Memory

53 5 0
                                    

> rehat <

Tidak kusangka yg kedatanganku disambut hebat ... Dan semakin ramai student yg ingin berkawan seraya menjadi rakanku .

aku berjalan menyusuri laluan maklumat kokurikulum .

' maklumat baru .... '

aku menggeleng perlahan . Sememangnya aku sudah bnyak tertinggal krna sudah 3 hari tidak hadir ke sekolah .

bersyukur juga krna sepanjng hari itu telah membuatkan hubungan kekeluargaan kian erat .

H-HANEUL ?

aku berpaling .

shin rae ni ? Oh sehun?

' rae ni ? Sehun ? '

Tubuhku dipeluk kemas . aku berundur setapak ke belakang kerana hilang sedikit keseimbangan .

' k-kenapa ni ? '

' haneul , jeongmal mianhae !! kitorg tinggalkan kau ! mianhae ! kitorg x dpt jdi kawan untuk kau ! '

Aku membalas pelukan mereka . Senyuman diukir ikhlas .

' gwenchanna .... btw , rae ni - sshi , kau pergi mana ha ? dua minggu tak datang , and awak sehun .... last , knapa awak merajuk ? '

rae ni dan sehun tergelak kecil .

' aku kan ada khusus kat jepun ... Khusus kepimpinan dan majlis orientasi pelajar kolej . i'm sorry because i didn't told the things to you early .. ' - rae ni

' it is okay ... And you sehun ? ' - aku berpeluk tubuh dan membuat muka ala ala merajuk .

' aigoo , dia ni la ... I just joked at that time ... Tapi x sangka pulak awak ambik hati .... Mianhae ' - sehun bermain jarinya seraya membuat muka 10 $ .

Kami bertiga ketawa mengekek .

' eh haneul , ko tau x ... Sumpah aku cakap ... Ko mmg cantik gila ! first , aku ingatkan ko new student , tapi bila tngok betul betul ... Baru perasan yg tu kau ... Sumpah wei , ko mmg cntik ... apa rahsia ko ? kongsila sikit ... ' - raeni

' eh ko ni ... Actually , oppa aku yg bawa aku pergi saloon malam semalam ... '

' bo ?! bukan ke kai .... ' - mata sehun membulat

' dia dah berubah ... Baru aku sedar yg oppa aku tu handsome and charming .. Auww ~ ! '

' jealous nye ... Kau cantik la , haneul '

Muka ku membahang malu .

Rambut blonde panjang berikal bawah , wajah yg putih dan mata Biru gelap seakan akan mata insan kacukan arab yg tirus dan bibir manis merah jambu .

' kembang , kembang ... sehun , dia dah kembang la kena puji lebih .. ' - usik rae ni ... Sehun hanya menahan ketawa .

Aku ... Terharu ....

ini lah perasaan yg aku tunggu selama ini ..

Kasih sayang ... Dari ... rakan rakan sekolej ...

>>>>>>>>>>

' eh korang , aku nak pergi library jap. Ada something urgent ... Nnti korg msj la kat mana korg duduk nnti eh ?'

' arasseo .... See ya ? ' - sehun

' annyeong ~ ' - rae ni

Aku hanya membalas dngn senyuman

_____________________

' joshua , kau masih tetap dengan keputusan kau ke ? ' - wonwoo

joshua hanya diam membisu

' guys .... I think ... We need to inform to him ... ' - hoshi mula bersuara .

 Diamoniq Love Where stories live. Discover now