Isi hati

32 3 0
                                    

Kai mengesat matanya yg terasa silau dek pancaran sang suria di pagi hari . Matanya melilau keadaan sekeliling .

perlahan lahan dia menoleh ke arah haneul . Keluhan kecil dilepaskan .

' palli ireonayo .... '

Kai mengusap kepala haneul lembut dan mengatur langkah menuju ke restroom untuk membersihkan dirinya .

( kai ada bawak baju spare waktu nak melawat haneul semalam ... So , dia just bersihkan diri kat hospital je )

>>>>>>>>>>>>>>

' KENAPA ?! '

Frame gambar cinta hancur berderai dibaling tepat ke dinding .

Dia menunduk lemah . Air mata berjurai tanpa henti .

Sebak !!

' haneul ...... Please ..... Aku nak tngok kau gembira macam dulu .... '

' i love you ... But why not you receive my love ?! '

' aku benci kau !! '

Dia terduduk di lantai . Tangisannya semakin kuat . Sakit sungguh pabila mengenangkan rakan baik nya yg selalu ceria bertukar muram hampir sepanjang hari .

' aku sayang kau ... '

air mata dikesat perlahan dngn belakang tangan . lantas jaket kulit diambil dan langkah diatur langsung menuju ke hospital Dngn kenderaannya .

( readers rasa siapa ? )

>>>>>>

' haneul ! '

Pintu wad dibuka kasar dari luar .
Dia berharap yg buah hatinya sudah sedar tetapi .... Meleset teruk .

Masih sama .

Pandangannya tertunduk lemah . Perlahan lahan tubuh kaku itu dihampiri .

Kerusi kecil beroda ditarik perlahan .

' kenapa kau .... Buat aku terseksa ? '

' pernah kau fikir ? macam mana perasaan aku ? mianhae because i can't be your best friend but ... I love you so much ... '

Muka diraup berkali kali . Air mata ditahan seksa . Pedih hati melihat rakan sendiri terlantar kaku di hospital !!

seseorg terkejut . Pengakuan sehun cukup memeranjatkan . Tidak menyangka bahawa sehun turut menyimpan perasaan terhadap buah hatinya .

CLICK !!

sehun menoleh .

' sehun ? what are you doing here ? '

Kai mengeringkan rambut dngn tuala kecil . Rembesan air yg memercik di merata tempat membuatan dia kelihatan begitu tampan .

' eobseoyo .... Just , visiting my cr---- i mean ... Friend ... it's pitty ... ' - sehun

' oUh ..... ' - kai

Kai mengambil tempat di birai katil . Pandangannya hanya tertumpu pada rakannya yg dilanda kesedihan .

' kai .... Kau rasa , bila dia boleh sedar? ' - sehun

Sehun bertanya lembut . kai memandang sehun sekilas sebelum matanya berhwnti di wajah mulus haneul yg pucat lesu .

' mollayo ..... Rileks , maybe ...
Buah hati kau ni akan sedar tak lama lagi ' - kai

 Diamoniq Love Where stories live. Discover now