What are you doing to me?

920 26 1
                                    

Et skævt smil var som limet til mine læber, da jeg trådte ind af døren til skolen. Det var snart sommerferie, vejret var skønt, og min bedste veninde ventede på mig ved mit skab længere nede af gangen. Jeg kørte en hånd igennem mit mørke chokolade-farvede hår, og kiggede ned på min mobil som blinkede.

"Kommer du ikke snart? Xx Nella. :-*"

Nella var min bedste veninde, og hun ventede tydeligvis på mig. Hun havde det med at være utålmodig, så det undrede mig ikke at hun skrev til mig igen. På den anden side; hun havde jo også sendt mig et par beskeder, som jeg ikke havde besvaret.

"Jeg er der om 2 sek.-"

Jeg nåede ikke at skrive mere før jeg stødte ind i noget som jeg først troede var en væg. Jeg så op fra mobilen og mine øjne fangede straks et par isblå kolde øjne der tilhørte en dreng. Niall Horan. Jeg fik helt gåsehud, og tog mig til den overarm som jeg havde stødt ind i ham. Hans mund var en smule åben, dog smilede han ikke. Hans øjne virkede nærmest elektriske, da han sendte mig et blik. Ikke et vredt blik, bare et neutralt blik. Jeg mistede øjenkontakt med ham, da han vendte sit hoved mod skabene på højre side. 

"Se hvor du går." Mumlede han i en svag vred tone. Han kørte en hånd igennem sit hår, og så tilbage på mig. 

"Whatever." Svarede jeg tilbage, i et forsøg på at være spydig. Det så ikke ud til at have en effekt på ham, men han flyttede sig da.

Jeg rystede på hovedet af ham, og fjernede min hånd fra min overarm. Jeg måtte væk derfra, hans underlige humør gav mig kvalme. Jeg så en sidste gang på ham, før jeg begyndte at gå mod mit skab igen. Jeg tænkte at den besked jeg var ved at sende til Nella var unødvendig nu. Nu hvor jeg kunne se hendes lyse lilla hår, og hendes rynkede bryn.

"Hvorfor svarede du ikke?" Spurgte hun mig i et irriteret toneleje. Hendes læber var spændte, og hun så ud til at være ret irriteret. 

"Jeg blev forstyrret." Svarede jeg og så et kort glimt af Nialls kolde øjne for mig. "Af hvad?" Spurgte hun.

"Ikke af hvad, men af hvem." Jeg holdt en pause og besluttede mig for at sige min forstyrrelses navn. 

"Niall Horan stødte ind i mig, lige da jeg skulle til at svare på din besked." Nella udstødt et kort grin, og blev straks mere afslappet i ansigtet.

"Niall Horan? Hyggeligt. Hvad sagde han til dig?" Hun trak på smilebåndet, og kunne tydeligvis se hvor meget Niall irriterede mig. 

"Se hvor du går." Sagde jeg og prøvede at efterligne Nialls dybe stemme. Det lød måske ikke helt præcist som ham, men jeg var selv ret stolt over måden det lød. Nella brød ud i et grineflip, og prøvede op til flere gange at sige noget, men alt der kom ud var latter. Hun holdt et grin tilbage og tog sig sammen.

"Du lyder lidt som en søløve, det ved du godt ikke?" Jeg havde ingen anelse om, hvordan jeg kunne lyde som en søløve, men jeg nikkede bare. 

"Jeg styrer bare til den slags." Nella flækkede endnu en gang af grin, men det gjorde ikke noget. Det var jo det jeg holdt allermest af ved hende, hendes skøre grin og hendes bøvede smil. Jeg flettede min arm ind i hendes, og hev hende med mig mor klasselokalet.

"Kom, vi må hellere komme til time."



Falling for youWhere stories live. Discover now