mysteryous green note

39 5 0
                                    

' yah haneul - ah ! semalam awak pergi mana hah ?! - sehun menggoncang tubuhku kuat . Nasib baik skarang waktu rehat , kalau x .... Dah lama aku tibai dia ....

' tak pergi mana mana pun .... '

' did you know that i and kai search you everywhere ? where did you went yesterday night ? '

' eobseoyo ... Dah dah ... Jom rehat ... Saya lapar '

>>>>>>>>>>>>>>>>

aku termenung sendirian . Tidak tahu ingin berkata apa . Hal semalam masih terngiang ngiang di ruang fikiran .

------

' k-kau siapa s-sebenarnya ? '

' k-kenapa kau m-mengaku yg kau ni laura ? '

' y-yeoja murah ! b-berambus !! '

' a-aku x nak tngok m-muka kau esok kat k-kolej !! '

--------

' hmmm ~ ' - satu keluhan berat dilepaskan ... Kenapa aq asyik teringatkan kata kata yg dihamburkan smalam ? apakah aku mencintainya ? not ! tapi .... Dia buatkan aq teringat dekat ..... Insan itu .... Ya , hong jisoo ...

' jisoo - ah , yah neon-eodigayo ? '

Aku memandang sehun yang sdg sibuk melapah ayam goreng berempah yg dibeli dari kantin . Berselera sungguh . Perlahan lahan aku meninggalkannya bersama member lain dan berlalu pergi dari situ ...

>>>>>>>>>>>>>>>>>

' woi yeoja ! kau tak payah nak berlakon jadi laura la ! joshua sunbaenim tu tak hingin pun dkat pelacur macam kau !! '

' tah ! tak setaraf langsung !! dah la nerd !! rambut pendek pulak tu !! '

' cermin mata besar !! guys , i think we should call him as a bitch ! hahahahahahahahhahaaha !! '

' nah rasakan !! '

ZASS !!

aku menahan perit di kesan torehan gunting di dahi . Sakitnya bkn kepalang . Ya , itulah perkara bodoh sebahagian dari hidup . Dihina , dicaci , dimaki , dibuli , ditudh dan didera . Hampir kesemua pelajar di kolej itu mengeji aku dngn teruk .

Aku berlari ke loker sekolah . Air mata jatuh bercucuran . aku rasa diantara dua . Sakit di hati dan terasa sakit di dahi .

Sapu tangan pemberian jisoo yg tertera namaku dngnnya ku sapu pada bahagian luka tersebut . Nasib baik tidak terlalu dalam . Hanya torehan saja .

sapu tangan merah jambu cair habis lenjun di basahi darah . Aku hanya perlu bersabar . Mereka belum kenal siapa kim haneul yg sebenarnya .

PAP !

dalam aku sdg menyelongkar loker sekolah , satu kertas bersampul hijau jatuh tpt di hujung kaki . Digapai objek tersebut dan berlalu pergi ke taman bunga belakang bangunan kolej yg boleh menghilngkan tekann .

<<<<<<<<<<<<<

saya tahu awak bersedih sekarang . Jangan risau ... Saya akan selalu jaga awak . Maybe saya ni kejam dimata awak tapi saya sangat sayangkan awak .

<<<<<<<<<<<<<

aku menutup ' surat misteri ' itu dan menyeka sisa air mata di pipi . Fikiranku bercelaru . Aku hanya ingin org yg aku sayng .... Jisoo .

' j-jisoo ... Neon - eodiga ? i need you , now ! saya sakit kat sini .... Maybe sekarang awak dah lupakan saya ... Knpa diorg x nak percaya yg saya ni laura ? LAURA ANDERSON , ANAK PEMILIK SYARIKAT TERKAYA DI LA !!'

