~ Matildas perspektiv: ~
Det välkända irriterande ljudet nådde mina öron. Suckandes sträckte jag mig efter mobilen och stängde av alarmet. Jaha ännu en dag i helvetet så kallad skolan. Jag reste mig motvilligt upp från den varma sängen. Fötterna tryckte jag ner i ett par gosiga tofflor och styrde mina steg ner för trappan och in i köket. Som vanligt låg det en lapp på köksbordet om att mamma hade åkt till jobbet tidigt och förmodligen jobbar sent och att de finns mat i kylen. Jag öppnade kökshyllan och tog ut ett glas som jag fyllde med apelsinjuice. När juicen var slut ställde jag in glaset i diskmaskinen och begav mig upp till mitt rum. När jag kom in till mitt rum gick jag fram till min mini WIC för att välja en outfit för dagen. Det fick bli ett par svarta tajta jeans med hål på knäna och en adidas tröja (bild där uppe). När kläderna var på tog jag fram mitt smink och satte mig på golvet framför min helkropps spegel. Sminket bestod av concealer, bronzer, mascara och ett läppbalsam.
När jag var klar gick jag in till badrummet där jag borstade mina tänder och utförde mina behov. Sen grabbade jag min Vans ryggsäck och la ner min dator och lite böcker. När min väska var packad och klar styrde jag mina steg ner till hallen där jag satte på mig ett par svarta timberlands, min gröna bomberjacka och en halsduk. Jag öppnade ytterdörren och gick ut i februari kylan. Jag låste efter mig och styrde mina steg mot busshållplatsen. Väl framme vid busshållplatsen stod som vanligt Omar där. Jag sneglade lite diskret på honom. Han hade blicken fäst nere i telefonen. Bussen kom och jag klev på efter Omar, blippade mitt kort och satte mig på ett ledigt säte i mitten av bussen ungefär.Förlåt för ett ganska kort kapitel men jag var tvungen att skriva om de för allt jag hade skrivit försvann så blev lite irriterad. Men jag hoppas ni gillar de en då kanske lite tråkigt men man måste ju börja nån stans.
YOU ARE READING
Worthless | o.r (pausad)
Fanfiction"Jag älskar dig" viskade han svagt fram och tog tag om hennes kalla avslappnade hand. Han strök med tummen över hennes handrygg och flyttade blicken till hennes ansikte. Ögonen var stängda och hennes bröstkorg lyftes sakta upp och sjönk ner igen vil...