~ Matildas perspektiv: ~
- Matilda, hörde jag mammas röst säga.
Jag öppnade sakta ögonen och såg att mamma satt på säng kanten.
- godmorgon, sa hon och strök mig över håret.
- godmorgon, hur mycket e klockan?, frågade jag.
- klockan är 08.10 jag tänkte att vi kunde gå till ett café och äta frukost tillsammans, sa mamma och log.
- de låter mysigt, sa jag och besvarade mammas leende.
- vad bra men gör iordning dig så går vi sen, sa hon och gick ut ur mitt rum.
Jag gick upp från sängen och tassade fram till min garderob. Outfiten fick bli enkel med ett par adidas byxor och en tröja. (Bild där uppe) När jag hade satt på mig kläderna gick jag och borstade tänderna sen gick jag ner till mamma.
- redo?, frågade mamma och jag nickade.
Vi gick ut till hallen och satte på oss våra ytterkläder sen gick vi ut i kylan.
- vilket café ska vi gå till?, frågade mamma
- espresso house?
- de blir toppen
Det tog ungefär 15 min att ta sig till närmsta espresso house.
Värmen slog emot mig när vi klev in på espresso house. En god doft av nybakat nådde min näsa och jag kände hur hungrig jag var.
- om du går och tar ett bord så kan jag beställa, sa mamma och log mot mig.
- okej, jag vill ha en varm choklad och en halv creame cheese bagel, sa jag och log tillbaka mot henne.
Mamma nickade och ställde sig i kön. Själv försökte jag hitta ett bra bord. Jag fastnade med blicken på ett lite mer avlägset bord och styrde mina steg mot det. Det tog inte så lång tid innan mamma kom med vår beställning och vi hög direkt in på frukosten.Vi gick in i vårt hus igen och klockan var ungefär halv tio så jag bestämde mig för att fixa mig lite. Jag gick upp till mitt rum för att byta om. Det fick bli svarta jeans, en svart collage tröja med lite detaljer på, en Brooklyn nets keps och mina vita adidas skor.(bild där uppe) När kläderna var på satte jag mig och sminkade mig lite lätt med concealer, bronzer, eyeliner, mascara och ögonbryn. När jag var klar med sminket gick jag in i badrummet och borstade mina tänder och utförde mina behov. När jag var klar gick jag in till mitt rum igen och tog upp min mobil. Jag tittade igenom instagram och Twitter.
- Matilda jag måste åka till jobbet nu, ropade mamma nerifrån.
- okej ha de så bra
- jaa du med, hejdå
- hejdå
Jag hörde hur ytterdörren öppnades och stängdes och sen hur mamma startade bilen och åkte iväg.
Min mobil plingade till och jag tog upp den från min ficka.Sexylatino😏💁🏽
09.45
"Hello"Tilda🦄❤️
09.45
"It's me"Sexylatino😏💁🏽
09.45
"I was wondering if after all these years you'd like to meet"Tilda🦄❤️
09.46
"To go over everything"Sexylatino😏💁🏽
09.46
"Haha! Nää men heej! E du redo?<33"Tilda🦄❤️
09.47
"Haha Heej! Ja e redo de e bara att komma<33"Sexylatino😏💁🏽
09.47
"Okej bra då går jag till dig nu.
Ses snart❤️"Tilda🦄❤️
09.47
"Jaa, ses snart❤️"Jag la ner telefonen i bakfickan och begav mig ner. Det dröjde inte lång tid innan det plingade på dörren och jag gick för att öppna.
- Heej!, sa Omar och drog in mig i en kram.
- Heej!, sa jag mot hans axel.
- ska vi gå?, frågade han när jag hade fått på mig minna ytterkläder.
- ja
Vi gick ut och jag låste dörren efter oss.
Vi gick under tystnad tills Omar bröt den.
- vad fin du va idag btw, sa han och log stort mot mig.
- tack, du ser inte så dum ut du heller, sa jag och besvarade hans leende.Vi var nu framme vid studion och det stod en del fans utanför.
- hej tjejer! Jag har tyvärr inte tid att ta kort nu men vi kanske kommer ut sen, sa Omar högt så att alla skulle höra.
Omar tog min hand och drog med mig in i studion. Jag kände att jag var lite nervös jag hade ju träffat Felix eftersom vi går i samma klass men de hade bara varit ett enstaka hej nån gång. Och Oscar och Ogge hade jag aldrig träffat. Tänk så gillar dom inte mig.
- e du okej, frågade Omar.
Jag tittade upp på honom och nickade lite. Vi gick fram till en vit dörr som Omar öppnade och vi gick in. Rummet var stort med speglar på ena väggen, en röd soffa i ett av hörnen och röda gardiner. Väggarna var vita och golvet var i en ljus trä färg. I soffan satt tre stycken killar med telefonerna tryckta mot ansiktet.
- tjo killar, sa Omar glatt och dom tre pojkarna tittade upp från sinna telefoner.
- tja, sa dom i kör och jag fnissade till lite för att de lät så roligt.
- åh hej Matilda, sa Felix och reste sig upp och gav mig en kram.
- hej Felix, sa jag och besvarade den enkla kramen.
- hej! jag e Oscar, sa en av killarna. Han hade blont fluffit hår, en svart t-shirt och ett par svarta tajta jeans.
- hej, Matilda, sa jag och Oscar gav mig en kram som jag självklart besvarade.
- hej! Jag heter också Oscar men kalla mig Ogge, sa den andra killen. Han hade en vit t-shirt med ett svart Calvin Klein märke på bröstet, en keps på huvudet och ett par svarta tajta jeans.
- hej! Jag e Matilda som du nog redan vet nu, sa jag och skrattade lite.
Han nickade, skrattade till lite och gav mig en kram som jag besvarade.Jag satt i den röda soffan med mobilen framför ansiktet. Killarna var och duschade. Jag känner hur nån sätter sig bredvid mig och jag kollar upp från mobilen och möter ett par bruna ögon.
- du ser Oscarna var inga yxmördar, viskar Omar och flinar mot mig.
Jag lipar bara åt honom som svar.
Han skrattar till och knuffar mig lätt i sidan. Hans skratt smittar av sig på mig och jag knuffar honom tillbaka.
- hallå lovebirds kom nu, sa Felix och flina mot oss.
- ha-ha jätte kul Felix, sa Omar.
Vi reste oss upp och gick ut från studion mot Felix där vi skulle spendera kvällen.Heej!! Vad tycker ni om my girl? Jag älskar den!!😍 Men skulle bli glad om ni kommenterade på Q/A. Ha en fortsatt bra fredag
YOU ARE READING
Worthless | o.r (pausad)
Fanfiction"Jag älskar dig" viskade han svagt fram och tog tag om hennes kalla avslappnade hand. Han strök med tummen över hennes handrygg och flyttade blicken till hennes ansikte. Ögonen var stängda och hennes bröstkorg lyftes sakta upp och sjönk ner igen vil...