Harry likes rumors..

528 18 1
                                    

Det var torsdag morgen, jeg var oppe, og var netop ankommet på skolens område. Det var egentlig utroligt, hvor mange græs arealer vores skole havde, de omkransede vores skole som en billederamme om et billede. Jeg satte et smil på mine læber, og begyndte at gå mod selve skolen. 

Jeg var træt, jeg havde ikke fået meget søvn i nat. Jeg blev ved med at spekulere over det med Niall. Over hvorfor han sagde undskyld, og om det han sang var ment til mig. Det hele virkede så forvirrende i mit hoved, og jeg havde svært ved at tænke på andet. Men det var jeg nød til, han skulle ikke have den slags kontrol over mine tanker.

Jeg gik ind af glasdøren som førte mig ind på skabsgangen. Der var skabe på begge sider, og mit skab lå på højre side, så derfor gik jeg langs skabene til højre. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg følte mig nedstirret. Op til flere af dem jeg gik forbi på gangen, sendte mig et underligt blik. Jeg vidste ikke hvad blikket betød, men det virkede nærmest undrende. Som om jeg havde gjort noget, som de undrede sig over. Jeg kunne bare ikke lige komme på hvad det skulle være. 

"Tænk at Alicia bare snavede ham på den måde." Overhørte jeg en pige sige. Hun havde lysebrunt hår, grønne øjne, og en lidt for kort nederdel på. Hun sendte mig endnu et blik, før hun gik forbi mig. Hvem var det lige jeg havde kysset? Jeg gengældte hendes blik, og fortsatte med at gå mod mit skab.

Først da jeg havde åbnet mit skab, gik det op for mig hvem 'jeg' havde kysset. Harry. Harry måtte have spredt et rygte om at jeg kyssede ham. Men hvorfor? Endnu en gang følte jeg mig forvirret. Efterhånden syntes jeg ikke at jeg bestilte andet end at være forvirret.

Jeg fandt de bøger jeg skulle bruge frem, og lukkede mit skab. Da jeg kunne mærke min mobil brumme tog jeg den op af lommen.

"Er syg, har feber, så jeg kommer ikke skole. Ha' en god da', smukke! Kys Kys Nella. :-*"

Fedt, nu var jeg nød til at være alene om det her rygte. Jeg sukkede, og gik imod klasselokalet, med mit blik rettet mod gulvet. Det var for akavet at se de andre i øjnene. De alle sammen troede at jeg var den der snavede Harry, og at det var ham der var ofret. Jeg blev nød til at snakke med Harry. Han skulle få rygtet til at forsvinde igen.

***

Jeg var en af de sidste der kom ind af døren til klassen, hvilket ikke gjorde noget. De andre var i fuld gang med at snakke og lave sladder, så de lagde slet ikke mærke til mig. Lokalet var en smule koldere end det plejer at være, men det var faktisk bare rart. 

Jeg satte mig på min plads, og hang min taske på min stol. Harry sad allerede ind i lokalet på sin faste plads, bagved mig. Efter han kyssede mig, havde han siddet der hver dag, og stirret mig ind i nakken. Det føltes ikke ubehageligt, næh nej da, phh. Det var faktisk helt viiiildt dejligt. Det var ironisk - bare så der ikke var nogen der misforstod det.

Niall kom ind af døren med sine sædvandelige hængerøvs-bukser, og idag havde han en rød polo på. Jeg lagde mærke til at jeg automatisk trak en smule på smilebåndet. Niall smilede skævt, da han satte sig på sin plads ved siden af mig. Han så en enkel gang på mig, før han vendte blikket mod den grønne tavle. Hans blik virkede tænkende. Jeg rettede mit blik mod et af de store vinduer, og ventede på at læreren ville komme.

Da klokken ringede væltede vores ældgamle matematiklærer, Fru. Jackson, ind af døren. Hun havde sko med hæle på, hvilket resulterede i at hun nærmest faldt ind i kateteret. Heldigvis nåede hun lige at tage fra, før det ren faktisk skete. Hendes lysegrønne øjne skimtede os alle sammen, idet hun rettede sig op. Hun lagde nogle matematik opgaver frem på vores bordet, og vendte så et striks blik mod os alle. 

"I får en halv time til at lave dem, bagefter er der ekstra opgaver." Hun tog en slurk af sin kaffe, og satte sig bag kateteret. "I må gerne begynde nu."

Jeg begyndte på opgaverne, som ikke var specielt svære. Det meste var division, og gange, hvilket var mine to stærkeste sider i matematik. Jeg var kommet til en af de sidste opgaver, da jeg fik noget i nakken. Et sammenkrøllet papir. Jeg samlede det op fa gulvet, og kiggede på det. Fru. Jackson lod tydeligvis ikke mærke til det, for hun var alt for optaget af at sidde og nyde sin kaffe.

"Du burde skamme dig, din klamme kælling.

Harry fortalte mig, at du er den værste kysser på jorden.

Han er min, og hvis du så meget som sætter dine slimede læber mod hans igen, er du død.

- Jessy."

Jeg rynkede brynene og fik en stor trang til at give Harry en på kassen. Han var næsten en større løgner end Niall. Jeg havde fået en trussel på grund af hans løgne og rygter. Jeg var nød til at snakke med ham om det. 

Jeg smed papiret ned på gulvet et stykke væk fra min plads. Jeg fik lavet opgaverne færdige, og kiggede tilbage på Harry, som så ud til at være ret ligeglad med opgaverne. Han sad lettere lænet tilbage på hans stol, med et lille smil spillende om læberne. Han havde set brevet, det var tydeligt at se.

***

Timens var slut, og de fleste var allerede gået ud til frikvarter. Harry var også på vej til at gå ud, men jeg fangede ham lige i sidste øjeblik. Jeg tog fat på hans arm, og han stoppede op, og vendte sit ansigt mod mit. 

Trangen til give ham en lussing blev større, men jeg ignorerede den, da jeg tænkte at det ikke ligefrem ville få ham til at lytte. Han løftede et øjenbryn, og jeg gav slip på hans arm. Han så på mig med et smørret smil, og spurgte; "Hvad?"

"Harry, vi bliver nød til at snakke sammen."


Falling for youWhere stories live. Discover now