Chapter 2

4.1K 273 11
                                    

"Jimin! Budak baru tu dah nak datang!" Jungkook terpekik depan pintu bilik diorang.

"Biarkan jelah. Malas nak kesah." Jawab Jimin ringkas sambil bermain dengan handphonenya. Jimin tak berapa nak ambil kesah tentang budak baru tu.

"Jomlah kita gi bilik Suga, Rapmon, Jin dan Jhope. Kita bagitau diorang." V berkata sambil berjalan keluar dari bilik.

"Aik? Tetiba je berminat? Jangan cakap kau nak kenakan budak baru tu nanti?!" Jungkook berkata sambil mengikut V dari belakang. Dia berasa tidak sedap hati.

V mula tersengih nakal. Mereka pun berjalan ke bilik Suga, Jhope, Jin dan Rapmon yang tak jauh dari bilik diorang. Sesampai je V dan Jungkook di depan bilik budak berempat tu, mereka pun mengetuk pintu sebanyak 7 kali.

Tok! Tok! Tok! Tok! Tok! Tok! Tok!

"Masuk arh!" Rapmon berkata sambil bermain dengan iphone6snya. Dia tahu kalau sesiapa yang ketuk pintu 7 kali tu mesti antara Jungkook, Jimin, atau V.

V dan Jungkook pun masuk ke dalam bilik tu. Kemas habis!

"Bersihnya bilik!" V kagum dengan keadaan dalam bilik tu. Dahlah kemas, wangi pula tu!

"Mestilah! Bukan macam bilik korang bertiga tu! Busuk 24 jam." Jhope menyindir sambil tersengih.

"Oi! Siapa juga yang selalu datang buat sepah? Kau juga." V enggan mengaku kalah. Yang lain cuma menggeleng kepala dengan budak berdua yang suka sangat bertengkar ni.

"Kenapa korang datang?" Tanya Suga sambil melihat V dan Jungkook dengan wajah hairan. Jarang sekali dorang dua ni nak ke sini sebab selalunya Suga, Rapmon, Jin dan Jhope yang datang bilik diorang.

"Budak baru tu dah nak datang! Jom kenakan?" Kata V sambil mengangkat kedua-dua keningnya dan tersengih nakal. Haish, V ni sememangnya sangat nakal.

"Boleh juga tu. Siapa suruh ada bilik special pada hal kita yang handsome ni pun kena suruh kongsi." Kata Rapmon. Dia yakin yang budak baru tu tak sekacak mereka bertujuh.

Lama-kelamaan Suga, Jin, dan Jhope pun setuju nak kenakan budak baru tu.

"Korang biar betul nak kenakan budak baru tu?! Kalau warden marah lepas tu halau kita keluar macam mana?" Jungkook pula risau nak mampos. Dia memang pantang kalau kenakan budak baru. Dulu, Jungkook pernah digantung sekolah dan dihalau dari dorm selama 2 minggu sebab kedapatan kenakan budak baru. Bila dia balik rumah je, habis kena marah! Dihalau lagi keluar dari rumah. Akhirnya dia menginap dekat hotel.

"Kau ni penakut betullah! Kita takkan dihalau, percayalah!" Rapmon menepuk bahu Jungkook beberapa kali. Tepukan yang terakhir tu saja Rapmon tepuk kuat. Jungkook menahan kesakitan yang tak berapa nak sakit tu.

Akhirnya mereka berenam pun menuju ke bilik istimewa lah sangat tu.

"Ini ke biliknya, Jungkook?" Jin bertanya.

Jungkook hanya mengangguk. Manakala V pula menuju ke pintu bilik yang bernombor '022' tu. Dia mula memutar tombol pintu tersebut. Tapi sebelum dia membuka pintu bilik tu, Suga menarik tangan V dan membuatkan V tak dapat menghabiskan tindakannya tadi.

"Awak nak terus masuk ke? Kalau budak baru tu ada kat dalam macam mana?" Suga agak risau dengan tindakan berani V.

"Macam mana nak kenakan budak tu kalau kita tak masuk jumpa dia?" V menarik tangannya dengan perlahan dari genggaman Suga. Berani betul V ni!

V pun membuka pintu bilik tu dan diikuti oleh Rapmon, Jin, Jhope, Suga dan Jungkook di belakangnya. Setelah mereka masuk ke dalam bilik tu, diorang menutup perlahan pintu bilik tersebut.

Boy's Dorm (BTS)Where stories live. Discover now