ni tersentak .

>>>>>>>>>>>>>>>>

' wait ...'

' siapa dia sebenarnya ? '

' apa kaitan dia dngn rantai diamond tu ? '

Yeah , siapa sangka ? perbualan haneul dan rae ni diintai seseorg

>>>>>>>>>>>

' woi , berhenti kejap ' - joshua

Haneul menoleh kebelakang . sebaik sahaja dia berhenti , 13 org namja mengelilinginya .

' awak nak apa lagi ? saya nak maSuk class . Tolong ketepi . '

' aku cuma nak tahu nama sebenar kau je . Cuba kau cakap . Kalau x aku bunuh kau skarang '

' dipersilakan ' - kataku sambil memeluk tubuh . Malas mahu melihat muka insan di hadapan mataku sekarang .

' kau memang nak mampus ke ? eh , kalau takut ... Pergilah panggil mak bapak kau kat rumah tu . Kesah apa aku ? '

Aku hanya diam . Mataku berair pabila terdengar perkataan ibu . memang aku tidak boleh melupakan gelak tawa mendiang omma dulu .

' let me go .... ' - haneul

' no way .... ' - joshua

PAPP !

aku menahan perit di pipi kanan . Air mataku akhirnya tumpah jua . Rambut pendek ikal bahagian depan menutup wajahku .

' awak x patut buat saya mcm ni .... '

' well , aq dah kata . Bagi tahu identiti kau . Kalau x ... '

' laura anderson . Anak pemilik syarikat terkaya di LA . ditinggalkan kekasih selama 5 tahun setelah tetlibat dlm kemalangan . Ada apa apa lagi ? ' - ?

' oppa ? what are you doing here ? ' - soalku pelik setelah kelibat kai tampak sedang bersandar di dinding .

' follow me , haneul . Lets go away from the bitches around you . '

' d-dae arasseo ... '

Joshua hanya mmandng kai tajam . Mungkin disebabkan oleh hal tempoh hari mereka masih belum berbaik .

' aku ..... X akan ..... Berdiam diri ... '

>>>>>>>>>>>>>

' oppa , apa oppa buat kat sini ? ' - ujarku sambil cuba meronta melepaskan genggaman yg mencengkam kuat lengan mulusku .

' eh , kau dngr sini yeoja . Jangan sesekali kau dekat dengan dia . Klau x ..... kau tahu apa jadi kat rumah nanti '

' errr... Ok ok ... Sekarang ni haneul nak oppa jawab soalan haneul . Knapa oppa datang sini ? '

' dah la ! pergi masuk kelas ... Kalau kau degil , aku bunuh kau sekarang jugak ! "

Aku hanya menunduk dan menjelingnya tajam tanpa pengetahuannya . Rasa menyampah ! suka sangat arah org sesuka hati .

' ha-haneul ... pergi dulu ... '

' cakamman ... '

' w-wae irae ? '

' mianhae ..... '

Aku memandangnya pelik . Tiba tiba sahaja meminta maaf tanpa sbab . setahu aku , semua keKejamannya yg berlaku di atas ku telah pun ku maafkan dari mula .

Kelihatan kai terlebih dahulu mengambil langkah meninggalkan tapak sekolah . Dari sudut belakang , fine ! aku melting T^T

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

' annyeong haseyo , class . Ok today , we gonna have a new friends . He is from LA who is birth in the same hospital with haneul . Before that , yeah ... We should call him . '

Setapak demi setapak dia berjalan masuk ke dalam kelas . Pelajar perempuan lain bersorak gembira . erghh !! rimas , bising , gedik !!

' annyeong haseyo ... jeoneun , oh sehun imnida , ' - sehun

' Ahhh !! handsomenya !! ' - namjoo

' duduklah sebelah saya !! ' - tiffany

' nak number !! ' - yoona

' errr .... ok stop it class !! sehun sshi , you may sit at the back beside that girl '

' arasseo .... kamsahamnida '

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

suasana rehat yg gamat membuatkan aku menjadi tidak selesa . Rae ni tiada bersamaku kerana sibuk dngn latihan gimnastrada di bangunan 3 a . aku hanya duduk mengulang kaji pelajaran di pondok bacaan belakang sekolah

Buku math yg terbuka di riba ku pandang sekilas . Pening ! tambah tu la , pinjam sini la , erghh !

' errr .... Annyeong haseyo .... ' - sehun

' eo ? ' - haneul

' Sehun imnida . Errr .... Tumpang tanya , pejabat kat mana ek ? '

' pejabat .... Jauh dari sini .... Gwenchanna ... Awak ikut saya je la . Khaja '

' jeongmal ? '

' dae ... '

Aku hanya berjalan mengiringinya . Bau perfume lelaki yg dipakainya membuatkan wajahku membahang malu . Dengan style rambut
( multipedia ) Yg Match dngn rupa paras dan warna uniform sekolah cukup membuatkan semua pelajar yeoja menggila .

' errrr .... Nma awk siapa ? '

' naega ? kim haneul ... macam miss bomi tell tadi , we born at the same hospital . '

' ouh .... Berapa lama awak sekolah kat sini ? '

' ermmm ..... Hampir 2 bulan .... '

' actually , i have something to tell you'

' what is that ? '

Aku memandang wajahnya yg tampan itu . Sehun mengunci pergerakanku di dinding dan mendekatkan wajahnya .

' wh-what are you doing ? '

---------

' did you ....... remember me ?

 Diamoniq Love Where stories live. Discover now