~ Matildas perspektiv: ~
Jag tittade på klockan den visade 18.37. Jag borde kanske göra nåt att äta. Jag gick ner till köket och kollade i kylen. Det var i princip tomt. Jag suckade och öppnade frysen där jag hittade en billys pizza som jag la in i micron. Jag tog upp mobilen ur fickan och tittade igenom instagram, Twitter och lite så. Jag hoppade till av de plötsliga ljudet från micron, pizzan var klar. Jag fixade i ordning pizzan och lite vatten sen gick jag in till tv rummet och slog på tv:n. How I met your mother visades på tv:n och jag la nöjt ner tv-dosan. När ungefär halva pizzan var upp äten kände jag mig mätt och belåten. Men en lite känsla av att jag skulle ha struntat i att äta gnagde i mig. Jag försökte slå bort tanken och koncentrerade mig på tv:n istället.
När klockan slog 23.30 bestämde jag mig för att hoppa i säng. Mamma hade kommit hem för en halvtimme sen men gick raka vägen in i sitt sovrum. Jag stängde av tv:n och gick upp för trappan, svängde höger och öppnade dörren in till mitt rum. Jag tittade på min spegel bild. Jag såg en kort tjej -163cm kort om man ska vara exakt- med ganska långt lite halvt lockigt brunt hår, en för stor långärmad tröja och ett par mysbyxor. Jag suckade lite och drog handen genom mitt hår. Varför finns jag ens på denna jord? Med den tanken i huvudet kröp jag ner under täcket, släckte lampan och blundade.Nästa morgon vaknade jag av ljuset som trängde sig in genom gardinerna. Jag öppnade ögonen men stängde dom snabbt igen då ljuset typ bländade mig. Jag öppnade återigen mina ögon och lät dom vänja sig vid det starka ljuset innan jag tog upp min mobil. 10.30 stod det med stora siffror på låsupp skärmen. Jag drog tummen över skärmen och slog in den fyr siffriga koden, gick in på instagram och sen Twitter. Efter kanske fem tio minuter reste jag mig upp ur sängen. En rysning for genom mig när mina bara fötter nuddade det kala trägolvet och jag huttrade till. Jag tassade fram till min garderob och tog ut ett par haremsbyxor och en tröja. Håret satte jag upp i en messy bun mitt på huvudet. Jag gick ner till köket och gjorde en kopp te som jag tog med mig in i tv rummet.
Klockan slog 22.00 när jag la mig ner i sängen för att sova, det var söndag vilket innebar att det var skola i morgon. Jag hade inte gjort något alls mer än att ligga och kolla serier/filmer och pluggat lite på hela helgen. Jag suckade och släkte lampan. Jag stirrade upp i tacket och sakta trängde sig en tår fram och gled ner för min kind. Det dröjde inte länge innan den fick sällskap av flera. Jag satte mig hastigt upp i sängen och andningen blev svårare, hjärtat dunkade hårt i bröstet och det flimrade till lite då och då framför ögonen. Panikattack! Jag ville skrika men höll tyst. Jag drog händerna igenom håret och försökte andas normalt. Det var inte första gången jag fick en panikattack så jag visste hur jag skulle hantera det. När jag lugnat ner mig lite reste jag mig upp från sängen och gick in till badrummet. Jag sköljde ansiktet, lyfte upp huvudet och mötes av min spegelbild. Jag såg helt förstörd ut. "du är så jävla ful" sa rösten i mitt huvud. Sakta men säkert började tårarna komma igen. Snabbt öppnade jag badrumsskåpet och rotade runt för att hitta det jag sökte efter. Jag hittade det ganska snabbt då det låg på sin vanliga plats gömt bakom en kartong med något i. Jag tog fram det väl igenkända rakbladet, sjönk ner för väggen och drog upp ärmarna på min tröja. Jag sate rakbladet mot min vänstra under arm och drog ett snabbt drag. Det sved till men smärtan var skön. Jag drog ett till och ett till. För varje nytt drag jag gjorde blev det djupare och djupare. Jag slängde iväg det blodiga rakbladet när det elfte draget var gjort. Jag luta huvudet mot väggen och slöt ögonen.
Heej Guys! Hur mår ni? Själv mår jag väl lite sådär har varit hängig väldigt länge plus att jag har väldigt mycket ångest. Så de e lite jobbigt men men. Hoppas ni mår bra iallafall! Nu börjar ju skolan snart vissa har kanske till och med börjat?! När började/börjar ni? Jag börjar på tisdag tror jag har inte världens koll hehe! Men killarna har ju också sagt att de ska komma ny musik denna månad hoppas de e Buzzkill! Här var iallafall ett kapitel hoppas ni gilla det så får ni ha en fortsatt trevlig morgon/dag/natt! <3
YOU ARE READING
Worthless | o.r (pausad)
Fanfiction"Jag älskar dig" viskade han svagt fram och tog tag om hennes kalla avslappnade hand. Han strök med tummen över hennes handrygg och flyttade blicken till hennes ansikte. Ögonen var stängda och hennes bröstkorg lyftes sakta upp och sjönk ner igen vil...