Chapter 4

2.8K 195 0
                                    

"Jangan-jangan..." Rapmon memandang gengnya.

"Kenapa ni?" Trix bertanya sambil memandang jejaka bertujuh tu.

"Trix, baik awak...Bincang dengan pak cik awak dan keluar dari dorm ni secepat mungkin." Jungkook bersuara dengan nada yang agak gementar.

"Kan saya dah kata..." Belum habis lagi Trix cakap, Jin dah mencelah.

"Tak..Kau tak faham ni. Ini melibatkan nyawa kau...Kau mesti keluar dari sini." Kata Jin sambil memegang kedua-dua bahu Trix.

"Weh Rapmon, saya tak yakin Trix ni boleh tinggal kat sini. Korang...yakin ke?" Chanyeol menyoal Rapmon yang masih lagi dalam keadaam senyap. Chanyeol lalu melihat Trix dengan pandangan simpati.

"A-Apa ni? Kenapa pula?" Tanya Trix yang masih lagi bingung. Dia tak tahu kenapa mereka jadi macam ni secara mendadak.

"Baik korang soroklah Trix ni kat mana-mana selamat." JB bersuara sambil berlalu pergi ke bilik mereka dengan geng-gengnya yang lain.

"Angkat dia." Rapmon bersuara lalu secara tiba-tiba Jin mengangkat Trix dengan gaya bridal style. Trix pula terkejut nak mampos tapi dia biarkan saja diangkat sebegitu. Dia tahu mesti ada yang mereka risaukan dan ianya perkara serius. Mereka berlari dengan pantas ke bilik Trix.

Sesampai je kat bilik Trix mereka semua pun masuk ke dalam dan mengunci pintu tu. Setelah selesai mengunci pintu, mereka pun menghembus nafas lega.

"Apa dah jadi? Asal korang lari ni? N-Nyawa saya? Apa semua ni?" Bagi Trix inilah masa yang sesuai nak bertanya. Kepalanya penuh dengan tanda tanya.

"Si gelap tu...Dia dah balik." Jungkook berkata dengan gementar.

"Dia dah bunuh seorang pelajar dan dia berpindah kerana rasa bersalah. Tapi kini...dia dah balik." Rapmon sedikit gementar. Dia takut perkara dulu akan berlaku lagi.

" Si gelap tu sangat fobia dengan gadis. Dia benci gadis. Jadi dia bunuh perempuan tu." Sambung V.

-Flashback on-

Seorang gadis yang bernama Ari, masuk ke dalam dorm tu.

"Eh? Ari apa kau buat kat sini?" Suga bertanya dengan hairan.

"Aku cari rakan sekelas aku. alaa, yang dingin tu? Yang macam nak makan orang tu?" Katanya. Dia tersenyum memandang Jin, Jimin, Jhope, Jungkook, V, Rapmon, Suga dengan senyuman manis.

"Kenapa cari dia? Suka eh? Meh kitorang bawa kau jumpa dia." Jungkook berkata sambil mengusik Ari.

"Saya nak bagi buku dia, tertinggal dalam kelas." Balas Ari.

"Ceh, naik atas lepas tu cari bilik no. 023. Kalau dah suka tu cakap ajelah." Usik mereka lagi. Jauh di dalam sudut hati mereka, mereka dapat rasakan Ari tu menaruh perasaan terhadap si dingin tu.

Mereka pun mengekori Ari. Setelah Ari sampai ke bilik no.23 tu, dia pun mengetuk pintu tu beberapa kali.

"Mesti lucu bila dia kena layan dingin semacam je nanti." V tergelak kecil.

Mereka bertujuh bersembunyi disebalik dinding yang tak jauh dari bilik tersebut. Pintu bilik dibuka selepas beberapa minit. Si dingin tu pun keluar.

"Kenapa?" Tanyanya kasar dan ringkas.

"Nah buku kau." Kata Ari dengan nada lembut.

"Hekelehh....Confirm dah kot perempuan tu suka dia." Jimin bersuara.

"Em." Si dingin tu merampas buku tu dari tangan Ari dan masuk ke dalam semula. Baru saja dia nak tutup dengan kuat pintu biliknya, Ari dah bertindak lebih awal.

Boy's Dorm (BTS)Where stories live. Discover now