2.1

71 4 2
                                    

~ Matildas perspektiv: ~
Jag stirrade ut genom fönstret och såg allt ifrån träd till människor susa förbi.
En tung suck lämnade mina läppar och en ensam tår rann ner för min kind som jag snabbt torkade bort. Efter ett litet tag stannade bilen framför mitt hus. Jag klev ut och styrde mina steg upp för uppfarten och fram till dörren. Jag hörde hur dom andra gick bakom mig när jag satte in nyckeln i nyckelhålet. Utan att säga ett enda ord gick jag in i huset tog av mig min jacka samt skor och gick upp till mitt rum. Väll inne på mitt rum slängde jag mig på den bäddade sängen och lät tårarna rinna. Det har gått en timma och jag saknar honom redan så mycket att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Jag pressade hårt ner mitt ansikte i en av kuddarna och skrek. Skriket blev dovt av kudden men jag skulle tro att det hördes ända ner ändå för jag hörde snabba fotsteg i trappan. Personen öppnade min dörr försiktig.
"Tilda?" Sa rösten försiktigt.
Personen stängde sakta dörren igen och tassade fram till mig. Jag kände hur sängen sjönk ner lite på den högra sida och jag chansade på att personen hade satt sig ner.
"Allt kommer bli bra! Tiden kommer gå fort och snart är han här igen! Okej" sa personen som jag nu hörde var Ogge. Han strök mig lugnande över ryggen.
"Men jag vill ha honom här nu" sa jag mellan tårarna.
"Jag förstår det men jag vet att han gjorde allt för att inte behöva åka" sa han.
"Han ringde till mig dagen innan ni träffades och berättade att han skulle åka, han var helt förtvivlad" fortsatte han. Sen blev allt tyst, jag låg i min säng på mage med huvudet nertryckt i en kudde och Ogge satt på sängens kant och strök sin hand över min rygg.
"Jag älskar honom" sa jag plötsligt och tittade upp mot Ogge. Han log mot mig.
"Man märker det" sa han
"Och tro mig han älskar dig också! Det kan man se på flera mils avstånd" forsatta han och jag log.
"Så fort man är med honom har han pratat om dig" sa han och log mot mig.
"Kom" sa han efter ett tag och sträckte ut båda sina armar. Jag krånglade mig in i hans famn och han kramade om mig.
"Han är tillbaka snart" viskade han och gungade oss lätt sida till sida.
"Men du har du öppnat paketet du fick av honom?" Frågade Ogge efter ett tag och jag skakade på huvudet.
"Jag springer ner och hämtar det" sa han och jag nickade. Snabbt var han ute ur mitt rum och snabbt var han tillbaka med paketet i handen.
Han räckte mig paketet och jag tog emot det. Sakta började jag att knyta upp snöret och riva bort pappret. Framför mig låg det två saker i en liten kartong. Den ena saken var en ram jag lyfte försiktigt ut ramen och vände på den så jag kunde se vad det var för bild i. På bilden var det jag och Omar när vi var på Gröna Lund. Vi satt i den båt liknande saken man sitter i när man åker kärlekstunneln och kortet hade tagits precis när Omar hade kysst mig. Jag log mot bilden och av minnet. Nästa sak var en svart liten ask. Jag tog försiktigt upp den och öppnade locket. I asken låg ett berlockarmband i silver. På armbandet satt det fyra berlocker. Ett infinity tecken ett hjärta en cirkel som ordet kärlek var ingraverat på och tillsist var det ett O och ett M som satt ihop. Ogge hjälpte mig att knäppa på mig armbandet och jag log stort. Sist i kartongen låg det en lapp jag tog upp den och började läsa.

Hej beauty!
Hoppas du mår bra även fast jag inte är där. Jag önskar så att jag kunde vara där med dig just nu. När du läser det här sitter jag säkert på planer och tänker på dig. Och jag lovar jag saknar dig så att det gör jävligt ont. Just nu när jag skriver det här är klockan 02.30 samma dag som jag åker. Du ligger och sover men jag kunde verkligen inte somna. Bara av att tänka på att jag faktiskt åker om några timmar får mig att vilja stanna tiden här och nu. Jag vill inte lämna dig! Att jag inte kommer få se dina vackra ögon eller få se ditt fina leende eller få höra ditt underbara skratt eller att få känna dina läppar mot mina. Det gör så jävla ont. Att jag inte kommer känna din närvaro på två månader. Jag kommer sakna varenda liten millimeter av dig. Jag kommer sakna dina läppar ditt skratt ditt leende din hud mot min. Och för att jag älskar dig så mycket ville jag ge dig något speciellt. Tavlan eller ja bilden i tavlan fick du faktiskt av Becca när vi var på grönan men när vi sa hejdå utanför ditt hus glömde jag bort att jag höll i påsen så jag fick med den hem. Men det blev ju en ganska bra present eller hur? Och armbandet!Du kanske vill veta vad dem olika berlockerna betyder? Efter som du inte kan svara så får du veta det varesig du vill eller inte! Okej så infinity tecknet de betyder att jag alltid vad som än händer kommer älska dig! Hjärtat betyder att du har mitt hjärta i dina händer du har liksom fångat det om du förstår hur jag menar! Cirkeln med ordet kärlek ingraverat betyder att min kärlek till dig är som en sluten cirkel. Ingenting kan öppna cirkeln så att kärleken försvinner! Och tillsist O:et och M:et står för våra namn. Omar och Matilda! Glöm inte att jag älskar dig över allt annat! Vi ses snart!
Din Omar!

Jag kände hur tårarna rann ner för mina kinder. Inte bara utav sorg utav lycka också.
"Jag går ner till dom andra kom ner när du är redo" sa Ogge och reste sig upp och gick ut ur mitt rum. Jag tog några djupa andetag och kramade om brevet.
"Min fina Omar! Jag älskar dig också!" Sa jag tyst för mig själv. Jag ställde tavlan på mitt sängbord och brevet la jag i den översta lådan innan jag reste mig upp från sängen.
"Vi ses snart" viskade jag innan jag stängde dörren in till mitt rum och gick ner till dom andra.

***
Videon Omar la ut på Instagram när han träffade sin morbror igår gjorde seriöst min dag! Blev så jäkla glad av att se honom så lycklig! 😊

Worthless | o.r (pausad)Where stories live. Discover now