Nialls blik var som klistret fast til mit i løbet af hele biologi-timen, som om han prøvede at komme i kontakt med mig. Jeg fik hurtigt rejst mig op, da klokken ringede. Den dreng og hans klamme ven skulle holdes langt væk fra mig.
"Vent, Alicia!" Råbte en lettere hæs stemme. Jeg stoppede brat op, midt på gangen, og så tilbage. "Hvad nu, Niall?"
Han løb op ved siden af mig, og sendte dem der gloede på ham et irriteret blik. Han var ligeglad med dem.
"Vil du også sprede et rygte om mig? Ligesom Harry? Så kunne I lave en lille klub." Sagde jeg i et forsøg på at være flabet. Han smilede bare over mit forslag, og lagde en hånd på min skulder, hvilket fik min hud til at brænde under den. Eller det føltes ihvertfald sådan.
"Nej, jeg.." Han så sig kort omkring, og jeg fik børstet hans hånd af min skulder, som et lille kryb.
"Kom med." Han drejede om på hælen og gik tilbage mod biologi-lokalet, med mig efter ham, som en lille hundehvalp.
"Hvad skal vi?" Spurgte jeg irriteret, og stillede mig op af kateteret ind i lokalet. Det var et dejligt stort lokale, så jeg behøvede ikke at stå specielt tæt på ham. Lugten af udstoppede dyr og støv fandt frem til mine næsebor, og fik mig til at rynke på næsen. Han stillede sig overfor mig, og satte sig på et af de mindre borde.
'"Jeg har tænkt mig at hjælpe dig, spørg ikke hvorfor, men det har jeg. Jeg ved hvordan vi kan få rygtet til at forsvinde, som du ønsker at det skal." Han pressede et smil frem på hans lyserøde læber.
"Hvordan?" Jeg løftede et øjenbryn og så afventende på ham. Rygter forsvinder ikke bare sådan.
"Den bedste måde at dræbe et rygte på er ved at lave et nyt rygte, som er mere sandsynligt." Han lød overraskende sikker. Han løj ikke.
"Og hvilket nye rygte skulle man så opfinde?" Jeg rynkede brynene, og kunne se at han tænkte en smule over mit spørgsmål. Han sagde ikke noget, før der var gået et stykke tid.
"Der er to muligheder. Valgmulighed nummer et er at jeg 'indrømmer' (Han lavede peace-tegn med begge hænder og bøjede fingrene to gange.) at jeg pressede dig til at kysse Harry, eller hvad de nu siger at du gjorde, eller også kan du, som nummer to, spille min kæreste, og så skal jeg nok få rygtet fjernet på min måde."
Som om jeg ville spille hans kæreste, forget it. Derfor pegede jeg min pegefinger opad, som tegn til at jeg valgte valgmulighed nummer et. "Den første er bedst."
Niall skævede til mig, og rejste sig op fra bordet han sad på, og tog et skridt hen foran mig. Han stod tæt på mig, hvilket fik mig til at vige tilbage.
"Jeg kunne næsten regne ud at du ville vælge den første, men man havde vel lov til at håbe." Han fugtede sine læber, og lignede en der skulle til at gøre noget jeg ikke ville bryde mig om - at kysse mig-, men han holdt sig fra mine læber, og gik et skridt tilbage igen. Gåsehuden var som limet til min hud. Hvis jeg havde ladt ham gøre det, ville han have kysset mig, det var jeg overbevist om.
Jeg fik et glimt af den drøm jeg havde drømt konstant de sidste par dage, hvilket fik mig til at se usikkert på ham. Glimtet af drømmen var den del hvor hans læber ramte mine, i et intenst og blidt kys. Jeg ventede nærmest på at han ville reagere, eller gøre noget som ville gøre den underlige drøm til at blive virkelig. Dog blev jeg ret lettet da der intet skete.
"Hvornår vil du lade nyheden komme ud, altså det 'sande' rygte?" Spurgte jeg, nærmest hviskende. Min stemme var ikke kommet sig over glimtet af drømmen endnu. Han så ikke ud til at have lagt mærke til min pludselige piven, han så bare på mig med øjnene låst i et tænktsomt blik.
"I morgen, i spisepausen."
YOU ARE READING
Falling for you
FanfictionAlicia Mendler går på en helt normal High School, sammen med badboy'en Niall Horan. Alt går fantastik for hende, lige indtil hun ved et uheld støder ind i Niall på gangen. Han ser hende i øjnene, og ved straks at han vil have hende. Der er bare et p...