1.9

78 4 2
                                    

~Matildas perspektiv:~
Jag vaknade av att solen lös rakt i mitt ansikte och jag gnydde till. Sakta öppnade jag ögonen och sträckte mig efter min mobil. 09.30 visade den digitala klockan. Jag la ner min mobil bredvid kudden igen och satte mig upp i sängen. Jag reste mig upp och styrde mina steg ut ur mitt rum och ner för trappan. Som vanligt hoppade jag över sista trappsteget innan jag gick in i köket. När jag kom in i köket fick jag minst sagt en chock. På köksön stod det en svart kartong med ett silvrigt snöre knutet runt. Jag gick fram till köksön och såg en lapp som det stod Matilda på. Jag vecklade ut lappen och började läsa.

"Godmorgon finaste! Jag kommer och hämtar dig kl 19 ikväll. Jag tänkte vi kunde äta middag som avslutning på denna vecka! Jag tänkte att du kunde ha på dig det som ligger i lådan om du vill förstås! Vi ses i kväll //Omar

Med ett leende på läpparna och ett nyfiket ansiktsuttryck la jag ifrån mig lappen och öppnade lådan. I låda låg nånting svart och mjukt. Jag tog sakta ut det svarta tyget och vek ut de.
"Nä du skämtar?!" Sa jag tyst och chockat för mig själv. I mina händer höll jag nämligen klänningen jag hade kollat på inne på Zara tidigare i veckan. Den klänningen som kostade 785 kr.
Klänningen var svart med långa ärmar och lite högre krage. På framsidan av klänningen var det silvriga pärlor som bildade ett mönster.

När klockan slog 17 bestämde jag mig för att gå och ta en dusch. Jag reste mig upp från soffan och gick upp till badrummet. Väl i badrummet tog jag av mig mina kläder och gick in i duschen. Jag hoppade till när det kalla vattnet träffade min bara kropp men slappnade snabbt av igen när det blev varmt. Jag tvättade mitt hår samt kropp och gjorde de man gör i duschen helt enkelt. När jag var klar virade jag en vit handduk runt kroppen och gick in till mitt rum där jag satte på mig rena underkläder och en stor tröja. Sen satte jag mig vid mitt sminkbord och kopplade in plattången. Medans jag väntade på att den skulle bli varm blåste jag håret torrt. När plattången var varm började jag Platta mitt vågiga hår. När håret var plattat började jag med sminket eftersom jag inte var proffs på smink fick det bli en enkel och naturlig sminkning med lite concealer, ögonbryn, eyeliner, bronser och ett par naturliga fransar. När jag var klar var klockan ungefär halv sju så jag satte på mig klänningen. Jag tittade mig i spegeln och mötte en kort brun hårig tjej med en vacker klänning på kroppen. Jag kunde inte förstå varför han köpte en sån dyr klänning till mig. Jag kunde inte förstå något av det här som har hänt. Jag väntar bara på att jag ska vakna upp och inse att allt bara var en dröm. För det är precis vad det känd som. En dröm. Som jag aldrig ens skulle våga tänka mig. Jag menar jag är ju bara den där fula och tjocka tjejen som blir mobbad. Varför skulle han bry sig? En suck lämnade mina läppar och jag gick snabbt bort från spegeln. Jag satte mig på sängen och öppnade ask appen då jag hade lite tid över.

Hur mår du?
Bra! hur mår du?

Kär
Vet inte

Bästa vänner?
Oscar, Ogge, Felix, Becca och Omar

Love ya! Oscarmolander
❤️❤️

Boo❤️ Felixsandman
❤️❤️

Älskar dig❤️ Oscarenestad
❤️❤️

Bästa du! Älskar dig❤️ Beccalind
Du är bäst❤️

Atmb?
Ska på middag

Worthless | o.r (pausad)Where stories live. Discover now