Genap sebulan...
"Trix..Janganlah pergi.." Jimin membuat muka kesian di depan Trix yang tengah sibuk belajar dalam kelas.
"Yah. Boleh duduk tempat kau sendiri? Saya nak belajar." Kata Trix ringkas sambil melihat buku yang berada di atas mejanya.
"Jimin. Cikgu tengah mengajar ni, boleh duduk kat tempat kamu tak?" Tegur cikgu Haha.
Jimin pun pergi ke tempat duduknya dan duduk dengan wajah yang sedih.
"Kau memang pasti nak keluar dari dorm hari ni ke?" Jin bertanya memandangkan mereka duduk bersebelahan.
Trix hanya mengangguk. Tak menunjukkan wajah sedih langsung.
"Aku ada rancangan supaya Trix tak pindah keluar dari dorm." V berkata sambil berbisik dengan Jimin.
Habis je waktu sekolah...
"Apa rancangannya V?" Tanya Jimin. Mereka berada di belakang sekolah.
"Kejap. Trix kat mana?" Tanya V sambil memandang di sekelilingnya.
"Tadi aku nampak dia pergi pejabat pengetua Seok Jin." Kata Suga.
"Tapi pengetua Seok Jin kan keluar dari pejabatnya masa kita ada kelas tadi?" Jhope bertanya.
"Itulah rancangannya. Kita akan hadiahkan pengetua tiket pulang balik ke africa. Selama 5 hari 4 malam. Aku dah ada tiket tu jadi antara kamu pergilah bagi pengetua ya." V menjelaskan. Dia menunjukkan tiket yang dibelinya.
"Jimin pula, pergi pejabat pengetua lepas tu bawak Trix keluar dari situ. Bawa dia pergi jalan-jalan ke apa." Cadang V. Jimin mengangguk lalu berlari ke pejabat pengetua untuk mendapatkan Trix.
"5 hari 4 malam je? Lepas pengetua balik sini semula kau nak buat apa? Bagi lagi tiket ke tempat lain pula?" Jungkook bertanya. Betul juga apa yang dikatakan oleh Jungkook tu.
"Entah." V buntuh. Dia tak tahu apa yang patut dibuat lepas ni.
"Baiklah. Aku pergi bagi pengetua tiket ni. Kalau tak silap, aku dengar-dengar dari cikgu lain yang pengetua ke kedai kopi tak jauh dari sini." Rapmon segera berlari ke kedai tersebut.
"Kita balik dorm dulu. Kalau diorang tak call-call maksudnya semua berjalan dengan lancar." V berkata.
"Wah. Tak sangka kau pandai ya V. Aku rasa macam nak peluk kau pula." Kata Jin.
"Ep. Aku baru nak biasakan diri jadi pandai ni. Kawan alien aku yang hadiahkan." V tersenyum bangga.
Mereka berpandangan sesama sendiri.
"Dia hadiahkan kau apa? Otak?" Jungkook bertanya sambil menunjal kepala V perlahan.
"Yah! Jangan tunjallah! Nanti terkeluar balik otak ni." V mengusap kepalanya sendiri. Meremang bulu roma Suga, Jhope, Jin dan Jungkook. Dah mengerikan sangat V ni.
Mereka pun balik ke dorm dan menunggu khabar baik.
Situasi Trix...
"Trix!" Jimin menergah masuk bilik pengetua. Terkejut Trix bila seseorang menergah masuk bilik pengetua sambil memanggil namanya.
"Jimin? Macam mana kau tahu saya ada kat sini?"
"E-Er...Aku nampak kau jalan tadi."
"Ouh. Wae? Ada apa-apa dah terjadi ke?"
"Kau nak jumpa pengetua Seok Jin kan? Dia tak ada. Aku nampak dia keluar dari pejabatnya masa kita ada kelas tadi."
"Yeke? Aigoo...Pak cik tua ni memang nak kena!"
YOU ARE READING
Boy's Dorm (BTS)
FanfictionMain Cast -Trix (as you) -Semua ahli BTS -Semua ahli Got7 -Dan watak-watak lain akan muncul nanti. Cuma nak bagitahu main cast je tak payah lah sinopsis XD Nanti taulah citer dia bila dah baca cerita ni XD.