' kalau aq tahu smua ni akan terjadi , lebih baik aku mati .... Ya , itu la jalan untuk berjumpa dngn omma ... '

' omma , wait for me there . I will come in soon '

' semua org dah x sayangkan laura ... rae ni , kau pergi mana ? dua minggu kau x datang ... kalau kau dah pindah ... Knpa tak bgi tau aku ? paboya !! '

' h-hong ji soo .... '

aku membaling batu tepat ke dalam kolam ikan . Gelombang air yg bergelora sama dngn keadaanku sekarang . Bukan air tetapi masalah !

' aku benci kau joshua !! ahhh !! '

beg sekolah dicampakkan ke tanah sekuat hati . Kalbu ku benar benar luka parah . Hampir melebur .

Air mata laju saja turun membasahi pipi . aku malas untuk menyekanya supaya org tahu bahawa kehidupanku begitu malang sekali .

' jisoo .... I miss you ~ '

KAU BUAT APA KAT SINI ? KAN AKU DAH KATA SEMALAM . AKU X NAK KAU KACAU TEMPAT AKU AND AKU TAK NAK TENGOK MUKA KAU LAGI !!
aku menghadap kebelakang . Sah ! aku dikelilingi oleh mereka .

' p-puas ? puas ke ? sebarkan berita palsu yg aq ni pelacur ? puas ke hah ?! '

' hahhhaha .... Yup , puas sangat .... seronok beb tengok kau sengsara ... '

PAP !

' sakit ? sakit kan ?! macam tu la hati aq sekarang ... ' - aku menampar sekuat hati di pipi kirinya . Matanya berjegil kemerahan . Tersembul urat di lengan mnahan geram .

' berani kau lempang aku ?! aku bunuh kau ! '

perlakuan joshua terhenti pabila aku memotongnya .

' dipersilakan . keluarkan pisau kat dlm jaket baju awak tu ! biar saya ikut omma saya kat sana !! awak mmg nak saya mampus kan ?! ini la waktunya !! bunuh la sekarang !! '

joshua tergamam . Mungkin terkejut dngn tindakanku ? segera aku membelakanginya .

' tolak aku .... just push me and i will died forever ! i want to meet my beloved mother There ... ' - aku berkata demikian seraya menunduk .

Tali reben yg Mengikat sanggul ku lepaskan . Terjurai rambut panjang berikal di bahagian bawah . Hairband putih turut aku lurutkan . Cermin mata aku tanggal dan mematahkannya . kelihatan mereka agak terkwjut di belakang . Mungkin terkwjut dngn kecantikanku ?

' saya dah .. Sedia ..just push me,joshua ! '

>>>>>>>>>>

Terasa tanganku direntap kasar dari belakang membuatkan aku masuk ke dalam dakapan insan tersebut . Kami bertentang mata buat seketiKa ..

' kau dah gila ke ? aku mana pernah bunuh orang '

aku hanya diam membisu seraya melepaskan pautan di dada nya .

' kenapa awak tak bunuh saya ? takut ? saya dh tak nak hidup lagi .... Buat apa saya hidup kalau semua org benci dngn kehadiran saya ?! saya mmg dilahirkan untuk diseksa seumur hidup ! '

Aku menarik kasar rantai diamond biru di leher . Ku genggam rantai tersebut sekuat kuatnya .

' r-rantai tu .... ' - joshua sedikit terkejut .

' please jaga rantai ni kalau saya tak ada ... '

rantai diamond bertukar tangan . Aku mengatur langkah menuju ke kawasan kolej . Kini , aku hanya beruniform sekolah , rambut panjang berikal tanpa diikat seperti selalu Dan tidak berkaca mata . yeah ... Like a gorgeous queenka .

<>>>>>>>>>>>^

' L-laura ..... Laura ..... Rantai ni ..... Laura ....... ' - joshua

<<<<<<<<<<

' hhaha .... Akhirnya , kau sedar juga joshua kebenarannya .... Haneul adalah ... Yeoja yg kau rindui selama ni .... kim haneul is laura anderson ' - ?

 Diamoniq Love Where stories live. Discover now