~Matildas perspektiv:~
Med snabba steg tog jag mig fram i det varma vädret. När jag såg Omars hus snabbade jag på stegen lite. Det var fredag idag och vi hade studiedag från skolan. Omar och jag hade bestämt oss för att baka. Vi hade hittat på nånting varje dag denna vecka. Och det stack till lite i bröstet varje gång jag tänkte på att han ska åka på måndag. Jag märkte hur jag helt plötsligt stod utanför hans dörr så jag höjde handen och ringde på. Snabba steg hördes inifrån innan låset vreds om och dörren gled upp. Jag sprack upp i ett leende när jag såg den svart/rödhåriga pojken framför mig.
"Hej!" Sa han och drog in mig i sin famn. Jag mumlade ett hej mot hans axel innan vi släppte taget. När skor och jacka var av gick vi in i köket.
"Vad ska vi baka då?" Frågade jag och slog mig ner på en av stolarna som stod runt det vita bordet.
"Chokladmuffins?" Frågade han och jag nickade med ett leende på läpparna.När alla ingredienser var fram plockade och ett recept var uppletat var vi redo att börja.
"Okej börja med att sätta på ugnen på 225 grader" läste jag från receptet och Omar satte på ugnen.
"Sen ska vi vispa ägg och socker" fortsatte jag och ställde mig bredvid Omar. Vi knäckte i två stycken ägg och hällde i 1 dl socker. När äggen och sockret var vispat hällde vi i mjölken och margarinet. När allt var blandat och klart började vi ställa ut muffinsformar. När muffinsarna äntligen stod i ugnen och det resterande av smeten var uppätet lutade vi oss utmatat mot köksön. Vi stod där en stund innan jag ändrade position och hoppade upp på köksön. Låten talk that talk av Rihanna började spelas ur högtalarna och vi sjöng med."One and two and a three and four
Come on let me know if you want some more
You know what i like, now get right
Boy talk that talk to me all night
Yeah boy i like it yeah boy i like it
Love it when you talk that talk to me yeah
Yeah that talk to me yeah
Love it when you talk that talk to me, yeah"Vi tittade på varandra och brast ut i skratt. När vi hade lugnat ner oss lite och slutat skratta satt vi bara där -eller ja Omar stod men jag satt- och tittade varandra i ögonen. Ett leende var placerat på minna läppar ett äkta leende. Helt plötslig tog Omar några få steg fram så han stod precis framför mig. Han tog ytligare ett steg och nu stod han så nära att jag kände hur hans andedräkt puffade mot minna läppar. Efter som jag satt på bänken och han stod upp så var vi i ungefär samma längd.
"Du har något där" mumlade han och höjde sin hand och tog bort något -som jag antog var smet från muffinsarna- precis vid min underläpp. En pirrande och konstig känsla träffade min mage och jag tittade nervöst ner på mina händer som låg i mitt knä. Jag bet ett löst tag om min läpp och började pilla på armbandet som jag hade på min högra handled. Jag kände hur Omar tog ett löst grep om min haka och lyfte mitt huvud uppåt så jag tittade honom in i ögonen igen. Sakta lutade han sig framåt och pressade sinna läppar mot mina. Våra läppar rörde sig i synk och Omar flyttade sina händer till mina kinder och jag la mina i hans nacke. Efter ett tag kände jag hur Omar slickade på min underläpp. Jag fattade vinkeln och öppnade munnen och snabbt blev den lilla oskyldiga kyssen till hångel. Omar flyttade sina händer till min svank och hans fingrar nuddade min bara hud emellan mina byxor och tröja -då min tröja hade åkt upp en liten bit- och huden brände till där hans hud hade nuddat min. Jag pillade lite lätt med hans nackhår och tröck honom om möjligt ännu närmre. Jag kände hur hans händer slank in under den gråa hoodien som jag hade på mig. Jag började pilla på kanten av hans T-shirt och han drog ifrån och drog av sig den. Jag smekte lätt hans mage med mina fingertoppar. Han började att lämna kyssar på mitt käkben och ner för min hals. Ett tyst stön for ur min mun när han träffade min weak spot och han började nafsa lite där och om jag inte tror fel lär det nog bli ett sug märke. Precis när han skulle dra av mig min hoodie blev vi avbrutna av ett pipande ljud och vi båda hoppade till av det plötsliga ljudet men insåg snabbt att det var alarmet till muffinsarna. Jag stängde snabbt av alarmet och Omar gick till ugnen och tog ut plåten med muffins på."Killarna undrar vilken tid vi ska åka imorgon" frågade Omar och tittade upp från mobilen i hans hand.
"Det öppnar väl tio så kanska elva?" Svarade jag och han nickade. Vi skulle åka till grönan imorgon vi tänkte göra någonting allihopa innan Omar skulle åka. Plötsligt plingade min mobil till och jag sträckte mig efter den. Ett sms från Rebecka hade rullat in och jag låste upp mobilen för att läsa det.Beccis👅😍
18.45
Taggaaa grönan i morgon då!!<33Tildis😍👅
18.46
Jaa taggaaa!!<33
Vi ska mötas 11 imorgon btwBeccis👅😍
18.47
Veet:))Tildis😍👅
18.47
Så du e me Sandman? 😏Beccis👅😍
18.48
Ja men inge "😏"
Och du då? Du har ju varit med Omar hela veckan😏Tildis😍👅
18.49
Ja men de e bara för att han åker på måndag.
Vad gör du och ketchup dåå?😚Beccis👅😍
18.49
Allvarligt? Ketchup?
Vi gör inte så mycke du och Omar dåå?😚Tildis😍👅
18.50
Tittar på how i met your mother!!🙌🏼Beccis👅😍
18.51
Bästa!!🙌🏼Beccis👅😍
18.51
Ey kalla mig inte ketchup👿 //FelixTildis😍👅
18.52
Sorry not sorry ketchup✋🏼"Vad ler du åt då" skrattade Omar och jag la ner mobilen och vände blicken till honom.
"Felix och Becca" sa jag och visade honom konversationen. Ett litet skratt for ur honom.
"Kom" sa han sen och höll ut armarna. Jag hoppade lite närmre honom och la mig i hans famn. Han kysste min tinning och kramade om mig hårt. Här skulle jag kunna stanna för alltid.***
Oklart.
YOU ARE READING
Worthless | o.r (pausad)
Fanfiction"Jag älskar dig" viskade han svagt fram och tog tag om hennes kalla avslappnade hand. Han strök med tummen över hennes handrygg och flyttade blicken till hennes ansikte. Ögonen var stängda och hennes bröstkorg lyftes sakta upp och sjönk ner igen vil...